اجرای شیوه درج عمر بنا در آگهی ها

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اجرای شیوه درج عمر بنا در آگهی ها

در ماه ‌های اخیرکه میزان پرداخت تسهیلات ازمحل صندوق پس‌انداز مسکن یکم (با توجه به زمان سررسید دوره‌های ۱۲ و ۱۸ ماهه سپرده‌گذاری دراین صندوق ) افزایش یافته، تغییراتی نیز در نحوه درج اطلاعات «عمر بنا» روی داده است.

برخلاف رویه سال ‌های گذشته که تا بهارامسال نیزاجرا می شد و به سبب آن، حدود عمر بنا ، بر اساس سال های سکونت در بنا و حتی کمتر از عمرواقعی در آگهی‌ها درج می‌شد، از تابستان امسال که تعداد زیادی از خریداران مسکن به پشتوانه تسهیلات بانک مسکن وارد بازار شده اند و عمر دقیق بنا را از واسطه ‌ها ومالکان جویا شدند تا اطمینان یابند که می‌توانند از تسهیلات مورد نظر خود استفاده کنند، مشاوران املاک نیزبا تغییر روش ، جزئیات سن بنا را به شکل دقیق در آگهی ‌ها درج کرده اند.

مالکانی که از طریق موتورهای جست ‌وجوی ملکی و سامانه ‌های مجازی به طور مستقیم آپارتمان خود را در بازار مسکن عرضه کرده‌اند نیز به پیروی ازشیوه تازه در آگهی‌های خود اعلام می‌کنند که ملکشان امکان استفاده از کدام ‌یک از انواع وام مسکن را دارد.

برابر مقررات موجود استفاده از وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم که هم اکنون ارزان ‌ترین نوع تسهیلات خرید مسکن و در توان خریداران است ، برای آپارتمان‌های تا ۱۵ سال ساخت از تاریخ صدور پروانه ممکن است؛ اما شرایط استفاده از وام خرید از محل اوراق مسکن که تسهیلات نسبتا گران‌ تر با سود و اقساط بالاتری است، قدری تسهیل شده و از این نوع می‌توان برای تملک آپارتمان‌های تا ۲۰ سال ساخت از تاریخ صدور پروانه استفاده کرد.

به این ترتیب آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ سال ساخت که امکان استفاده از وام صندوق یکم برای تملک آنها وجود ندارد، مناسب ‌ترین قیمت پیشنهادی را در میان آگهی های موجود در بازار دارند. دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…