خودروهای دوستدار محیط زیست سال ۲۰۲۰

۱۳
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
افزایش دمای زمین به یکی از نگرانی‌های زیست محیطی کشورها تبدیل شده است. اقدامات متفاوتی برای مقابله با این پدیده زیست ‌محیطی انجام شده است. یکی از اصلی‌ترین این اقدامات معرفی و عرضه گسترده خودرو‌های الکتریکی با حمایت از کمپانی‌های خودروسازی نظیر تسلا، بنز و پورشه است.
خودروهای الکتریکی

محدودیت‌های حاکم بر محیط زیست باعث شده تا ساخت خودروهای سال ۲۰۲۰ عموماً با رویکرد الکتریکی یا برقی دوگانه در دستور کار  کمپانی‌های خودروسازی قرار گیرد. یک خودروی الکتریکی از پیشرانه‌های الکتریکی، باتری‌های بزرگ و برخی تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کرده و با یک‎بار شارژ می‌تواند مسافت قابل توجهی را بپیماید. امروزه کمپانی‌هایی مانند: جگوار، تسلا و فیسکر آتوموتیو پیشتازِ ساخت و توسعه خودور‌های الکتریکی هستند. در این نوشتار از مجله دلتا با خودروهای الکتریکی جالب در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید.

مینی‌کوپر الکتریکی

۱۰ خودروی الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

مینی یکی از پیشگامانِ تولید خودرو‌های الکتریکی بوده و بدون شک این کمپانی با تولید خودرو‌هایی متفاوت، درصدد فتح بازار جهانی است. مینی برای برآورده شدن آرزوی خود، یک مینی کوپر سه در را معرفی کرده و ادعا می‌کند که خودروی مذکور با یکبار شارژ توان پیمودن مسافتی معادل با ۲۰۰ مایل (۳۲۱ کیلومتر) را دارد.
احتمالاً در این خودرو از پیشرانه الکتریکی بی ام و i۳ با قدرت ۱۸۱ اسب‌ بخار استفاده شده و می‌توان شتاب صفر تا صدی معادل با ۷ ثانیه را برای مینی کوپر الکتریکی متصور شد. در این خودرو از باتری‌های ۴۲ کیلووات ساعتی استفاده شده و می‌توان با شارژ سریع DC در ۴۰ دقیقه، حدود ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌های مینی کوپر را شارژ کرد. پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دهد که قیمت این خودرو حدود ۳۵ هزار دلار خواهد بود.


مرسدس‌بنز EQC

۱۰ خودروی الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

مرسدس‌بنز یکی دیگر از خودروهای الکتریکی سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است. این کمپانی اولین خودروی تمام الکتریکی خود را برای عرضه در سال ۲۰۲۰ آماده کرده و اکنون باید منتظر یک SUV تمام الکتریکی باشیم. در این محصول از باتری‌های ۸۰ کیلووات ساعتی استفاده شده است. از ۲۲.۲ کیلووات ظرفیتِ باتری‌های مذکور برای پیمودن مسافتی معادل با ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) استفاده خواهد شد.
این خودرو به سیستم شارژ سریع مجهز بوده و در کمتر از ۴۰ دقیقه؛ حدود ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌های آن شارژ می‌شود. در مرسدس بنز EQC از دو پیشرانه الکتریکی با توان ۴۰۰ اسب‌بخار استفاده شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن کمتر از ۵ ثانیه است. انتظار می‌رود که این محصول جذاب با یک‎بار شارژ و استفاده از تمام ظرفیت باتری‌های خود توان پیمودن ۲۸۰ مایل (۴۵۰ کیلومتر) را داشته باشد. قیمت این خودرو بیش از ۷۰ هزار دلار خواهد بود!


بولینگر B۱

۱۰ خودروی الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

در این خودرو شاهد ترکیب زیبایی، قدرت و عملکرد خودرو‌های نظامی هستیم. بولینگر B۱ یک خودروی بزرگ الکتریکی و چهار چرخ متحرک بوده و از باتری‌هایی با ظرفیت ۱۲۰ کیلووات در ساعت استفاده می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو حدود ۴.۵ ثانیه است. بولینگر B۱ توان پیمودن ۲۰۰ مایل (۳۲۱ کیلومتر) را داشته و براساس اعلام کمپانی سازنده آن تاکنون ۲۵ هزار نفر بولینگر B۱ را خریداری کرده‌اند. قیمت این خودرو حدود ۲۶۰ هزار دلار است!


پورشه تایکان

۱۰ خودروی الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

این خودروی اسپرت و چهار درب یک محصول الکتریکی با توانایی، سرعت و عملکردی حیرت‌انگیز است. پورشه تایکان از دو پیشرانه استفاده کرده و در مجموع، قدرت تایکان را به ۶۰۰ اسب ‌بخار رسانده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این محصول نزدیک به ۳.۵ ثانیه بوده و رقیب جدی تسلا مدل S است. در این محصول از تکنولوژی ۸۰۰ ولتی ویژه‌ای استفاده شده و میزان مصرف شارژ به ۳۵۰ کیلووات در ساعت می‌رسد. ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های تایکان در ۲۰ دقیقه شارژ شده و توان پیمودن ۳۱۰ مایل (تقریبا ۴۹۹ کیلومتر) را خواهد داشت. قیمت تایکان بیش از ۷۵ هزار دلار تعیین شده است..

تسلا رودستر

۱۰ خودروی الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

تسلا نام جدیدی در صنعت ساخت خودرو‌های برقی نیست. این کمپانی تاکنون محصولات متعدد و باکیفیتی را ساخته و بدون شک تمام کمپانی‌هایی که به ساخت خودرو‌های برقی می‌پردازند، تسلا را به عنوان الگویی برای موفقیت خود انتخاب کرده‌اند. تسلا رودستر محصول متفاوتی بوده و قیمت آن بیش از ۲۰۰ هزار دلار است.
این خودروی اسپرت ظرفیت حمل ۴ سرنشین را داشته و از باتری‌هایی با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. سه پیشرانه الکتریکی برای تسلا رودستر در نظر گرفته شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۱.۹ ثانیه است. تسلا رودستر با یکبار شارژ کامل توان پیمودن مسافتی معادل با ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) را دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اختراعات مهم ناسا که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم را در مجله دلتا بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  5. بهلولی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  6. سعیدرستمی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۳۳ ب٫ظ

    عالی بود ممنون از مطالب خوب و جذابتون

    پاسخ

  7. حجتی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  8. آزادگان

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۹ ق٫ظ

    تشکر
    عالی بود

    پاسخ

  9. مسرور

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۱ ب٫ظ

    موارد ذکر شده در مجله بسیار عالی ومفید هست سپاس بابت زحمات

    پاسخ

  10. آقازاده

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۹ ب٫ظ

    ممنون از زحمات ارزشمند شما برای مطالب مفیدتون

    پاسخ

  11. چهاردولی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۸ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات مفید وخوبتون

    پاسخ

  12. ثابتی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۳ ب٫ظ

    عجب ماشین هایی تولید میکنن.واقعا بینظیر.

    ما هیچ ما پراید

    پاسخ

  13. زارع

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۲ ب٫ظ

    خیلی هم عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…