اوضاع بازار زمستانی مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اوضاع بازار زمستانی مسکن

به رغم اینکه در سال‌ های رکود اغلب در بازه زمانی آذر و دی ، بازار مسکن سردتر ازدیگر ماه های سال بوده است، اما  پس از حدود چهار سال رکود افزایش ۵۲ در صدی معاملات مسکن در آذرماه امسال نسبت به  ماه مشابه پارسال باعث شد که شاهد حرکت بازار مسکن رو به رونق باشیم.

پاییز استثنایی امسال، زمستانی استثنایی را در بازار مسکن  نوید می‌دهد و احتمال می رود سطح خرید و فروش آپارتمان در نخستین ماه فصل زمستان نیز به رکوردی  ویژه دست یابد.

باوجود این برخی از مالکان که تعداد آنها در بازار مسکن کم نیست، با این تصور که متقاضیان خرید مسکن هرگز بازار را ترک نخواهند کرد، قیمت‌های پیشنهادی خود را از هم‌اکنون و پیش از فرار سیدن بازار گرم شب عید، افزایش داده‌اند.

بازار مسکن در دی ماه اغلب به سبب کاهش میزان معاملات و تثبیت قیمت ها چندان رونق ندارد و مالکان و سازنده‌ها اصرار دارند که قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش دهند.

گروهی از مالکان هم هستند که واحدهای خود را پایین‌تر از قیمت آخرین معاملات منطقه عرضه کرده‌اند. بررسی آگهی ها مسکن در موتورهای جست‌ وجوی معتبر ملکی حاکی  است که عمده آپارتمان‌های قیمت مناسب مربوط به ساختمان‌های با عمربیش از ۱۰سال است و در گروه نوسازها و تازه‌سازها به ندرت و به شکل موردی ممکن است با این‌گونه قیمت‌گذاری روبه رو شویم.

برخی از مشاوران املاک براین باورند که چون هنوز قیمت‌های پیشنهادی تازه بسیاری از فروشنده‌های آپارتمان‌های با عمر کم  و بویژه نوساز، در معاملات تثبیت نشده است، آپارتمان‌های میانسال و کهنه‌ساز از افزایش قیمت حتی در حد قیمت پیشنهادی به دور مانده‌اند.

اما در صورتی که بازار به قیمت‌های تازه نوسازها و تازه‌سازها پاسخ دهد و میزانی قابل توجه از معاملات آینده با این قیمت‌ها صورت گیرد، احتمال رشد قیمت میانسال‌ها و کهنه‌سازها نیز در ماه‌های آینده وجود خواهد داشت.

در عین حال کارشناسان بازار مسکن معتقدند که سازنده‌ها و مالکان با اصرار به افزایش قیمت در دی‌ماه، آن هم در شرایطی که در پاییز امسال یک نوبت افزایش قیمت در بازار مسکن روی  داده است، موجب می شود برخی از متقاضیان خرید تا زمان رفع التهاب بازار، از خرید منصرف شده و یا به طور موقت بازار را ترک کنند. دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…