واتیکان، نقلی‌ترین کشور جهان

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واتیکان، این کشور بسیار کوچک، فقط 800 نفر جمعیت دارد.با این حال واتیکان خودش یک کشور جدا محسوب می‌شود و برای خود قوانین مخصوص دارد.
واتیکان، نقلی‌ترین کشور جهان

کشور واتیکان محل زندگی پاپ و واقع در ایتالیا است. پاپ از آنجا کاتولیک‌های دنیا را هدایت می‌کند. واتیکان کوچکترین کشور دنیاست. جالب اینکه خودش در مرکز یک کشور دیگر قرار دارد. واتیکان تنها کشوری است که فقط از یک شهر تشکیل شده است. بامزه به نظر می‌رسد. به واتیکان، واتیکان سیتی هم می‌گویند. “سریر مقدس” نیز نام دیگرش است. برای سفر به واتیکان و آشنایی با جاهای دیدنی آن در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

سفر به واتیکان

این کشور بسیار کوچک، فقط ۸۰۰ نفر جمعیت دارد. طول واتیکان تقریبا یک کیلومتر است. عرضش به یک کیلومتر هم نمی‌رسد. کلیسای سن پیترو معروف‌ترین دیدنی این شهر است. گفته شده این کلیسا را میکل آنژ طراحی کرده است.

 کلیسا

واتیکان کجاست؟

کشور واتیکان در قلب رُم قرار دارد. رم پایتخت ایتالیا است. با این حال، واتیکان خودش یک کشور جدا محسوب می‌شود. برای خودش قوانین مخصوص دارد. زیر نظر قوانین ایتالیا هم نیست. واتیکان، سیستم پست و تلفن و رصدخانه جداگانه دارد. تمبرهای واتیکان از بقیه شهرهای ایتالیا متفاوت است. سیستم بانکی‌اش هم از رُم مجزاست. رادیوی رسمی هم دارد. آب، برق، گاز و غذا وارد می‌کند. زبان رسمی ندارد. با این حال اهالی آن به زبان ایتالیایی، انگلیسی، لاتین و فرانسوی صحبت می‌کنند. گارد حفاظتی ندارد. حفظ امنیت این دولت شهر، به عهده ایتالیا است. سفارت واتیکان در ایران واقع در خیابان نوفل لوشاتوی تهران است.

    نوفل لوشاتوی

نکات مهم  در سفر به واتیکان

این شهر یک “موزه شهر” تمام عیار است. موزه‌های بی‌نظیری دارد. در موزه‌های آن نفیس‌ترین آثار هنری را خواهید دید. برای رفتن به کلیسا باید شئونات را رعایت کنید. مثلا موهای خود را با شال بپوشانید. این شهر، فرودگاه ندارد. می‌توانید با قطار خودتان را به این کشور کوچک برسانید. توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. یعنی ارزش بالایی دارد. اگر گذرتان به ایتالیا افتاد، بازدید از آن را فراموش نکنید. تجربه جالبی خواهد بود.

نکات مهم  در سفر به واتیکان

 

۲ دیدگاه

  1. هوشمند

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۳۲ ب٫ظ

    جالب بود…ممنون

    پاسخ

  2. الهی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

    جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…