۸ مدل قفسه مدرن ؛ زیبایی بخش طراحی دکوراسیون داخلی

۵
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قفسه‎ها دارای تنوع و مدل‎های زیادی هستند که بسته به نوع دکوراسیون داخلی خانه‎تان می‎توانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید.
قفسه مدرن

استفاده از قفسه مدرن در دکوراسیون خانه نقش بسیار مهمی دارد. همه ما وسایلی داریم که به فضای مناسبی برای قرار گرفتن‎شان نیاز است. بعضی از این وسیله‎ها جنبه کاربردی و برخی جنبه تزیینی دارند، اما در هر حال باید برای حفاظت از آنها محل مناسبی وجود داشته باشد.

به گزارش مجله دلتا، قفسه مدرن یا شلف‎های خلاقانه‎ی موجود در بازار یکی از این وسیله‎ها است که در گزارش امروز برخی از آنها را به شما نشان خواهیم داد.

اغلب ما قفسه‎ها را به شکل قدیمی‎شان به خاطر می‎آوریم. یعنی یک سری چوب که به صورت عمودی و افقی به هم میخ شده باشند. اما امروزه فرم و شکل قفسه‎ها بسیار متنوع‎تر شده و شما می‎توانید با توجه به ویژگی‎های دکوراسیون داخلی خود از طرح‎های آن استفاده کنید. اگر به این تصویر نگاه کنید، می‎بینید که قفسه‎ی مورد بحث به شکل خلاقانه‎ای برش خورده و ساخته شده است.

 قفسه مدرن

خیلی خوب است که وقتی به دنبال انتخاب یک قفسه مدرن مناسب هستید، مکانی که قرار است در آن جای بگیرد را هم مد نظر داشته باشید. این که قفسه در چه فضایی قرار می‎گیرد و موقعیت آن نسبت به دیوار یا دیوارهای اطراف آن چگونه است در انتخاب فرم آن اهمیت دارد. برای مثال، اگر فضای مناسبی برای قرار دادن قفسه ندارید و تنها کنج  دیوار را برای قرار دادن آن در اختیار دارید، می‎توانید به دنبال قفسه‎ای بروید که مخصوص قرار گرفتن در کنج طراحی شده است.

قفسه دیواری

یکی از فرم‎های قفسه مدرن که جدیداً مرسوم شده است، فرمی است که در آن طبقه‎ها به جای کوبیده شدن به دیوار یا قرار گرفتن روی یکدیگر، از یک نقطه آویزان می‎شوند. این طرح‎ها که به قفسه‎های آویز نیز معروف هستند، با طناب یا چیزی مشابه به نقطه‎ای از دیوار وصل می‎شوند.

شلف

برای این که یک قفسه متفاوت داشته باشید، می‎توانید از ایده‎های ساده نیز کمک بگیرید. برای مثال، می‎توان با نصب چند صفحه‎ی چوبی به دیوار در نقاط مختلف، یک قفسه‎ی جالب ساخت.

شلف چوبی

فرم کندویی یا چندضلعی از فرم‎های جالبی است که این روزها در طراحی و اجرای قفسه‎ها به کار می‎رود. در این قفسه‎ها نحوه‎ی اتصال تخته‎های چوبی به یکدیگر طوری است که در کنار یکدیگر، فرم کندو را می سازند.

قفسه های فرم کندو

قفسه‎ها می‎توانند به جای نصب روی دیوار در قسمتی از کمد جای بگیرند. اگر یک کمد وسیع در اتاق یا نشیمن خود دارید، شاید بد نباشد برای بیرون آوردن شکل آن از یکنواختی، قسمتی از آن را به شکل قفسه درآورید. برای این کار کافی است یکی از دهنه‎های کمد را به این کار اختصاص دهید. سپس در کمد را حذف کنید و فضای خالی داخل آن را هر طور که دوست دارید طبقه بندی کنید.

قفسه کمدی

فرم یک قفسه را می‎توان تا جایی که عملکرد آن از حالت معقول خارج نشود، تغییر داد. یکی از ساده‎ترین کارهایی که می‎توان با صفحات یک قفسه کرد تا از شکل عمود بر هم درآمده و جذاب‎تر به نظر برسند، کج کردن آن‎ها نسبت به هم است. این کار را تا جایی می‎توان ادامه داد که سطح شیب دارِ به وجود آمده، همچنان قادر باشد لوازم را نگه دارد و تکیه گاه آن‎ها باشد.

قفسه

قفسه‎ها الزاماً نباید دارای چندین فضای مرتبط با هم باشند. انواع جدیدی از شلف‎ها وجود دارند که به صورت تکی روی سطح دیوار نصب می‎شوند. این شلف‎ها را می‎توان در کنار یکدیگر نیز به کار برد، اما برای وقتی که بخواهید یک فضای مخصوص برای قرار دادن وسایل در کنار یا بالای تخت خواب خود داشته باشید، شلف‎های تکی بسیار مناسب‎تر خواهند بود.

شلف

منبع: سایت پویانو

۵ دیدگاه

  1. Lebnleaky

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۱۹ ب٫ظ

    southern pharmacy https://xlnpharmacy.com/ Mobic

    پاسخ

  2. محمد آراسته فر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۰۳ ب٫ظ

    دوست داشتنیه

    پاسخ

  3. فرامرزی

    ۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۵ ب٫ظ

    بیسار عالی
    سپاس

    پاسخ

  4. سلیمی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

    بسیار عالی سپاس

    پاسخ

  5. زارع

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

    خیلی خوب بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…