گیاهان آپارتمانی ؛ بهترین جای خانه برای گل ها کجاست؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگهداری از گیاهان آپارتمانی به ظرافت و دقت فراوانی نیاز دارد.
گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی و گل‎های با طراوت علاوه بر  زیباتر کردن محیط زندگی، به تصفیه هوا و تقویت روحیه‎ی اهالی خانه نیز کمک می‎کنند. گیاهان، سرشار از حس زندگی و نشاط هستند و اگر در مکان مناسب قرار بگیرند، می‎توانند روزهای عادی زندگی را دستخوش تغییر کنند.

اما همانطور که می‎دانید نگهداری از این گیاهان در محیط‎های بسته و آپارتمانی ترفندهایی دارد که یکی از مهمترین آنها، انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن گل‎ها است. در این گزارش قصد داریم تا اطلاعاتی را در این خصوص به شما ارائه دهیم.

مکان مناسب گیاهان آپارتمانی نقاطی در خانه است که شرایطی شبیه به اکوسیستم طبیعی آن گیاه داشته باشد. تمام گونه‌های گیاهان خانگی یک ویژگی مشترک با هم دارند و آن نیاز به دریافت نور خورشید است. اما انواع مختلف گیاهان در میزان نور خورشید مورد نیازشان با یکدیگر تفاوت دارند.

گیاهان آپارتمانی

بیشتر گیاهان را می‌توانید نزدیک پنجره‌هایی که رو به شرق، غرب و جنوب هستند، قرار دهید. اما بهتر است، گیاهان خود را نزدیک پنجره‌های شمالی قرار ندهید، مگر آن‌که گونه‎ی گیاه به نور فراوان نیاز نداشته باشد. چرا که بعضی گیاهان لازم است در طول روز بیش‌تر در سایه قرار بگیرند تا در معرض نور خورشید باشند. به‌عنوان‌ مثال گیاهان گل‌داری همچون یاس و همین طور انواع سرخس بیش‌تر با نور غیرمستقیم خورشید هماهنگ هستند.

بنابراین اگر گیاه گل‌دار خود را با فاصله یکی دو متر از پنجره جنوبی منزل قرار دهید، مکان مناسب گیاه آپارتمانی خود را پیدا کرده‌اید. اگر پنجره‌های شرقی یا غربی دارید، مطمئن شوید گیاه گل‌دار شما در معرض آفتاب تند، وسط روز قرار نمی‌گیرد. می‌توانید گیاهان مقاوم آپارتمانی خود مانند کاکتوس را در مقابل این پنجره‌ها قرار دهید.

بدون فکر و تحقیق گیاه آپارتمانی خود را در هر جایی از خانه قرار ندهید. لزوماً جایی از خانه که گیاه با دکوراسیون همخوانی دارد، بهترین مکان برای قرار دادن گیاه نیست.

گل های آپارتمانی

با این‌حال اگر در میان چیدمان خانه‎ی خود، مکانی برای گیاه آپارتمانی در نظر گرفته‌اید، مطمئن شوید آن نقطه به‌اندازه کافی نورگیر است و در نزدیکی وسایل گرم‌کننده مانند شوفاژ و بخاری قرار ندارد.

به گونه گیاه آپارتمانی خود توجه کنید

همان‌طور که اشاره شد، تمام گیاهان به نور خورشید احتیاج دارند. برخی باید در طول روز در معرض نور خورشید باشند و برخی به میزان کمتری از نور احتیاج دارند و لازم است بیشتر اوقات در سایه قرار بگیرند.

در هرحال، لازم نیست در تمام ساعت‎های روز گیاه دائماً زیر نور خورشید باشد، زیرا این مسئله موجب سوختن و زرد شدن برگ گیاه می‌شود. اتاق‌های روشن و خنکِ خانه که در زمستان دمای مناسبی دارند، برای گیاهانی که نیازمند دمای کمتری هستند، ایدئال است.

هال و پلکان خانه برای گیاهان آپارتمانی بزرگ‌تر که در مقابل پنجره جا نمی‌شوند، مناسب است. همچنین مکان مناسب گیاهان آپارتمانی که در طول زمستان دوران خواب زمستانی را می‌گذرانند، هال و راه‌پله است، زیرا این مکان‌ها اغلب خنک هستند و هوای آزادی دارند.

گلدان در راه پله

دمای مناسب گیاهان آپارتمانی

دمای خانه نیز به‌ اندازه میزان آفتاب‌گیر بودن محل قرارگیری گیاه اهمیت دارد. اگر به گیاه خود نور مناسب بدهید، عمدتاً دمای مناسب را نیز دریافت می‌کنند. مشکل اساسی هنگام زمستان پیش می‌آید که اتاق‌هایی که به‌خوبی گرم نشده باشند، معمولاً افت دمای بیش‌ازحد دارند و این کاهش دما به گیاه آسیب می‌زند.

بیشتر گیاهان آپارتمانی در دمای حدود ۲۰ درجه سانتی گراد سلامت باقی می‌مانند. اما برخی به دمای کمتری احتیاج دارند، به‌عنوان‌ مثال دمای مناسب برای نگهداری از گل سیکلامن بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است.

اگر صاحب درخت بن سای یا سایر گیاهان استوایی هستید، لازم است دمای خانه را در حدود ۲۰ درجه سانتی گراد ثابت نگه دارید.

منبع: سایت استاد کار

برای خواندن مطالب بیشتر در حوزه دکوراسیون به مجله دلتا مراجعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. الهی

    ۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  2. برزین

    ۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۴۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. اسکندری

    ۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۴۰ ب٫ظ

    perfect

    پاسخ

  4. سلیمی

    ۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۲۳ ب٫ظ

    کلی یاد گرفتیم

    پاسخ

  5. کاشی پور

    ۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۴ ب٫ظ

    اموزنده و جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…