دیدنی‎ های فرانسه

جزیره مونت سنت میشل ؛ شب ها زیر آب فرو می‎رود! ( + ویدئو )

۶
33
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جزیره‌ی مونت سنت میشل فرانسه، به دلیل داشتن بلندترین جزر و مد آب‌های اروپا، سنگ‌های شیب‌دار و ریگ‎های روان، بسیار مشهور است.
جزیره مونت سنت میشل

جزیره مونت سنت میشل (Mont Saint-Michel)؛ جزیره‎ای زیبا و سنگی است که در ساحل شمال غربی کشور فرانسه قرار دارد. آب‌های اطراف جزیره تا ۱۸ کیلومتر دورتر از این جزیره و ۲۰ کیلومتر به سمت ساحل، توانایی حرکت دارند. در این منطقه جزر و مد باعث تغییر ۱۴ متری در ارتفاع آب می‎شود.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه، به دلیل داشتن بلندترین جزر و مد آب‌های اروپا، سنگ‌های شیب‌دار و ریگ‎های روان، بسیار مشهور است. گفته می‎شود نیمی از این منطقه‌ مسکونی تماشایی، هنگام شب زیر آب فرو می‌رود و در صبح، از آب، سر بیرون می‌آورد. زیبا، عجیب و تماشایی.

سبک معماری جزیره

معماری این جزیره به سبک گوتیک بوده و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ابعاد کوچک این جزیره مشهور فرانسوی، معماری خاص آن، زیبایی بی‎نظیر منظره‎های اطراف و تاریخ بسیار جالب آن که نشان از افسانه‌های باستانی و رمزهای قرون وسطایی دارد، به شهرت بیش از پیش این مکان تماشایی افزوده است.

جزیره مونت سنت میشل

برج‌های کلیسای  این گنجینه معماری ملی فرانسه، بسیار بلند هستند و مساحت همه جزیره حدود ۱۰۰ هکتار است. بلندترین نقطه این بنا در ارتفاع ۱۷۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

این جزیره در انتهای رودخانه کوئنون (Couesnon) قرار دارد. جزر و مدهای شدید اقیانوسی باعث می‌شود اطراف آن به صورت مداوم خشک و دوباره پرآب شوند.

علت نام‎گذاری جزیره

این جزیره از روی اسم «رافائل میکائیل» نام‌گذاری شد. بر اساس افسانه‌ای مربوط به قرون وسطی‌، در سال ۷۰۸ میلادی میکائیل (میشل) اسقف اورانچز (Avranches) را از شهری کوچک به آن‎جا دعوت کرد تا کلیسایی برای او در این جزیره‌ی صخره‌ای بسازد. این کلیسای زیبا صحنه فیلم‎برداری چند فیلم مشهور بوده است.

مونت سنت میشل، با یک پل، به خشکی وصل می‎شود. بعد از پل، جاده‎ای دارد که اطراف آن پر از ماسه روان و سنگ است و در پایان به ساحل خاکی می‌رسد.

با هم ویدئویی زیبا از این مکان دیدنی را تماشا کنیم.

۶ دیدگاه

  1. کاشی پور

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۶ ب٫ظ

    واقعا هر گوشه این دنیا جذاب و دیدنیه

    پاسخ

  2. باقی‌زاده

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۱ ب٫ظ

    خیلی عالی بود
    حس خوبیه اونجا بودن

    پاسخ

  3. هایک

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۲ ب٫ظ

    زیبا

    پاسخ

  4. سیامک مودت

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

    منطقه ی بکر و عالی

    پاسخ

  5. مسرور

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

    واقعا زیبا و شگفت انگیزه

    پاسخ

  6. مسرور

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

    بسیار زیبا و دیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…