اتاق نشیمن را با اصول فنگ شویی مزین کنید

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق نشیمن را از خطر انباشتگی حفظ کنید؛ هرگز وسایل اضافی و ریز و درشت در اطراف اتاق نشیمن برای تزئین قرار ندهید.
اتاق نشیمن

امروزه اصول فنگ شویی از داغ‎ترین مسائل در چیدمان است؛ چرا که هنر باستانی شرق که در کل دنیا ترویج داده شده، تمام حرفش جریان داشتن انرژی مثبت از طریق چیدمان درست اشیاء درمنزل است. هر گوشه از خانه، مرکزی برای دریافت انرژی‎است و چه بسا خیلی از ما از آن بی‎خبریم. فنگ شویی اصولی کلی و تخصصی دارد که در این‎جا به بحث تخصصی آن نمی‎پردازیم. اما درباره کلیات آن، هر بخش از خانه مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی حمام و سرویس نیز باید طبق مقررات خودش چیده شود و در همه خانه عمومیت دارد.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن از مهم‎ترین بخش‎های خانه است، چراکه همه اعضا در آن جمع می‎شوند و از آن‎جا که دَرِ ورودی خانه معمولاً در آن قرار دارد، بیشترین انرژی وارد آن می‎شود. در نتیجه دکوراسیون آن باید در  عین این‎که پر از آرامش، صمیمانه و راحت باشد، باید طوری چیده شود که هر انرژی که وارد می‎شود به خوبی در آن جریان داشته و با برخورد به وسایل نصف نشده و پراکنده نشود.  برای اینکه بتوان به عالی‎ترین شکل اتاق نشیمن را مملو از انرژی مثبت کرد، فقط کافی‎است این اصول را رعایت کنید:

  •  اتاق نشیمن را نباید با وسایل ریز و درشت و اضافی شلوغ کنید، مجسمه‎های مختلف و گلدان‎ها و آباژورها در نشیمن، یکی دوتا کافی‎است اما بیشتر از آن باعث خورد شدن انرژی مثبت می‎شود و خطر انباشتگی را نیز در بر دارد.
  • مبلمان را طوری انتخاب کنید که دارای گوشه‎های تیز نباشند و مخصوصاً میز وسط اگر گرد یا بیضی باشد، بهتر است. نحوه چیدمان آن‎ها در اتاق نشیمن باید به هیچ عنوان پشت به در ورودی نباشد. همچنین اگر مبل‎هایتان را به شیوه L بچینید، باعث می‎شود تمرکز در مرکز بوده و مهمانان حواس‎شان به جاهای دیگر پرت نشود و به همدیگر توجه کنند.

اتاق نشیمن

  • تلویزیون در خانه‎های ما مرکز توجه است، اما برای این‎که این قدرت جلب توجه آن بیشتر نشود بهتر است تلویزیون را در قسمت شرقی اتاق نشیمنِ قرار ندهید. شمال و غرب بهترین مکان‎ها هستند، همچنین برای زیبا تر شدن این بخش از خانه، می‎توانید دیوار پشت تلویزیون خود را  رنگی متفاوت از سه دیوار دیگر نشیمنِ‎تان بزنید.
  • رنگ دیوارها بهتر است روشن باشد، رنگ‎های طوسی و قهوه‎ای به هیچ وجه برای نشیمن مناسب نیست، چون ممکن است روح شما را خسته کند. در عوض دیوارهایی با رنگ ملایم حال‎تان را بهتر می‎کند.  تابلوهای تزیینی را هرگز در ارتفاع بالا نصب نکنید؛ این درست مخالف اصول فنگ شویی اتاق نشیمن است.

اتاق نشیمن

  • نورپردازی بسیار مهم است. اولین اصل این که حتماً پنجره داخل اتاق نشیمن باید پرده داشته و رنگ آن هم روشن باشد تا نور که آن هم همراه خود انرژی دارد، به‎راحتی بتواند در خانه پاشیده شود. گذاشتن آباژوری کوچک در گوشه جنوب غربی اتاق نشیمن نیز ایده مناسبی‎است.
  • داشتن گلدان‎های زنده در اتاق نشیمن بسیار مهم است. سیستم گیاهان در اصطلاح عامیانه بده‎بستان است به‎نوعی که شما وقتی به گلدان آب می‎دهید، به خاکش می‎رسید و به آن غذا می‎رسانید، گیاه نیز طبق نظام خود، چند برابر آنچه دریافت کرده به شما پس خواهد داد و شما را به داشتنِ انرژی مثبت مهمان می‎کند.

اتاق نشیمن

همچنین مطالب زیر برایتان جذاب خواهد بود

دَرِ کاروانسرای تی تی همیشه باز است

لرستان و قلعه فلک الافلاک

میبد زیبا، مُهر تاریخ بر پیشانیِ یزد

قشم گردی تا قبل از گرمی هوا

خیار فقط یک میوه نیست!

برای خواندن مطالب مرتبط به صفحه دکوراسیون به مجله دلتا سر بزنید.

۲ دیدگاه

  1. پیروز

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۳۲ ق٫ظ

    با سپاس. مطلبتان جالب و جذاب بود. امیدوارم این موضوع با جزئیات بیشتر ادامه داشته باشد.

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۴۲ ق٫ظ

      با سلام
      سپاسگزارم
      به امید خدا حتماً

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…