هتل کویری بالی ؛ خواستنی و سوزان مثل شن‌زارهای کویر

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هتل کویری بالی یک خواهرخوانده عرب دارد که در دبی قرار گرفته. هتل باب الشمس همان خواهرخوانده است. با سفر به این هتل تجربه‌ای مشابه با هتل بالی به دست می‌آورید. با این تفاوت که باید پول بیشتری بپردازید.
هتل کویری بالی

هتل کویری بالی در یکی از بهترین بیابان‌های ایران قرار دارد. از آن بیابان‌های واقعی همه‎چیزتمام. از همان‌هایی که آدم هوس می‌کند به آن سفر کند و روی شن‌زارهای روانش قدم بزند و فکرش را از همه افکار بیهوده خالی کند. با ما باشید تا زیبایی‌های هتل کویری را با هم مرور کنیم.

اقامت در خانه مادربزرگ

کیست که دلش نخواهد روی شن‌های آزاد و رها غلت بزند؟ بله، به ظاهر تجربه متفاوتی به نظر می‌رسد. مخصوصاً اگر شن‌ها از تابش آفتاب گرم و دل‎انگیز شده باشند. هتل کویری بالی یک تجربه استثنایی است. امکانات رفاهی یک هتل خوب با راحتی و امنیت خانه مادربزرگ‌ها را یک‌جا دارد. هتل بالی بزرگ‌ترین هتل کویری در مرکز ایران است. ۳۲ اتاق برای مهمانان دارد. برخی از اتاق‌ها به شیوه مرسوم تخت و میز دارند. برخی دیگر از اتاق‌ها متفاوت‌تر هستند. با پشتی و مخده تزئین شده‌اند. به جای تخت، لحاف و تشک‌های مخمل پنبه‌دوزی شده در اتاق قرار داده‌اند. از همان‌هایی که در گنجه مادربزرگ‌ها پیدا می‌شود. اینطوری می‌توانید حس کنید به خانه مادربزرگ‌تان رفته‌اید. در دنیای خوش کودکی غرق شوید؛ آن هم با چشم‌انداز کویر.

هتل کویری بالی

هتل بالی کجااست؟

هتل کویری بالی کجااست؟ همین ایران خودمان! فقط اسمش بالی است. این هتل در شهرستان خور و بیابانک اصفهان قرار دارد. خور و بیابانک محدوده‌ای تاریخی به شمار می‌رود. جهانگردان دنیای قدیم در سفرنامه‌هایشان از این منطقه نام برده‌اند. در این محدوده دمای هوا در تابستان به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. برای همین درختان خرما دارد. هتل کویری بالی ۳ ستاره است.

خواهر خوانده عرب

هتل کویری بالی یک خواهرخوانده عرب دارد که در دبی قرار گرفته. هتل باب الشمس همان خواهرخوانده است. با سفر به این هتل تجربه‌ای مشابه با این هتل به دست می‌آورید. با این تفاوت که باید پول بیشتری بپردازید. هتل باب الشمس شبیه به قلعه‌ای تاریخی طراحی شده و تزئیات کاملاً عربی دارد. یک استخر جذاب هم دارد. در آن هوای بیایانی، شنا بدجور می‌چسبد.

نکات مهم در سفر به هتل بیابانی بالی

هتل در محدوده بیابان قرار دارد. بدون راهنما به دل کویر نزنید. خطر دارد. روی شن‌زار، پیاده‌روی کنید. خاطره جذابی برای‌تان به یادگار خواهد ماند. شترسواری یکی از فعالیت‌های جذاب محدوده به شمار می‌رود. از آن استفاده کنید. سعی کنید حال‎وهوای مسافران جاده ابریشم را به خودتان بگیرید. شب‌های کویر بی‌نظیر است. ستاره‌ها را تماشا کنید. آسمان مخملی کویر تا همیشه به یادتان خواهد ماند. تفریحات کویری جدید، مثل “سافاری” هم شاید برای‌تان هیجان انگیز باشند. هتل برای زیر سه ساله‌ها رایگان است. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک هتل می‌توان به دریاچه نمک، کانال‌های پلایا، کویر مصر، روستای ایراج، روستای گرمه، روستای بیاضه با قلعه ۳۰۰۰ ساله و سنگاب اشاره کرد.

۴ دیدگاه

  1. محمد آراسته فر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

    nice

    پاسخ

  2. اسکندری

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۳ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۷ ق٫ظ

    عالی بود.اولین بار بود که اسم همچین جایی رو میشنیدم.ممنون بابت اطلاع رسانیتون

    پاسخ

  4. حاجیان

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۲۱ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…