آب گرم لاریجان، آرامش با چاشنی آتشفشان

۴
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از فواید چشمه‎های آب گرم لاریجان فقط محدود به مکان‌های عمومی نیست. در لاریجان سوئیت‌های تمام‎مبله‌ای وجود دارند که می‌توانید اجاره کنید. دسترسی به چشمه‌های آب گرم به صورت لوله‎کشی و کاملاً بهداشتی در این سوئیت‌ها ممکن است.
آب گرم لاریجان

تفریحات آبی دوست دارید؟ طبیعت را چطور؟ تفریحی که هم آبی باشد هم طبیعی، باب میل‌تان است؟ احتمالاً آب گرم لاریجان همانی است که هیجان‎زده‌تان می‌کند. لذت دراز کشیدن در وانی پر از آب گرم را از دست ندهید. هیچ آبگرمکن و پکیجی وجود ندارد. شاید جالب باشد اگر بدانید این آب را آتشفشانی خاموش، گرم کرده!

محدوده البرز میانی، تعداد زیادی چشمه آب گرم دارد. همه آن‎ها هم به خاطر وجود کوه دماوند است. کوه دماوند الان خواب است. فعالیت آتشفشانی هم ندارد. با این حال می‌تواند چشمه‌های آب را گرم کند. کسی چه می‌داند. شاید روزی دماوند هم بیدار شود.

چرا باید به آب گرم لاریجان سفر کنیم؟

این سوال چند جواب دارد. اول از همه وجود چشمه‌های آب گرم است. چشمه‌های آب گرم محبوب هستند. چون خاصیت درمانی دارند. آن‎ها سرشار از املاح معدنی هستند. بیماری‌های مفصلی، پوستی و روحی با کمک آن‎ها تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کنند. طبیعت لاریجان نیز زیباست. چشم‎انداز کوهستانی و هوای پاک. مکانی آرام برای استراحت و به دست آوردن آرامش. دوست ندارید سفری یکی دو روزه به پای کوه دماوند- همان دیو سپید پای در بند- داشته باشید؟

آب گرم لاریجان کجاست؟

لاریجان در محدوده جغرفیایی استان مازندران قرار دارد. از مسیر هراز می‌خواهید راهی لاریجان شوید؟ باید در جاده آن‎قدر برانید که به محدوده گزنک برسید. از آنجا تابلوی لاریجان را می‌بینید. جاده‌ای که به لاریجان می‌رسد، کوهستانی و هزار پیچ است. با این حال خاکی نیست. آسفالت شده و مشکلی وجود ندارد.

آب گرم لاریجان

نکات مهم در سفر به آب گرم لاریجان

در لاریجان چند فضای عمومی برای استفاده از چشمه‌های آب گرم وجود دارد. یکی از آن‎ها حمام عباسی است. مکانی تاریخی که البته بسیار شلوغ است. شاید به خاطر همین شلوغی، زیاد از وضعیت بهداشت آن خوش‌تان نیاید. استخر آب آهن هم از دیگر فضاهای عمومی است که در آن می‌توانید تنی به آب بزنید. خبر خوب آن که می‌توانید استخر خصوصی داشته باشید. در لاریجان سوئیت‌های تمام‎مبله‌ای وجود دارند که می‌توانید اجاره کنید. همه آن‌ها وان‌های بزرگ شبیه به استخر دارند. دسترسی به آب چشمه‌های طبیعی هم از طریق لوله‎کشی و کاملاً بهداشتی فراهم است. دیگر چه چیز از این بهتر؟

با این حال، حوله و وسایل شخصی با خودتان ببرید. اگر بخواهید از مغازه‌های آنجا خرید کنید، گران تمام می‌شود. لاریجان ییلاقی است. بنابراین عسل‌های طبیعی خوبی دارد. می‌توانید به عنوان سوغات بخرید.

سفر به وان با خودروی شخصی، لذتی همین نزدیکی ها

غار قوری قلعه، سفر به اعماق زمین

پارک هنرمندان تهران، پاتوق من!

چادر مسافرتی خوب، به فکر یک سقفم

برای خواندن یک دنیا مطلب گردشگری به مجله دلتا سر بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ابراهیمی

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۴ ق٫ظ

    آبگرم عالی می باشد

    پاسخ

  2. نژادی

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۸ ق٫ظ

    حتما باید بریم

    پاسخ

  3. آرین

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    چقدر جای قشنگیه

    پاسخ

  4. الهی

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…