۸ شخصیت سمی را بشناسید و از آن ها دوری کنید

۸
12
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر کسی برای رسیدن به موفقیت باید اطراف خود را با انسان های موفق پر کند که به آنها اعتماد داشته باشد و بتواند روی آنها حساب کند. شما نمی‎توانید به افراد دروغگو اعتماد کنید و حساب کردن روی آنها نیز امکانپذیر نیست، چون هیچ وقت نمی‎توان فهمید راست می‎گویند یا دروغ. این عدم اطمینان، به سرعت شما را فرسوده می کند.
شخصیت سمی

حضور یک شخصیت سمی در اطراف شما، انرژی‎تان را می‎گیرد. اینگونه افراد می‎توانند روی اراده پیشرفت شما تاثیر منفی داشته باشند؛ به همین دلیل باید بی نهایت در اطرافیان خود دقت کنید. سردرگمی و اضطرابی که شخصیت‎های سمی با خود به زندگی دیگران می‎آورند، موانعی هستند که می‎شود از آن‎ها دوری کرد.

۸ شخصیت سمی که باید از زندگی خود حذف کنید

شما نیز احتمالا چنین افرادی را می‎شناسید. ممکن است از دوستان یا همکاران یا اقوام شما باشند. هرچه زودتر آنها را از زندگی خود خارج کنید، بهتر است. نمونه‎های شخصیت سمی عبارتند از:

۱- شخصیت قضاوتگر

انسان های قضاوتگر از هر چیز و هر کسی که سر راهشان قرار می گیرد به نحوی ایراد می‎گیرند. شما ممکن است وقت بگذارید و چیزی را با جزئیات کامل و دقیق برای آنها توضیح دهید، اما توضیحات شما از یک گوش آنها وارد و از گوش دیگر خارج می شود. این گونه افراد پیش از آنکه توضیحات شما را بشنوند نتیجه گیری یا بهتر بگوییم پیش داوری خود را کرده اند. شخصیت های قضاوتگر شنونده های خوبی نیستند. از یک فرد قضاوتگر توصیه خواستن، یک اتلاف وقت به تمام معناست.

۲- شخصیت حسود

زندگی بالا و پایین های بسیاری دارد. داشتن کسانی که بتوانند هنگام دشواری ها شما را حمایت کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است. اما داشتن کسانی که هنگام پیروزی ها و موفقیت‎ها به شما تبریک بگویند و تشویقتان کنند نیز، به همان اندازه مهم است. شخصیت های حسود هیچ‎وقت از موفقیت شما خوشحال نمی‎شوند. آنها حس می‎کنند تمام موفقیت‎ها باید فقط به خودشان برسد.

شخصیت سمی

۳- شخصیت کنترل گر

شخصیت های کنترل‎گر هیچ وقت دوست ندارند به حرف کسی گوش دهند. مجبور هم نیستند، چون به خیال خود همه چیز را بلد هستند و می‎دانند بهترین راه انجام هر کاری کدام است. شخصیت های سمی می‎توانند روی اراده و پیشرفت شما تاثیر منفی داشته باشند.

۴- شخصیت سخن چین

افراد به این دلیل پشت سر دیگران شایعه پراکنی می‎کنند که خودشان احساس ضعف دارند. آنها نمی‎دانند وقتی حقایق کمی پیچیده می‎شوند، چطور باید حقیقت را از حدس و گمان جدا کرد. به این ترتیب اطلاعات غلط در اختیار دیگران قرار می‎دهند و باعث بروز دشمنی می شوند.

۵- شخصیت قربانی

شخصیت هایی که مدام خود را قربانی شرایط جلوه می‎دهند، همیشه اشتباهات خود را توجیه می کنند و انگشت اتهام را به سمت دیگران نشانه می‎گیرند. این شخصیت ها نمونه ای از سمی ترین افرادی محسوب می شوند که می توانید در کنار خود داشته باشید. آنها هیچ گاه مسئولیت اشتباهات خود را به عهده نمی گیرند و همیشه دیگران را مقصر می‎دانند. این عادت در محیط کار نیز باعث می‎شود دیگران نیز برای تبرئه خود از اتهام وارده، شروع به متهم کردن دیگران کنند و این روند ادامه پیدا کرده و به این ترتیب خیلی سریع محیط عمومی به محیط مسموم تبدیل می‎شود.

۶- شخصیت دروغگو

هر کسی برای رسیدن به موفقیت باید اطراف خود را با انسان های موفق پر کند که به آنها اعتماد داشته باشد و بتواند روی آنها حساب کند. شما نمی‎توانید به افراد دروغگو اعتماد کنید و حساب کردن روی آنها نیز امکانپذیر نیست، چون هیچ وقت نمی‎توان فهمید راست می‎گویند یا دروغ. این عدم اطمینان، به سرعت شما را فرسوده می کند.

شخصیت سمی

۷- شخصیت منفی باف

کسانی که همیشه به جنبه منفی ماجرا نگاه می‎کنند، بلافاصله انرژی مثبت و سازنده را از شما می‎گیرند. آنها تنها با خراب کردن روحیه تک تک اطرافیان خود احساس رضایت پیدا می‎کنند. شما هیچ وقت از دهان چنین فردی حمایت یا تشویق نخواهید شنید. شخصیت های منفی نگر ارزش تمام ایده های شما را زیر سؤال می برند و به جای حمایت و تمرکز روی فرصت ها و موفقیت، تمام مسیر های احتمالی شکست را به رختان می کشند. آنها هر جا که باشند، انرژی خوب محیط را از بین می‎برند.

۸- شخصیت متکبر

اعتماد به نفس را با غرور و تکبر اشتباه نگیرید؛ انسان‎های با اعتماد به نفس الهام بخش دیگران می‎شوند، در حالی‎که افراد متکبر و مغرور دیگران را آزار می‎دهند. کسانی که روحیه  خودبزرگ‎بینی دارند، احساس می‎کنند از اطرافیان خود بهتر و برتر هستند.

منبع: دیجیاتو

۸ دیدگاه

  1. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۲۲ ب٫ظ

    اگه خوب دقت کنیم بیشتر ما دچار این خصایص هستیم. با تشکر

    پاسخ

  2. پویان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۰۲ ب٫ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    خیلی عالی و مفید بود

    پاسخ

  4. مهدی فراهانی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۳ ق٫ظ

    عالی بود.

    پاسخ

  5. صحرایی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۹ ب٫ظ

    سلام
    تمام مطالب صحیح و درسته
    از این دسته افراد همیشه باید فاصله گرفت
    ولی سخت میشه کسی رو پیدا کرد که هیچ کدوم از نشانه های آدم سمی رو نداشته باشه

    پاسخ

  6. چهاردولی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  7. آقازاده

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    آخریه برام اتفاق افتاده

    پاسخ

  8. ابراهیمی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۲ ب٫ظ

    کاملا صحیح می باشد و باید از افراد این چنینی دوری جست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…