خرید آپارتمان در دروس ؛ محله‌ای با بافت مدرن

۱۹
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دروس از محله‌های قدیمی و خوش‌آب و هوای شمال تهران محسوب می شود که اصول شهرسازی در ساخت آن رعایت شده است.
خرید آپارتمان در دروس خرید آپارتمان در دروس ؛ محله‌ای با بافت مدرن

دروس محله‌ای خوش آب و هوا در منطقه ۳ شهرداری تهران است. یکی از ویژگی‌های شاخص این محله علاوه بر برخورداری از سازه‌های لوکس و باکیفیت و همچنین معابر سرسبز؛ اصول استاندارد شهرسازی است که در ساخت معابر و خیابان‌بندی‌های آن لحاظ شده است. اگرچه محله دروس، خود از امکانات رفاهی و خدماتی لازم و کافی برای جذب متقاضیان مسکن برخوردار است، اما همسایگی این محله با محله‌های اختیاریه از شمال، قلهک از غرب، قبا از جنوب و گلستان از شرق، موقعیت ممتازی را برای آن به وجود آورده است. از این رو خرید آپارتمان در دروس یک سرمایه‌گذاری امن ملکی به خصوص در سال‌های اخیر تلقی می‌شود. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به سراغ محله دروس رفته است. با ما همراه باشید.

دسترسی به دروس

دروس از شمال به خیابان دولت، از جنوب به بلوار شهرزاد، از غرب به خیابان کی‌نژاد و از شرق به خیابان پاسداران محدود می‌شود. از خیابان‌های اصلی این محله نیز می‌توان به خیابان‌های هدایت، راستوان (احتشامیه)، باقری کماسایی، یارمحمدی، حجت سوری و صالح حسینی اشاره کرد. به دلیل وجود خیابان‌های مهم در اطراف و داخل محله دروس، دسترسی این محله به سایر نقاط پایتخت آسان است و در تمام این خیابان‌ها تاکسی‌های گذری را خواهید دید. دسترسی به اتوبوس نیز از طریق خیابان‌های کلاهدوز و شریعتی امکان‌پذیر است و خطوط پایانه تجریش به پایانه شهید دستواره، سوهانک به سه راه ضرابخانه رفت و آمد مسافران به این محله را میسر می‌کند. به‌علاوه، قلهک و شریعتی نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به محله دروس است.
اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنید در صورت نیاز به سوخت می‌توانید به پمپ بنزین چهار راه قنات و پمپ بنزین پاسداران مراجعه کنید.

مراکز تجاری و تفریحی

در محله دروس و اطراف آن فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری متعددی وجود دارد، به‌عنوان مثال تقاطع خیابان سوری و راستوان را واحدهای تجاری در بر گرفته است. میدان هدایت، میدان مهم محله دروس است که دور آن را بانک‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، داروخانه، شیرینی‌فروشی و… دربر گرفته است. اگر به دنبال مرکز خرید هستید واحدهای تجاری مرکز خرید پاسداران در ۲ طبقه عمدتا به فروش پوشاک و زیورآلات از برندهای مشهور می‌پردازند. مجتمع تجاری سامان و مجتمع تجاری نگین ظفر نیز می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. مجتمع‌های ورزشی کوثر و امام علی در شمال محله دروس پذیرای علاقه‌مندان رشته‌های مختلف ورزشی است. سینما قلهک نیز در نزدیکی دروس به‌عنوان مکان فرهنگی و تفریحی همه روزه میزبان علاقه‌مندان است.

دروس در گذشته باغ‌های بسیار زیادی داشته، اما امروزه فضای سبزی برای تفریح ندارد و به همین دلیل باید از بوستان‌های اطراف این محل بهره برد. بوستان‌های زیر از پارک‌های نزدیک این منطقه به شمار می‌روند:

  1. بوستان پایداری (زمرد)
  2. بوستان محصل

آپارتمان دروس

مکان‌های مهم دروس

از مکان‌های مهم محله دروس می‌توان به دفتر موسسه تبادلات آکادمیک آلمان، دفتر نمایندگی یونسکو و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد اشاره کرد. به‌علاوه، سفارتخانه‌های بسیاری در دروس قرار گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به سفارتخانه‌های اسپانیا، آرژانتین، پرتغال، بنگلادش، مجارستان، آذربایجان و قزاقستان اشاره کرد.

رهن و اجاره آپارتمان در دروس

اکثر خانه‌هایی که در این محله قرار دارند، از امکاناتی چون پارکینگ، انبار، بالکن و… برخوردار بوده و اکثر ساختمان‌ها در این منطقه نوساز و بزرگ‌متراژ هستند. برای رهن کامل یک واحد مسکونی چند سال ساخت در دروس حداقل باید بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نقدینگی داشته باشید که این میزان نقدینگی می‌تواند پول لازم برای رهن یک واحد کوچک‌متراژ در این محله را نیز پوشش دهد. اجاره‌بها نیز بسته به متراژ و موقعیت ملک مورد نظر متفاوت است به‌عنوان مثال، یک واحد ۹۵ متری ۱۵ سال ساخت، در دروس با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره‌بهای چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آگهی شده است. برای واحد دیگری به مساحت ۱۲۵ مترمربع و ۴ سال ساخت نیز ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه‌ و اجاره‌بهای ماهانه ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. با مراجعه به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‌توانید با صرف زمان اندکی به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت رهن و اجاره آپارتمان در دروس ایـــنجــــا کلیک کنید.

خرید آپارتمان در دروس

از آنجایی که بافت غالب محله دروس، مسکونی است این محله برای افرادی که قصد خرید یک‌ خانه ویلایی لوکس یا آپارتمان‌های مجهز را دارند می‌تواند یک گزینه بسیار عالی باشد. به دلیل بالا بودن قیمت آپارتمان در دروس ساکنان این منطقه از تهران اغلب از طبقه مرفه جامعه به شمار می‌روند. ناگفته نماند که در کنار آب و هوا، دسترسی و امکانات رفاهی، استفاده از مصالح خوب و باکیفیت بالا در ساخت آپارتمان‌های دروس یکی از دلایل بالا بودن قیمت خانه در این محله است. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در دروس اینجا کلیک کنید.

۱۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

  2. فتحی

    ۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

  3. سعدی

    ۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  4. مسعود

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۳ ب٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

      عالی، حضور شما در مجله دلتاست.

      پاسخ

  5. فرهنگ

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

    Good

    پاسخ

  6. کاشی پور

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  7. هوشمند

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ب٫ظ

    عالی بود سپاس

    پاسخ

  8. رفیعی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۵۷ ب٫ظ

    محله ی سرسبز و عالی وبسیار زیبا

    پاسخ

  9. آقازاده

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۵۵ ب٫ظ

    بی نظیره

    پاسخ

  10. کوروش

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۵۲ ب٫ظ

    mer30

    پاسخ

  11. مهدی فراهانی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۵۴ ب٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

  12. ملکی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  13. کاشی پور

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۳۹ ب٫ظ

    بسیار محله خوبیست

    پاسخ

  14. شعبانی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۵۸ ب٫ظ

    محله ای با اصالت و بافتی کاملا مسکونی

    پاسخ

  15. هاتف

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۴۸ ب٫ظ

    از زحمات شما ممنون

    پاسخ

  16. الهی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۳۳ ب٫ظ

  17. دانش

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۲۵ ب٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

  18. علي حنيفه پور

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۰۰ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…