چاپ ژله ای ظروف،جالب ودیدنی(+ویدئو)

۳
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آیا تاکنون نحوۀ چاپ ژله ای روی ظروف و محصولات مختلف را دیده اید؟ چقدر با این صنعت آشنایی دارید؟ما دراین مقاله سعی کرده ایم تا،خیلی خلاصه شما را با چاپ آشنا کنیم ودرانتهای مطلب ویدئویی بسیارجذاب ،با عنوان ابتکار در چاپ ظروف  تقدیم شده است.
چاپ روی ظروف

تاریخ چاپ مانند بسیاری دیگر از ابداعات بشر، به چند هزار سال پیش برمی‎گردد،آن هم به چین وهند باستان و دربار امپراتورها وپادشاهان.

درآن روزگار این شیوه برای کنده‎کاری نقوش و فرمانها روی الواح مختلف چوبی و سنگی و تکثیر فرمانهای حکومتی استفاده می‎شد.اما زمانی صنعت چاپ پا به عرصه زندگی ما گذاشت، که به لطف گوتنبرگ دانشمند آلمانی قرن چهارده وپانزده میلادی ماشین چاپ اختراع شد، و حروف به صورت کلیشه های تک حرفی درکنار هم قرار گرفت، تا جملات کتاب مقدس را در نسخه های زیاد برای مردم آن زمان چاپ وتکثیر کند.

چاپ ظروف

درهر حال اختراع ماشین چاپ توسط گوتنبرگ موجب شد،تا استفاده از کتابهای چاپی در میان مردم گسترش یابد، وچرخِ به حرکت درآمدۀ ظهور ابتکارات جدید سرعت بیشتری پیداکند، تا در سالهای بعد شاهد رشد و پیشرفت هر چه سریع تر این صنعت و به تَبَع آن سیر صعودیِ طول،عرض و عمق علوم باشیم.

در قرن بیستم و به‎خصوص سالهای اول قرن بیست و یکم، پیشرفت شگفت انگیز صنایع چاپ در گوشه و کنار دنیا باعث شده تا همه روزه  دستگاه های جدید و روش های مبتکرانه ای برای حک کردن نقوش مختلف روی ظروف و سایر وسایل زندگی ابداع و بکار گرفته شود.

ویدئوی زیبایی که در ادامه تقدیم شما میشود، یکی از انواع روش های ابتکاری برای چاپ ظروف است با ما همراه باشید.

۳ دیدگاه

  1. الهی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۱۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. رسا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۵۸ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. فرزاد رسا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۵۷ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…