خیابان فلسطین تهران، همان کاخ سابق

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیابان فلسطین تهران به داشتن عینک نیز معروف است. از میدان فلسطین به پایین، تا چشم کار می‌کند ویترین عینک فروشی می‌بینید. انواع قاب عینک ایرانی و خارجی پشت ویترین‌ها چشمک می‌زنند. عینک‌های آفتابی هم به طرز دلبرانه‌ای پشت ویترین‌ها نشسته‌اند.
خیابان فلسطین تهران

خیابان کاخ سابق. فلسطین کنونی. همانی که از میدان فاطمی شروع و جایی حوالی میدان توپخانه و دانشکده افسری امام علی(ع) تمام می‌شود. می‌خواهیم درباره خیابان فلسطین تهران برای‌تان بگوییم. خیابانی قدیمی با درخت‌های بلند و جوی آبی عریض. جان می‌دهد برای پیاده روی و دیدن اطراف. مخصوصاً اگر بهار باشد و هوا دل انگیز.

جایی پر از پرده های اشرافی

خیابان فلسطین تهران پاتوق خانم‌های باسلیقه خانه‌دار است. همان‌هایی که به چیدمان خانه خیلی اهمیت می‌دهند. کدبانوهایی که به اهمیت پرده پنجره‌های خانه‌شان در شیک بودن منزل پی برده‌اند. سالی یک بار پرده‌ها را عوض می‌کنند و همیشه دنبال شیک‌ترین مدهای روز دنیا هستند.

خیابان فلسطین شمالی پر از پارچه فروشی است. آن هم از نوع پرده‌ای. بیشتر فروشگاه‌ها پارچه خارجی، مخصوصاً ترک می‌فروشند. همه‌شان هم دکورهای زیبایی دارند. پارچه‌های چشم‌نواز را با مدل‌های جدید دوخته‌اند و روی یک پنجره فرضی نصب کرده‌اند. اینطوری هوس خرید پرده جدید را در دل باسلیقه‌ها می‌اندازند.

حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، دیدن ویترین فروشگاه‎ها در خیابان فلسطین تهران و پرده فروشی‌هایش لذت بخش است. بیشتر فروشگاه‌ها دوزنده دارند. کافی است ابعاد دقیق پنجره را بدهید تا پرده را برای‌تان بدوزند و حاضر و آماده تحویل بگیرید. اگر مدل پرده‌تان سخت باشد، خودشان آن را برای‌تان نصب می‌کنند.

بخشی از خیابان فلسطین با خیابان زرتشت تقاطع دارد. خیابان زرتشت به داشتن پارچه‌های لباسی گران‎قیمت معروف است. اگر قصد خرید پارچه برای لباس مجلسی دارید، در تیمچه‌ها و پاساژهای حوالی فلسطین و زرتشت چرخ بزنید. البته قیمت این پارچه‌ها بالا است. تخفیف زیادی هم نمی‌دهند. با این حال، همه آن‌ها ژورنال‌های به‌روزی دارند که می‌توانید از درون‌شان مدل لباس انتخاب کنید.

این عینک دودی های نازنین

میدان فلسطین وسط این خیابان قرار دارد. مسجد امام صادق (ع) دور همین میدان است. مسجد زیبا و بزرگی است که تماشای معماری‌اش جالب به نظر می‌رسد. سینما فلسطین، همانی که نام قبلی‌اش “گلدن سیتی” بود، دور میدان فلسطین قرار دارد.

از میدان به پایین، تا چشم کار می‌کند ویترین عینک‎فروشی می‌بینید. انواع قاب عینک ایرانی و خارجی پشت ویترین‌ها چشمک می‌زنند. عینک‌های آفتابی هم به طرز دلبرانه‌ای پشت ویترین‌ها نشسته‌اند. در نظر داشته باشید این عینک‌ها اغلب ارزان نیستند. از تعداد صفرهای حساب بانکی‌تان مطمئن باشید. سپس به قصد خرید وارد این فروشگاه‌ها بشوید. خوبی‌اش به این است که خیال‌تان بابت اصل بودن عینک راحت است. جنس تقلبی به شما نمی فروشند.

1 1 خیابان فلسطین تهران، همان کاخ سابق

به خیابان فلسطین جنوبی خوش آمدید

تقاطع خیابان انقلاب را که رد کنید، وارد فلسطین جنوبی می‌شوید. قسمت جنوبی خیابان فلسطین با خیابان پاستور تقاطع دارد. همانی که نهاد ریاست جمهوری در آن مستقر شده است. کاخ مرمر هم در این خیابان است. برای همین نام سابقش کاخ بوده است. البته از خیابان ولیعصر هم می‌توان به کاخ مرمر رسید. یعنی کاخ، جایی بین ولیعصر و فلسطین قرار گرفته است. خیابان فلسطین جنوبی تعداد زیادی ساختمان‌های قدیمی با معماری زیبا دارد. خود را از دیدنشان محروم نکنید.

خیابان فلسطین تهران

نکات مهم هنگام بازدید از خیابان فلسطین تهران

خیابان فلسطین یک طرفه است. یعنی فقط می‌توانید از میدان فاطمی به سمت پایین، یعنی خیابان جمهوری بروید. دنبال پرده قیمت مناسب هستید؟ خیابان فلسطین را رصد کنید. گاهی فروشگاه‌ها پرده‌هایی را که برای نمونه در ویترین خود گذاشته‌اند، حراج می‌زنند. اگر اندازه آن به ابعاد پنجره‌تان بخورد، می‌توانید آنها را با قیمتی ارزان بخرید. البته اگر مد روز بودن، اولویت اول‌تان نباشد. خیابان فلسطین به متروی تئاتر شهر و میدان جهاد نزدیک است.

 

۲ دیدگاه

  1. حسین گوهریان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۳۳ ب٫ظ

    در رژیم سابق از سر بلوار کشاورزفعلی تا انتهای آن مجلس فعلی پیاده روی اما اینک قسمت جنوبی آن مسدود و آیا مسدود نمودن خیابانی که تردد برای عموم آزاد بود می تواند وافی به مقصود باشه؟! واین یک تجاوز به حقوق مردم است

    پاسخ

  2. بهلولی

    ۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

    خیابان فلسطین ..

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…