تخم‌ مرغ پر شده

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئين، ويتامين‌ها و املاح ضروری است و می‌تواند به‌عنوان يک مادۀ غذايی مهم در برنامۀ غذايی افراد وجود داشته باشد.
تخم‌مرغ

تخم‌مرغ حاوی تمام املاح برای تأمین سلامتی فرد و منبع بسیار غنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم‌مرغ بسیار بالا است و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌تر و دارای اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن است.

تخم‌مرغ پرشده (Deviled eggs) یکی از غذاهای ساده و معروف دنیا است که بیشتر در مهمانی‌های رسمی به‌عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی و به‌صورت سرد سرو می‌شود. این غذا از تخم‌مرغ آب‌پز نصف شده درست می‌شود که زردۀ آن معمولاً با خردل، فلفل، مایونز و ترکیبات دیگر مخلوط شده و درون سفیده گذاشته می‌شود. منشأ اصلی این غذا به «رم» بر‌می‌گردد، ولی امروزه در بیشتر کشورها رایج شده است و به نام‌های مختلفی شناخته می‌شود.

مواد لازم

۶ عدد تخم‌مرغ آب‌پز سفت شده

نمک و فلفل‌سیاه

۲ قاشق غذاخوری سس مایونز

یک قاشق چای‌خوری سس خردل

۲ عدد خیار‌شور خرد شدۀ نگینی

یک عدد هالاپینوی اسلایس شده (نوعی فلفل شبیه فلفل‌دلمه‌ای)

پاپریکا یا سس قرمز

طرز تهیه

تخم‌مرغ‌های آب‌پز و سفت شده را بگذارید تا کمی سرد شود. آن‌ها را پوست بکنید و سپس از طول به دو‌نیم کنید. زرده را از سفیده جدا کنید و در یک کاسۀ کوچک بریزید و با یک چنگال خوب له کنید.

دو قاشق غذاخوری پُر سس مایونز، سس خردل، خیارشور، هالاپینوی ریز شده، نمک و فلفل‌سیاه را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا به‌صورت کرم مانند یا خامه‌ای در بیایند. می‌توانید مخلوط را با قاشق یا قیف مخصوص شیرینی داخل سفیده بریزید و آن را فشار دهید تا به‌صورت شکوفه داخل سفیده ریخته شود. بعد بالای این مخلوط مقداری پاپریکا یا سس قرمز بریزید.

تخم‌مرغ

قبل از سرو کردن، به مدت یک یا دو ساعت آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

منبع: زیباکده

۲ دیدگاه

  1. الهی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

    خیلی خوبه

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…