خانه سلامتی توصیه هایی برای پیشگیری از تشنگی روزه‌داران

توصیه هایی برای پیشگیری از تشنگی روزه‌داران

۰
0
در ماه مبارک رمضان برای رفع تشنگی بهتر است از میوه ها و سبزیجات پرآب استفاده کنید و از خوردن غذاهای پرنمک خودارری کنید.
رفع تشنگی در ماه رمضان

مصادف شدن ماه مبارک رمضان با روزهای گرم و آفتابی مشکل تشنگی را برای روزه‌داران به‌وجود می‌آورد. برای رفع تشنگی و عطش در ماه رمضان می‌توانید از شربت‌های سرکه‌شیره، سکنجبین یا شربت آب‌لیمو در وعده‌های سحری یا افطاری استفاده کنید.

به گزارش مجله دلتا؛ نوشیدن کمی عرق کاسنی به تنهایی یا همراه با یک قاشق چای‌خوری تخم خرفه در وعده سحری برای کاهش عطش در ماه رمضان به شما کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم اگر خیلی تشنه می‌شوید، خوردن خورش‌های همراه با آلو و زرشک را در وعده سحری فراموش نکنید.

طی ساعات روزه‌داری هم می‌توانید عطش خود را با بوییدن سیب گلاب، خیار یا لیمو، اسپری کردن گلاب خنک در فضای اتاق، شست‌وشوی سر و گردن و سینه با آب خنک، و تنفس هوا و نسیم خنک که حرارت زاید قلب را کم می‌کند، کاهش دهید.

نوشیدن ماءالشعیر هنگام سحر بهتر از هر نوشیدنی دیگری می‌تواند در برابر تشنگی و تحلیل رطوبت بدن، شما را محافظت کند.

برای رفع تشنگی و جلوگیری از آن در حین روزه‌داری، می‌توانید از خوراکی‌های آب‌دار از هنگام اذان مغرب تا پیش از اذان صبح استفاده کنید که به برخی از آن‌ها در فیلم پیوست اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

پرهیزهای غذایی برای پرکاری تیروئید

خوراکی های ضد سرطان

تاثیر بیش فعالی بر روابط عاطفی

پس از مسمومیت غذایی چه کنیم؟

 

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از  مجله دلتا دیدن کنید.

بیشتر ببینید در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.