افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر قیمت مسکن

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گفته کارشناس اقتصاد مسکن، افزایش ۱۵ درصدی نرخ دلار ابتدا روی بازارهای نقدشونده همچون طلا تأثیر می‌گذارد و با فاصله زمانی معینی به رشد در بخش مسکن منجر خواهد شد.

محمدمهدی مافی افزود: چند عامل اجتماعی و اقتصادی در بازار مسکن تعیین‌کننده است و به‌طور معمول افزایش نرخ تورم در بازارهایی همچون سکه و ارز، که نقدشوندگی بالایی دارند، به‌سرعت تأثیر می‌گذارد و این میزان تورم با فاصله زمانی در بخش مسکن نیز ایجاد خواهد شد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود افزایش ۱۵ درصدی نرخ دلار از ۳۶۰۰ به ۴۲۰۰ تومان در سال آینده روی قیمت مسکن تأثیر بگذارد.

وی افزود: در سه ماهه پایانی امسال نیز بازار مسکن رونق بیشتری خواهد یافت و با همین روند افزایش ملایم قیمت‌ها در واحدهای ارزان‌قیمت که متقاضی بیشتری دارند شاید حدود ۱۲ درصد با تورم روبه‌رو شوند. این درحالی است که در بخش املاک گران، رشد قیمت چندانی انتظار نمی‌رود.

 در همین ارتباط بخوانید:

برداشتی کوتاه از تاثیر دلار بر قیمت مسکن در سال ۹۷ 

این کارشناس اقتصاد مسکن درباره احتمال فشار تقاضا بر بازار مسکن در سال آینده گفت: میزان تقاضا و میزان مسکن موجود یکی از مؤلفه‌های مؤثر در بازار مسکن است. با توجه به آمارها، درحالی‌که مسکن موجود نسبت به تعداد خانوارها کم نیست، با این وجود حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور «بدمسکن» هستند. این نشان می‌دهد که میان تولید مسکن و توان خریداران فاصله وجود دارد.

اقتصاد آنلاین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…