خانه سلامتی دانستنی های سلامتی ، رازهایی که تا کنون نشنیده‌ اید!

دانستنی های سلامتی ، رازهایی که تا کنون نشنیده‌ اید!

۵
1
گاهی واقعیت با آنچه ما می‌پنداریم بسیار متفاوت است.
دانستنی های سلامتی

شاید برای‎تان جالب باشد که بدانید، بسیاری از دانستنی های سلامتی که ما به آنها باور داریم، غلط هستند یا کارهایی که برای بالا بردن سطح سلامت بدن خود و اطرافیان‎مان انجام می‌دهیم، نتیجه معکوس دارد.

به گزارش مجله دلتا؛ در این مطلب، برخی از این دانستنی‌های سلامتی جالب را بیان می‎کنیم:

  • مطالعه روی 11 هزار کودک نشان می‌دهد یک محیط بیش از حد بهداشتی خطر ابتلا به اگزما و آسم را افزایش می‌دهد.
  • ویروس سرخک، حافظه سیستم ایمنی را از بین می‌برد و مبتلایان به آن‌را تا سه سال بعد، نسبت به سایر بیماری‌های عفونی آسیب‌پذیر می‌کند.
  • مصرف نوشیدنی‌های بسیار داغ، ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
  • یک مطالعه نشان می‌دهد لزوماً نباید به ورزش‌هایی مانند دو، شنا یا تمرینات ورزشی در باشگاه پرداخت، بلکه انجام کارهای خانه مانند جاروبرقی کشیدن، شست‎وشوی کف خانه یا صرفاً پیاده رفتن به محل کار می‌توانند ورزش‌هایی کافی برای حفظ سلامت قلب و افزایش طول عمر باشند.
  • دیدن خواب‌های وحشتناک ممکن است نشانه‌ای از ابتلا به اختلالات مغزی مانند پارکینسون و زوال عقل در آینده باشد.
    دانستنی های سلامتی
  • با ورزش کردن هنگام صبح و با معده خالی می‌توانید تا 20 درصد بیشتر، چربی‌های اضافه را بسوزانید.
  • تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که مطالعه می‌کنند، به‌طور متوسط دو سال بیشتر از کسانی که عادت به مطالعه ندارند، عمر می‌کنند.
  • مطالعات نشان می‎دهد، کار کردن در سنین بالای 65 سال، با افزایش طول عمر مرتبط است.
  • با چند درجه کاهش دمای اتاق خواب می‌توانید سلامت متابولیک (سوخت و ساز بدن) را تقویت کنید.
  • مصرف زیاد گوشت، سرعت افزایش سن بیولوژیکی را بالاتر می‌برد.
  • از لحاظ سلامت و نه از نظر ظاهر، فقط یک یا دو بار در هفته نیاز به دوش‌گرفتن دارید.
  • افراد پراسترس و غرغرو به طور متوسط طول عمر بیشتری دارند، زیرا بیرون ریختن تنش‌های ذهنی، سیستم ایمنی آن‎ها را تقویت می‌کند و سلامت جسم افراد را افزایش می‌دهد.
  • مصرف روزانه یک بطری نوشابه، ابتلا به دیابت نوع 2 را 22 درصد افزایش می‌دهد.
  •  ابتلا به چاقی در کسانی که شام را معمولاً در رستوران صرف می‌کنند دو برابر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیشتر ببینید در سلامتی

۵ دیدگاه

  1. هاتف

    ۴ خرداد، ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۲ ق.ظ

    با تشکر از شما

    پاسخ

  2. برزین

    ۴ خرداد، ۱۳۹۸ در ۹:۲۹ ق.ظ

    آموزنده

    پاسخ

  3. صحرایی

    ۴ خرداد، ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق.ظ

    سلام
    جالب بود
    مخصوصا بخش نوشیدنی داغ مثل چای
    پیاده روی قبل صبحانه برای چربی سوزس
    و
    بخش کار کردن بالای ۶۵سال
    ممنون

    پاسخ

  4. الهی

    ۴ خرداد، ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ق.ظ

    تشکر

    پاسخ

  5. ابراهیمی

    ۴ خرداد، ۱۳۹۸ در ۸:۳۹ ق.ظ

    نکات جالبی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.