هتل موزه فهادان یزد؛ با اولین هتل موزه ایران آشنا شوید(+ویدئو)

۹
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هتل موزه فهادان یزد در قلب بافت تاریخی این شهر، یعنی محله فهادان قرار دارد. خودتان را از لذت قدم زدن در کوچه‌های مارپیچ و باریک و ساباط‌ها محروم نکنید. با چند قدم کوتاه می‌توانید خودتان را به دیدنی‌های دیگری مثل زندان اسکندر و بقعه 12 امام برسانید.
هتل موزه فهادان یزد

هتل موزه فهادان یزد اعجاب انگیز است. اقامت در هتلی شبیه به موزه که از در و دیوارش اشیای تاریخی آویخته، جذاب به نظر می‌رسد. به ویژه اگر خود ساختمان هم تاریخی باشد. خوابیدن روی تخت‌های چند صدساله، نشستن روی مبل‌های قدیمی و باخبر شدن از زمان با نگاه کردن به ساعت شماطه‌دار، تجربه‌های دل انگیزی است.

هتل موزه‌ها همیشه یکی از دلایل هیجان انگیز برای سفر هستند. مثلا همین هتل موزه فهادان خودمان! افراد زیادی از سرتاسر دنیا فقط به شوق یک شب خوابیدن در این هتل راهی ایران می‌شوند. هتل موزه فهادان یکی از هتل‌هایی است که کاربران سایت معروف تریپ ادوایزر به آن امتیاز بالایی داده‌اند. یعنی از دید کاربران خیلی محبوب بوده است. حتی اگر به هر دلیلی قصد ندارید در هتل اقامت کنید، دست کم خودتان را به یک نوشیدنی در کافه‌اش مهمان کنید.

در هتل موزه فهادان یزد چه خبر است؟

ساختمان هتل، خانه‌ای تاریخی با بیش از ۲۵۰ سال قدمت است. این خانه روزگاری به خانه تهرانی‌ها شهرت داشت. ساکنانش هم تاجر بودند. فرش را از تهران به یزد و برعکس تجارت می‌کردند. خانه به سبک معماری مرسوم در مناطق کویری ایران ساخته شده است. یعنی حیاط مرکزی دارد. داخل حیاط هم گودال باغچه است. یعنی خانه از سطح خیابان پایین‌تر است. این موضوع اقدامی هوشمندانه از سمت معماران ایران باستان به شمار می‌رود. خانه‌ها را به سبک گودال باغچه می‌ساختند تا با گرمای مناطق کویری مبارزه کنند. دمای داخل خانه را با باغچه و حوضی که در وسط حیاط قرار می‌دادند، کنترل می‌کردند. هتل موزه فهادان هم با این سبک معماری ساخته شده است. بادگیرها هم به همین منظور ساخته شده‌اند.

هتل موزه فهادان سه حیاط در دل خودش دارد. تالاری بزرگ و سه بادگیر زیبا و منحصر به فرد، از دیگر جذابیت‌های بنا است. نارنجستان را هم به قهوه خانه و رستوران تبدیل کرده‌اند. صفایی دارد که در هیچ جای ایران نخواهید دید. هر گوشه از داخل ساختمان دیدنی است. پر از اشیا و وسایل قدیمی! بوی قدمت می‌دهند و روح دارند. هتل، ۲۸ اتاق دارد. نسبتا کم است. می‌طلبد تا مدت‌ها پیش از سفر، اتاق‌تان را رزرو کنید.

هتل موزه فهادان یزد
هتل موزه فهادان یزد

نکات مهم در بازدید از هتل موزه فهادان

هتل در قلب بافت تاریخی یزد، یعنی محله فهادان قرار دارد. خودتان را از لذت قدم زدن در کوچه‌های مارپیچ و باریک و ساباط‌ها محروم نکنید. با چند قدم کوتاه می‌توانید خودتان را به دیدنی‌های دیگری مثل زندان اسکندر و بقعه ۱۲ امام برسانید. میدان امیر چخماق و تکیه معروفش تنها چند دقیقه با هتل فاصله دارد. بازدید از نخل قدیمی و معروف دور میدان امیر چخماق را فراموش نکنید. در بازارچه قدیمی امیر چخماق، کبابی خوبی قرار دارد. بخورید و سرمست شوید. شب‌ها می‌توانید روی بام هتل ستاره‌ها را ببینید. پشت گوش نیندازید. از رسپشن هتل می‌توانید تورهای شترسواری در کویر یا کالسکه سواری در بافت تاریخی یزد را تهیه کنید. این کار را به شما توصیه می‌کنیم.

۹ دیدگاه

  1. حسینی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۲۰ ب٫ظ

    واقعا چه لذتی داره تجربه خوابیدن و نشستن تو همچین جایی

    پاسخ

  2. محمد آراسته فر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    nice

    پاسخ

  3. مهران

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۸ ق٫ظ

    سلام
    تشکر فراوان از مطالب عالی مجله دلتا
    با خواندن این مطلب تصمیم به سفر به یزد و یک شب اقامت در این هتل گرفتم

    پاسخ

  4. بیگدلی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۰۸ ب٫ظ

    بسیار زیباست

    پاسخ

  5. خانم طلوعی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    سلام وقت بخیر…خیلی مایلم ازاین هتل زیبادیدن کنم..باتشکر

    پاسخ

  6. چهاردولی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۵ ب٫ظ

    منم باید برم

    پاسخ

  7. آقازاده

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۵ ب٫ظ

    بایـــــــد تجربه کرد

    پاسخ

  8. الهی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۴۹ ب٫ظ

    اصلا از وجود همچین هتلی در یزد خبر نداشتم.چقدر زیباست

    پاسخ

  9. ابراهیمی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۶ ب٫ظ

    خیلی جالب ای کاش قسمت بشه همه دوستان بروند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…