ریزش مو ، دلایل و علت های آن

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ریزش مو موجب نگرانی افراد می‌شود. با دانستن دلایل آن می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد.
dalile rizesh moo ریزش مو ، دلایل و علت های آن

تغذیه نامناسب، بزرگ‎ترین علت ریزش مو در انسان و به‌خصوص در خانم‌ها است. اگر فریتین (پروتئینی که ذخیره آهن در بدن را نشان می‌دهد) زیر ۴۰ گرم باشد، نشانه کم بودن ذخیره آهن در بدن بوده و فرد نیازمند به استفاده از مکمل‌های غذایی، به‌خصوص قرص آهن است. کسانی که تغذیه خوب و مناسب دارند و از انواع میوه‌ و سبزی و پروتئین‌ها استفاده می‌کنند، کمتر دچار این نوع ریزش مو می‌شوند.

به گزارش مجله دلتا؛ متخصصان تغذیه می‌گویند هر فرد به‌طور طبیعی بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تار مو دارد که متوسط آن ۱۰۰ هزار تار مو بوده و ممکن است افراد روزانه در حدود ۱۰۰ تار مو، ریزش داشته باشند و البته تقریباً به‌همین اندازه باید جایگزین داشته باشند. در طی سه سال این موها به طور کامل تعویض می‌شود.

علت ریزش مو

یکی دیگر از شایع‎ترین علل ریزش مو، وراثت است. به دلیل این‎که این نوع ریزش به هورمون‎های مردانه وابسته است، پس به صورت طبیعی در مردان شیوع و شدت بیشتری دارد.

عوامل دیگری هم در شدت ریزش موها تاثیرگذار هستند؛ به‌عنوان مثال استفاده افراطی از فراورده‌های مو مثل ژل، واکس مو، فر کردن موها، نحوه بستن موها و… که باعث ریزش مو می‌شوند.

کنترل نکردن چربی کف سر نیز یکی دیگر از این عوامل است. عدم کنترل این چربی با علائمی نظیر خارش کف سر، شوره، چرب شدن سریع موها، درد ریشه موها یا ایجاد جوش در کف سر، همراه است.

ریزش مو در چنین افرادی با شست‎وشوی مکرر موها و استفاده از شامپوهای تجویز شده توسط متخصصان پوست، قابل کنترل خواهد بود.

همچنین اگر اندازه مو بیش از حد بلند باشد، در اثر نحوه بستن موها یا گیر کردن مو در بین دندانه‌های شانه یا سنگین شدن مو در اثر استحمام فرد، ریزش مو کمی بیشتر می‌شود. البته بلند بودن موها از لحاظ روحی هم در افراد تاثیرگذار است، چراکه اگر چند تار مو با هم ریخته شوند، کلافی به‎وجود می‌آید که ظاهری نگران‎کننده ایجاد می‌کند.

منبع: ایران ناز

۳ دیدگاه

  1. مهدی مختاری

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  2. شعبانی

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. بیگدلی

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    عالی بود سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…