سایه گرانی همچنان بر سربازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
سایه گرانی همچنان بر سربازار مسکن

این روز‌ها اوضاع بازار مسکن به گونه ‌ای است که امید بسیاری از خریداران با افزایش قیمت ناگهانی تبدیل به یاس شده است ، این در حالی است که بسیاری از مشاوران املاک و کارشناسان می گویند که اکنون بهترین زمان برای خرید خانه است.

بحث افزایش قیمت بنزین نیز برای همه افراد مسئله مهم روزشده است، چرا که با گران شدن بنزین تمام بخش‌ها ازجمله مسکن تحت تاثیر قرار می‌گیرند و حباب بازار مسکن، دو برابر می‌شود.

 بسیاری از کارشناسان معتقدند: که با گران شدن بنزین، قیمت مسکن نیز دو برابر می‌شود، زیرا با رشد قیمتی حامل‌های انرژی بخش مصالح ساختمانی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد، در نتیجه قیمت تمام شده مسکن  افزایش می‌یابد.

گزارش‌های میدانی حاکی است بازار مسکن با رکودی سنگین روبه رو است و این افزایش قیمتی که به تازگی گریبان‌گیر این بازار شده، بسترساز ایجاد رکود تورمی را برای مسکن فراهم می‌کند.

حباب قیمتی بازار مسکن تخلیه شده است

مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس  با بیان این که به طور معمول هر سال قیمت مسکن افزایش می یابد، اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن بر بخش ساخت و ساز تاثیر خواهد داشت و بیشترین اثر آن نیز مربوط به بحث حامل‌های انرژی و تولید مصالح ساختمانی است.

وی با بیان این که حباب قیمتی بازار مسکن تخلیه شده است، گفت: به نظر می‌رسد قیمت بازار مسکن با وجود این حباب قیمتی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

کیان پور تصریح کرد: افزایش ناگهانی قیمت بنزین آثار روانی نامناسبی بربازار مسکن خواهد گذاشت وایجاد این شوکی به متقاضیان مسکن، بسیار زیان بار خواهد بود. باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…