پرده اتاق خواب ؛ کدام پرده برای اتاق خواب مناسب است؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب جنس پرده از جمله نکات مهم و کلیدی در انتخاب پرده است.
پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب یکی از وسایل کاربردی و با اهمیت در دکوراسیون خانه است. این وسیله علاوه بر ایجاد زیبایی، نقش مهمی در پوشانندگی پنجره‎ها دارد و از این طریق است که می‎تواند حس آرامش و امنیت بیشتری را در منزل شما ایجاد کند. اما برای انتخاب پرده یک سری قوانین وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید. قوانینی مانند انتخاب جنس پارچه‎ی پرده، رنگ، بافت و…که در گزارش پیش رو به بررسی برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

کدام پرده مناسب اتاق خواب است: ساده یا طرح دار؟

اگر در طراحی اتاق خواب از اِلمان‎های ساده استفاده کرده‎اید، انتخاب پرده‎های طرح‎دار انتخاب مناسبی است. در مقابل اگر از کاغذ دیواری طراح‎دار یا انواع الگوها استفاده کرده‎اید، بهتر است از پرده‎های ساده استفاده کنید.

پرده ساده یا طرح دار

بهترین پارچه برای انتخاب پرده 

انتخاب جنس پرده از جمله نکات مهم و کلیدی در انتخاب پرده است. استفاده از پارچه‎های سبُک، فضایی دلنشین ایجاد می‎کنند، اما نور از آن‎ها به راحتی عبور کرده و ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند. برای مثال، اگر تمایل دارید در اتاقی کاملاً تاریک بخوابید، باید از انواع پرده‎ی سنگین مانند پرده‎های مخمل و کتان استفاده کنید.

پرده اتاق خواب

استفاده از پرده با نقش های قدیمی

توجه به تِم غالب دکوراسیون داخلی خانه در انتخاب پارچه‎ی پرده اهمیت زیادی دارد، مثلاً اگر خانه‎ی شما دارای دکوراسیونی به سبک کلاسیک و قدیمی است، می‎توانید با استفاده از پارچه‎هایی با نقوش قدیمی، دکوراسیون اتاق خواب‎تان را تکمیل کنید.

پرده

 پرده های چند لایه

 استفاده از پرده‎ی چند لایه می‎تواند در ایجاد فضایی لوکس به شما کمک کند. برای دستیابی به این منظور می‎توان از دو نمونه پرده که رنگ و جنس آن‎ها متفاوت است، استفاده کرده و از دو میل پرده برای  نصب آن‎ها استفاده کنید. استفاده از این پرده‎ها نمایی زیبا ایجاد خواهد کرد.

پرده اتاق

استفاده از پرده های ساده

اتاق خواب جزو آن دسته از فضاهایی است که طراحی آن باید باعث ایجاد حس آرامش در فرد شود. انتخاب پرده‎ای که از رنگ و بافت مناسبی برخوردار باشد، می‎تواند در ایجاد چنین فضایی به شما کمک کند. استفاده از پرده‎های ساده با رنگ مناسب می‎تواند در ایجاد فضایی آرام بخش تاثیرگذار باشد.

پرده خانه

 پرده هایی با رنگ خنثی

استفاده از رنگ‎های خنثی باعث ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق خواب می‎شود و می‎تواند فضایی آرام بخش نیز به ارمغان بیاورد. برای مثال استفاده از رنگ‎های صورتی پاستیلی و سفید می‎توانند چنین خاصیتی ایجاد کنند.

 پرده هایی با رنگ خنثی

 پرده های بلند

انتخاب طول مناسب پرده نیز از دیگر نکات مهمی است که باید در هنگام خرید پرده به آن توجه داشته باشید. بهتر است برای انتخاب پرده از انواع بلند آن‎ها استفاده کنید. این کار نمای زیبایی در اتاق خواب ایجاد می‎کند؛ بنابراین در صورتی‎که اتاق خواب پنجره‎ی بلندی ندارد نیز می‎توانید از پرده‎هایی که طول آن‎ها از سقف تا کف است، استفاده کنید.

پرده ساده یا طرح دار

منبع: سایت ساختمانچی

۲ دیدگاه

  1. علی فرجی

    ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

    اطلاعات خوبی در انتخاب پرده برای اتاق های مختلف در بر داشت.
    متشکر

    پاسخ

  2. دهنوی

    ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

    عالی بود
    اتفاقا جند روزیه که درگیر انتخاب پرده برای اتاقم هستم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…