زیباتر کردن خانه، به شیوه‎ای مقرون به صرفه

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن آرامش در خانه، یکی از نیازهای مشترک همه انسان‎هااست. یکی از عواملی که می‎تواند این آرامش را به ارمغان بیاورد، فضای داخلی خانه است که البته خیلی ها هزینه زیادی را صرف آن می‎کنند. اما می‎توان با یک سری ترفندهای ساده و کاربردی، به شیوه‎ای مقرون‎به‎صرفه خانه را زیباتر از قبل کرد. 
SHAKHES زیباتر کردن خانه، به شیوه‎ای مقرون به صرفه

در این مطلب ایده‎هایی را به شما پیشنهاد می‎کنیم که در زیبا ‎تر کردن خانه به شیوه‌ای مقرون‎به‎صرفه، به شما کمک خواهد کرد.

از گیاهان گلدار استفاده کنید.

ژاپنی‌ها معتقدند: وجود گل در خانه موجب از بین رفتن هرگونه بیماری روحی به‌ویژه افسردگی می‌شود و در شادابی و نشاط افراد تأثیر بسزایی دارد. چنین تفکری به‌تدریج در جای‎جای جهان جا افتاده و امروزه از نظر همه طراحان داخلی، وجود حداقل یک گلدان طبیعی در خانه ضروری است.

استفاده از گل آرایی یکی از راه‎های ارزان برای زیباتر کردن خانه است.

خانه

از ترکیب رنگی مناسب استفاده کنید

بهترین مبلمان، بهترین چیدمان یا حتی بهترین لباس‎ها، اگر رنگ نامناسبی داشته باشند؛ هیچ جلوه‎ای نخواهند داشت. برای داشتن خانه‎ی زیباتر و جلوگیری از هزینه‎های اضافی باید رنگ‎های زیبا و شاد را بشناسید و از ترکیب رنگ‎های مناسب برای فضای داخلی‎تان استفاده کنید. با این کار تا حد زیادی از میزان هزینه‎های اضافی جلوگیری می‎شود؛ در عین حال خانه‎ی زیباتری نیز خواهید داشت.

20 Colorful Apartment Decorating Ideas 11 1 زیباتر کردن خانه، به شیوه‎ای مقرون به صرفه

وسایل چشمگیر خانه را نو کنید.

نونوار کردن وسایل خانه، تأثیر زیادی بر زیباتر شدن خانه می‎گذارد. البته  نیازی نیست تمام وسایل خانه را تعویض یا تعمیر کنید! کافی است که یکی از وسایل مورد علاقه‎ خود را که تأثیر زیادی در فضای داخلی خانه شما دارد تعویض کنید. این وسیله می‎تواند روکش مبلمان، پرده، روتختی و یا لوازمی از این قبیل باشد، که با تعویض آن علاوه بر تغییر دکوراسیون خانه به شیوه‎ای مقرون‎به‎صرفه، می‎توانید زیبایی فضای داخلی خانه خود را دو چندان کنید.

تعویض وسایل خانه

 لوازم تزیینی کوچک تهیه کنید

برای داشتن یک خانه‎ی زیبا و تغییر دکوراسیون کم‎هزینه نیازی نیست حتماً مبلمان گران‎قیمت خریداری کنید، گاهی با کمک لوازم جانبی و تزئیناتی ساده و کم‎هزینه می‎توانید فضای خانه‎ی خود را زیبا و چشمگیرتر از قبل کنید. این لوازم جانبی می‎تواند کوسن، آباژور یا تابلوهای تزئینی باشند که باید هماهنگ با فضای داخلی‎ از آن‎ها استفاده کنید.

Creative2525 زیباتر کردن خانه، به شیوه‎ای مقرون به صرفه

نورپردازی مناسب داشته باشید

یکی از فاکتورهایی که می‎تواند تا حد زیادی در زیبایی خانه تأثیرگذار باشد، نور طبیعی است. اما گاهی طراحی خانه به صورتی است که امکان بهره‎گیری از نور طبیعی فراهم نیست. در چنین موقعیتی با جایگزین کردن نورپردازی مناسب در فضا می‎توانید روشنایی دلخواه را در خانه‎ی خود ایجاد کنید و خانه‎ای زیباتر داشته باشید.

نورپردازی در خانه

منبع : چیدانه

۶ دیدگاه

  1. هایک

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۴ ب٫ظ

    بسیار جالب بود

    پاسخ

  2. صحرایی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۳ ق٫ظ

    سلام
    کاش به رنگ دیوارها
    و
    یا تاثیر آیینه کاری برای منعکس کردن نور به خوه هایی که نورگیری خوبی نداره اشاره میشد

    سپاااس

    پاسخ

    • فرحناز حسینی

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۴ ب٫ظ

      سلام بر شما، چقدر خوب که با دقت مطالعه میکنید و پیشنهاد میدهید.
      در رابطه با موضوعاتی که شما گفتید، مطالب بسیاری در مجله دلتا نوشته شده است که پیشنهاد می کنم حتماَ در مجله موضوعات تان را سرچ کنید. اما در رابطه با این مطلب، رنگ دیوارها قطعاً زیرمجموعه ای از ترکیب رنگ در خانه محسوب می شود که حتماً سوال تخصصی خودتان را در رابطه با رنگ دیوار بپرسید تا به صورت تخصصی تر جواب بدهم، و از آنجایی که موضوع مطلب مورد نظر در رابطه با ایده هایی براساس مقرون به صرفه بودن است، آینه کاری روشی مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون نیست.

      ضمناً ممنون از کامنت

      پاسخ

  3. آرین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۰:۱۰ ق٫ظ

    تزئیناتی که تو عکسها به کار بردین خیلی قشنگن، مخصوصا اونی که کوسن های رنگارنگ او کاناپه استفاده شده

    پاسخ

    • فرحناز حسینی

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۶ ب٫ظ

      در پاسخ به آرین.
      ممنون از توجه تون

      پاسخ

  4. مهدی فراهانی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۵۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…