چادر مسافرتی خوب، به فکر یک سقفم !

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حرف فروشنده‌های چادر مسافرتی را جدی نگیرید. ممکن است بگویند این چادر هشت نفره است. اما در واقع فقط 6 نفر می‌توانند راحت در چادر بخوابند. پس سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید.
چادر مسافرتی خوب

فصل خوب سفر کردن از راه رسیده است. هوا، زمین و آسمان یک‌صدا فریاد می‌زند : از خانه بیرون بیایید. تفریح کنید. خوش بگذرانید. زندگی را زندگی کنید. بهترین فصل برای پیک‌نیک و تفریح است. صدای سوختن هیزم در آتش، بوی علف تازه و صدای پرنده‌ها…. این ها تنها بخشی از قشنگی‌های بهار است. حالا چه چیز یک پیک‌نیک را لذت‌بخش‌تر می‌کند؟ بله درست حدس زدید. داشتن یک چادر مسافرتی خوب. چادر مسافرتی حکم خانه سیار شما را دارد. جمع‌اش می‌کنید. توی کیف می‌گذارید. هرجا دل‌تان می‌خواهد می‌برید. برای همین خریدن‌اش آداب دارد. در اینجا به شما یاد می‌دهیم چگونه یک چادر مسافرتی خوب بخرید.

چادر مسافرتی خوب
چادر مسافرتی خوب

چرا داشتن چادر مسافرتی مهم است؟

چادر مسافرتی خانه دوم شمااست. شما را در سفر از باد و باران و آفتاب حفظ می‌کند. حریم خصوصی‌تان با داشتن یک چادر مسافرتی خوب امن می‌شود. می‌توانید به راحتی لباس عوض کنید. بخوابید و راحت باشید. مهتر از همه، مساله‌ی امنیت است. چادر مسافرتی می‌تواند جان‌تان را نجات بدهد. مار و عقرب و دیگر جانوران خطرناک نمی‌توانند به شما آسیب بزنند. البته باید حواستان باشد همیشه زیپ ورودی چادر را ببندید.

اندازه نگه دار که اندازه نکوست

چادر مسافرتی از آن وسایلی است که معمولا یک یا دو بار در زندگی آن را می‌خرید. بنابراین خیلی دقت کنید. مهم‌ترین نکته، اندازه چادر است. ببینید قرار است چند نفر در چادر بخوابند. حرف فروشنده‌ها را جدی نگیرید. ممکن است بگویند این چادر هشت نفره است. اما در واقع فقط ۶ نفر می‌توانند راحت در چادر بخوابند. پس سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید. اینطوری فضای بیشتری برای خواب دارید.

چادر مسافرتی خوب
چادر مسافرتی خوب

چادرهای ضدآب بخریم یا نه؟

همه چیز به این بستگی دارد که شما چند مرده حلاجید؟ اگر طبیعت‌گرد حرفه‌ای هستید، داستان فرق می‌کند. اگر برای تفریح و پیک نیک چادر مسافرتی نیاز دارید، موضوع ساده‌تر است. چادرهای الیاف طبیعی در زمستان گرم‌تر و در تابستان خنک‌ترند و در عین حال سنگین‌ترند. در برابر باران هم از شما محافظت نمی‌کنند. خیس می‌شوند. احتمالا این موضوع چیزی نیست که خوشحال‌تان کند.

چادرهای الیاف مصنوعی و نایلونی برای غیرحرفه‌ای‌ها بهتر هستند. آنها آب را جذب نمی‌کنند. یعنی ضدآب هستند. همچنین ارزان‌ترین نوع چادر به شمار می‌روند. با این حال ممکن است زودتر از انواع دیگر فرسوده شوند.

بعضی از چادرها نیاز به ستون دارند. آنها با میخ و طناب و ابزار به زمین وصل می‌شوند. اینگونه، باد آنها را نمی‌برد. نصب این چادرها کمی سخت است. مهارت زیادی نیاز دارد.

بعضی دیگر از چادرها راحت برپا می‌شوند. در چهارچوب‌شان نوعی فنر وجود دارد. با یک فشار کوچک، فنر باز می‌شود. در چشم بر هم زدنی چادرتان را حاضر و آماده می‌بینید. منظورمان همان چادرهای مشمایی است. همان‌هایی که تقریبا شبیه به اهرام مصر هستند. احتمالا این نوع چادرها بهترین گزینه برای سفرهای کوتاه خانوادگی باشند. مخصوصا اگر آن خانواده، طبیعت‌گرد حرفه‌ای نیستند. چادرهای برزنتی هم انتخاب مناسبی است. زود فرسوده نمی‌شوند و ضد آب‌اند. با این حال کمی گران‌تر از انواع مشمایی هستند.

سفر به کازابلانکای ایران با ۲۰۰ هزار تومان

دریاچه‌ای پر از آب توت فرنگی

ورزنه، شهر زنان چادر سفید

با صفحه گردشگری و مجله دلتا همراه باشید.

۳ دیدگاه

  1. شمس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۴۷ ب٫ظ

    برای سفرراه را با استفاده از این چادرها و نوع انتخاب آن چه آسان کردید ممنون از شما و مشوق خوبی برای سفرمان بودیدی

    پاسخ

  2. علي حنيفه پور

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

    مطلب مفیدی بود؛ با سپاس

    پاسخ

    • آیه اسماعیلی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۱۸ ب٫ظ

      نظر لطف شماست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…