تظاهر به شاد بودن خوب است یا بد؟

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود اینکه تظاهر به شاد بودن می‌تواند مفید باشد، اما همیشه لبخندهای واقعی برتری دارند. اگر می‌توانید به چیزهایی فکر کنید که باعث شوند از صمیم قلب لبخند بزنید و شاد شوید، پس این کار را کرده و با تغییر نوع فکر و نگرش‌تان، حال‌تان را خوب کنید و لبخند اصیل به لب‌های‌تان بیاورید.
تظاهر به شاد بودن

شاید شما هم این توصیه را شنیده باشید که، وانمود کن خوشحالی تا واقعاً خوشحال شوی! معمولاً زمانی که نیاز داریم اعتمادبه‎نفس‌ بیشتری داشته باشیم، یا وقتی که نیاز به تقویت روحیه داریم، این توصیه را می‌شنویم. به طور کل برای کاهش استرس یا تاثیر تلقین افکار مثبت نیز گفته می‎شود که لبخند بزنید و جملات مثبت را پیش خود تکرار کنید. اما آیا واقعاً این وانمود کردن‌ها مفید هستند یا مضر؟ در این مطلب به بررسی اینکه چه زمانی تظاهر به شاد و خوشحال بودن به نفع‌تان است، خواهیم پرداخت.

تاثیرات تظاهر به شاد بودن:

تحقیقات علمی نشان داده است، الکی لبخند زدن، حتی به آدم‎های افسرده کمک می‌کند که احساس بهتری پیدا کنند. اما اگر شما بخواهید همیشه با لبخندهای مصنوعی و وانمود کردن به اندوهگین نبودن، ظاهر خود را جور دیگری نشان دهید، می‌توانید مشکلات دیگری برای خود بتراشید.

ممکن است این احساسات غیرواقعی باعث شوند با احساسات واقعی و منفی خود کنار نیایید. اگر همیشه با یک لبخند تصنعی پیش اطرافیان‌ خود ظاهر شوید، کسانی‎که می‌توانند از شما حمایت کنند، از کجا متوجه اینکه شما مشکلی دارید و نیازمند کمک و پشتیبانی‌ هستید، خواهند شد؟

در نتیجه از حمایتی که می‌تواند حال‌ شما را بهتر کند، محروم خواهید شد. پس هر وقت لازم بود، می‌توانید لبخند بزنید. اما تا حد امکان، خودِ واقعی‌تان باشید و احساسات حقیقی‌تان را بروز دهید و به آن‎ها رسیدگی کنید.

912729 492 تظاهر به شاد بودن خوب است یا بد؟

شاد بودن حتی با یک لبخند مصنوعی:

از نظر روان‎شناسی، ما با تماشا و حس رفتارهای خودمان (همانگونه که دیگران ما را می‌بینند)، طرز فکرمان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهیم. بنابراین می‌توانیم با تظاهر فیزیکی یک احساس، آن را تشدید کنیم.

در  یک تحقیق علمی، از افراد خواسته شده که مدادی را بین دندان‎ها نگه دارند تا همان عضلاتی که هنگام لبخند زدن به کار گرفته می‌شوند، فعال شوند.

دانشمندان می‌خواستند بدانند آیا خودِ عمل لبخند زدن، موجب احساسات مثبت می‌شود یا اینکه وقتی به اجبار لبخند می‌زنیم و به چیزهایی فکر می‌کنیم که ما را خوشحال می‌کنند و این افکار منجر به لبخند زدن می‌شوند. نتیجه این بودکه، حتی افرادی که به دلیل نگه داشتن مداد میان دندان‎ها در حال لبخند زدن بودند، احساسات مثبت بیشتری پیدا کرده بودند.

البته فراموش نکنید، با وجود اینکه تظاهر به شاد بودن می‌تواند مفید باشد، اما همیشه لبخندهای واقعی برتری دارند. اگر می‌توانید به چیزهایی فکر کنید که باعث شوند از صمیم قلب لبخند بزنید و شاد شوید، پس این کار را کرده و با تغییر نوع فکر و نگرش‌تان، حال‌تان را خوب کنید و لبخند اصیل به لب‌های‌تان بیاورید.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت روان ازصفحه سلامتی  مجله دلتا بازدید کنید.

دلایل بی انگیزه بودن و راه های مقابله با آن

برای درمان افسردگی چی بخوریم؟

ورزش ؛ داروی ضد افسردگی

۵ دیدگاه

  1. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۳۴ ب٫ظ

    مرسی. خوب بود

    پاسخ

  2. هاتف

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    خنده بر هر درد بی درمان دواست

    پاسخ

  3. مدیری

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    مطلب امیدوار کننده ای بود

    پاسخ

  4. نژادی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۰۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  5. آرین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۰۶ ب٫ظ

    چه جالب!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…