هتل صخره ای لاله کندوان، غارنشین‌های لاکچری

۱۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هتل صخره ای لاله کندوان یک خواهر خوانده دارد. این خواهر عزیز در ترکیه قرار گرفته. هتل پنج ستاره یوناک در منطقه کاپادوکیا در روستای اورگوپ ترکیه نمونه خارجی هتل صخره‌ای خودمان است. این هتل سنگی مربوط به قرن 5 میلادی است و همه اتاق‌های آن از سنگ ساخته شده است.
هتل صخره ای لاله کندوان

هتل صخره ای لاله کندوان یک غار لاکچری تمام عیار است. شوخی می‌کنیم؟ معلوم است که نه. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر از گاهی دل‌شان می‌خواهد به غار تنهایی خودشان بخزند، اینجا را بخوانید. البته در غاری که قرار است به شما معرفی کنیم بهتر است تنها نباشید. جمعی بیش‌تر خوش می‌گذرد.
به هتل صخره ای بروید. مدتی را مثل اجداد باستانی‌مان در غار زندگی کنید. آن هم خیلی راحت، شیک و لوکس! نه قرار است به جای لباس، برگ درخت بپوشید. نه با سرنیزه ناهارتان را شکار کنید. در بهترین امکانات رفاهی در غار شخصی خودتان استراحت کنید. موسیقی دلخواه‌تان را گوش دهید. در جکوزی رفع خستگی کنید و غذای ملل نوش جان کنید.

هتل صخره ای لاله کندوان کجاست؟

آذربایجان شرقی- تبریز- شهرستان اسکو- روستای نمونه گردشگری کندوان. این آدرسی است که اگر ردش را بگیرید به هتل صخره ای می‌رسید.
این هتل، سومین هتل سنگی جهان است. همچنین یکی از متفاوت‌ترین هتل‌های ایران به شمار می‌رود. این هتل در روستای نمونه گردشگری کندوان قرار دارد. همان روستایی که بازمانده بقایای آتشفشان سهند است.

هتل صخره ای لاله کندوان

در هتل صخره ای چه می‌گذرد؟

هتل صخره ای ۵ ستاره است. به عبارتی همه چیز تمام به شمار می‌رود. این هتل کاملاً طبیعی است. یعنی همه قسمت‌های آن با تیشه در دل کوه کنده شده.  همین موضوع آن را خاص کرده است. در هتل صخره‌ای کندوان از قوانین طبیعی به خوبی استفاده شده است. در زمستان، هتل را از طریق گرمایش از کف، گرم می‌کنند. در تابستان به هیچ ابزار خنک کننده‌ای نیاز نیست. هوای تمیز کوهستانی به اندازه کافی مطبوع است.
عجیب‌ترین قسمت هتل، کافی شاپ آن است. این کافی شاپ به صورت تونلی ساخته شده. هر چقدر به انتهای آن برویم، خنک‌تر می‌شود. اگر سرمایی هستید، همان میزهای جلوی کافه بیشتر به دردتان می‌خورد. اگر گرمایی هستید، به اعماق کافه تونل بروید و سفارش‌تان را میل کنید.

هتل به همه آن چیزی که نیاز دارید مجهز است. آب توی دل‌تان تکان نمی‌خورد. هتل در کل حدود ۴۰ اتاق و سوییت دارد. قیمتش هم نسبت به هتل‌های مشابه کمی گران‌تر است. اما ارزشش را دارد. تجربه‌ای که به دست می‌آید، قیمتی‌تر از این حرف‌هااست.
شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید این هتل در سایت مشهور تریپ ادوایزر امتیاز بالایی از سوی کاربران گرفته است. یعنی افراد زیادی به شوق تجربه کردن زندگی در غار، راهی اسکو و کندوان می‌شوند. آن هم از کجا؟ از آن سوی دنیا. چرا شما یکی از این غارنشینان امروزی نباشید؟

هتل صخره ای لاله کندوان

خواهرخوانده ترک

هتل صخره ای لاله کندوان یک خواهر خوانده دارد. این خواهر عزیز در ترکیه قرار گرفته. هتل پنج ستاره یوناک در منطقه کاپادوکیا در روستای اورگوپ ترکیه نمونه خارجی هتل صخره‌ای خودمان است. این هتل سنگی مربوط به قرن ۵ میلادی است و همه اتاق‌های آن از سنگ ساخته شده است. این هتل درون ۶ غار متصل به هم ساخته شده است. خواهر هتل صخره‌ ای خودمان، در مجموع۳۰۰ سوییت را در خود جای داده است. این هتل هم مثل هتل صخره‌ای در کوهستان قرار دارد. کوه‌ها اصلی‌ترین چشم‌انداز هتل محسوب می‌شوند.

نکات مهم در سفر به هتل صخره ای

هتل آسانسور ندارد. سبک سفر کنید. اگر مشکل حرکتی خیلی شدیدی دارید، بی‎خیال سفر به این هتل شوید. اگر سرمایی هستید، لباس گرم همراه داشته باشید. از عسل کوهستان و همچنین گیاهان دارویی منطقه بخرید و سوغات ببرید.

۱۰ دیدگاه

  1. اسکندری

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۴ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

  2. آقازاده

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۲ ب٫ظ

    فوق العاده بود ممنون

    پاسخ

  3. چهاردولی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۱ ب٫ظ

    عکس های این منطقه زیبا رو دیده بودم خیلی دوست دارم که حتمابه اونجا سفر کنم

    ممنون از مطالب مفید

    پاسخ

  4. مهدی فراهانی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۲۱ ق٫ظ

    خیلی جالب بود.ممنون.

    پاسخ

  5. مسرور

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۵۸ ب٫ظ

    وااووو خیلی زیبا و شگفت انگیزه
    من عاشق همچین جاهایی هستم
    ممنون از پیشنهادهای گردشگری خوبتون

    پاسخ

  6. رضوی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

    خیلی جالب بود خسته نباشید

    پاسخ

  7. هاتف

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۱ ب٫ظ

    فوق العاده زیبا

    پاسخ

  8. یوسفی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۰۲ ب٫ظ

    بسیاز زیبا ست

    پاسخ

  9. آرین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ب٫ظ

    من رفتم اینجا، جای خیلی قشنگیه و حس عجیبی داره وقتی میری داخلش

    پاسخ

  10. رسا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب٫ظ

    واقعا چقدر اطلاعاتمون
    درباره ی کشور خودمون کمه
    من
    همیشه فکر میکردم
    برای چنین تجربه ای حتما باید
    یه سفر دور به یکی از کشورهای اروپایی داشت
    ممنون بابت مطالب جالبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…