جنگ های احمقانه ؛ از سطل چوبی تا شکست مقابل شترمرغ ها

۹
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی صحبت از جنگ به میان می‌آید، اکثراً به این فکر می‌کنیم که حتماً علت جنگ موضوع مهمی بوده است. این موضوع در مورد انواع جنگ به‎خصوص جنگ‌های طولانی بیش از ده سال، امری بدیهی به نظر می‌رسد. اما جالب است بدانید که انسان ها با دلایل احمقانه مثل پس گرفتن سطل چوبی یا مقابله با شتر مرغ ها وارد جنگ شده‌اند و از قضا شکست خورده‌اند.
soldier war 1050x675 جنگ های احمقانه ؛ از سطل چوبی تا شکست مقابل شترمرغ ها

جنگ، آخرین وسیله‌ای است که کشورها برای حل مشکلات‎شان از آن استفاده می‌کنند، با این تفسیر جنگ‌ها برای آغاز باید دلایل منطقی داشته باشند. برای اثبات این ادعا تاریخچه ۵ مورد از جنگ‌‌هایی را که با دلایل احمقانه شروع شده‌ است، بخوانید.

طولانی ترین جنگ تاریخ

۱. جنگ سطل چوبی در ایتالیا

جنگ سطل چوبی بین دو شهر مودنا و بلوگنا ایتالیا در سال ۱۳۲۵ میلادی به دلیل اختلاف بر سر یک سطل چوبی درگرفت. بحران بین دو شهر وقتی شعله ور شد که چند سرباز از شهر مودنا به بلوگنا حمله بردند و یک سطل را دزدیدند.

این اتفاق باعث خشم شدید در صفوف ارتش بلوگنا شد و آن‌ها اصرار بر انتقام داشتند، جنگ بین دو شهر آغاز شد و ۱۲ سال ادامه پیدا کرد، دست آخر هم بلوگنا نتوانست سطلش را پس بگیرد.

تعریف جنگ

۲. جنگ سگ گمشده

این جنگ بین یونان و بلغارستان درگرفت؛ دو کشوری که در جنگ جهانی اول در مقابل هم قرار گرفتند و روابط حسنه‌ای بین آن دو برقرار نبود. در سال ۱۹۲۵ میلادی، وقتی یک سرباز یونانی یک سگ گمشده را که از مرز‌های بلغارستان عبور کرده بود، دنبال کرد، بلغاری‌ها به سوی سرباز آتش گشوده و او را کشتند، یونانی‌ها تصمیم گرفتند تا انتقام بگیرند، در این زمان جنگ شروع و به مرگ ۵۲ تن از دو طرف منجر شد.

لیست جنگ های آمریکا

۳. جنگ خوک بین انگلستان و آمریکا

جنگ خوک در سال ۱۸۵۹ میلادی بین نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی روی داد، وقتی که یکی از سربازان انگلیسی به سوی خوکی در مرز‌های آمریکا تیراندازی کرد.

نیرو‌های آمریکایی خود را برای جنگ آماده کردند، اما انگلیسی‌ها از این اشتباه غیر عمدی معذرت خواستند و به این ترتیب جنگی که برای چهار ماه طول کشیده بود، با تنها قربانی اش، یعنی خوک به پایان رسید.

علت جنگ چیست

۴. جنگ فوتبال

این جنگ در سال ۱۹۶۹ میلادی بین السالوادور و هندوراس پس از باخت تیم السالوادور در مقابل هندوراس درگرفت. این اتفاق خشم و عصبانیت طرفداران السالوادور را برانگیخت و منجر به شورش در استادیوم شد. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از این اتفاق؛ ارتش السالوادور به هندوراس حمله کرد، جنگی که ۴ روز طول کشید و ۳۰۰۰ قربانی گرفت.

جنگ شتر مرغ

۵. جنگ شترمرغ‌

می‌توان جنگ شترمرغ را یکی از عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ به حساب آورد، جنگی که بین انسان و شترمرغ‌ها در سال ۱۹۳۲ میلادی رخ داد، تعداد شترمرغ‌ها در استرالیا تا ۲۰ هزار شترمرغ افزایش یافته بود.

این پرندگان باعث از بین رفتن و ویرانی محصولات زراعی شدند. به همین دلیل وزارت دفاع استرالیا علیه شترمرغ‌ها اعلام جنگ کرد. به طوری که گروهی از نیروهای مسلح را با هدف کشتن شترمرغ‌ها آماده کردند.

اما این مأموریت کار آسانی نبود، زیرا این پرندگان مقاومت زیاد و انعطاف بدنی بالایی داشتند و با وجود این‎که تیر‌های زیادی به سمت آن‌ها شلیک شد توانستند با سرعت فوق العاده‌ای بدوند و خود را از تیررس سربازان نجات دهند. جنگ شترمرغ حدود یک هفته طول کشید و سربازان فقط توانستند ۲۵۰۰ شترمرغ را بکشند.

منبع: مشرق

۹ دیدگاه

  1. مسرور

    ۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

    خیلی جالب بود
    خیلی احمقانه و با بچه بازی جنگ کردند….

    پاسخ

  2. خوشبخت

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۴۱ ب٫ظ

    جنگ سگ گمشده
    این موضوع واقعا شگف آوره

    پاسخ

  3. رضایی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۷ ب٫ظ

    جنگ خوک بین انگلستان و آمریکا

    پاسخ

  4. رضایی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۷ ب٫ظ

    شترمرغ و فوتبالش دیگ آخرشه

    پاسخ

  5. مسرور

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۵ ب٫ظ

    چه جنگ هایی که نشده

    پاسخ

  6. فراهانی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۴ ب٫ظ

    چ جنگ هایی

    پاسخ

  7. چهاردولی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۳ ب٫ظ

    شترمرغش دگ نوبره

    پاسخ

  8. آقازاده

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۲ ب٫ظ

    چ جالـــــــــــــــــب

    پاسخ

  9. ابراهیمی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…