اخبار وام مسکن

افزایش وام ساخت مسکن تا ۶۰ درصد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که سقف تسهیلات ساخت مسکن اخیراً ۶۰ درصد افزایش یافته و انتقال وام به خریداران امکان پذیر است.
افزایش وام

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا،  رئیس کل بانک مرکزی، با اعلام اینکه افزایش وام ساخت مسکن تا ۶۰ درصد در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است از ویژگی جدید وام، یعنی امکان  انتقال وام ساخت مسکن به خریدار خبر داد.

براین اساس، تسهیلات ساخت مسکن که اخیراً ۶۰ درصد افزایش یافته است، امروز هم در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

قبلاً سقف تسهیلات ساخت مسکن که قابلیت فروش اقساطی بلند مدت را داشت، برای هر فرد در تهران ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۰۰ میلیون تومان بود که اکنون برای فرد به ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوجین به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اخبار وام

هنوز در مورد نرخ بازپرداخت (سود وام) این تسهیلات اخبار دقیقی منتشر نشده است اما گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت خواهدشد. به نظر می‌رسد که افزایش وام ساخت مسکن در کنار ویژگی جدید آن که انتقال وام است، منجر به بهبود شرایط مسکن شود، هرچند که اعطای وام با سود کمتر شرایط بهتری را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد.

اسفند ماه سال ۹۷ بود که جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رابطه با اعطای وام ساخت مسکن کم بهره گفت: وام کم بهره ساخت مسکن در سال ۹۸ تا سقف ۷۵ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی از طریق بانک‌های عامل و با معرفی و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان (سازندگان) واجد شرایط به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این‎که ۹ درصد سود تسهیلات اعطایی برعهده متقاضی است،گفت: چنانچه متقاضیان قادر به تأمین زمین با قابلیت دریافت مجوز از مرجع صدور پروانه ساختمانی باشند، در اولویت قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…