کتاب ؛ یار مهربان کودکان

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواندن کتاب برای کودکان باعث ایجاد صمیمیت بیشتر بین والدین و کودک می‌شود و اعتماد به‌نفس و عزت نفس آنها را بالا می‌برد.
کتاب

کودکان نیازمند آموختن مهارت‌های زندگی هستند و کتاب منبعی مورد اعتماد در این زمینه است.

شما به عنوان والدین کودک خود می‌توانید یک علاقه مستمر و بی‌پایان به یادگیری را در فرزندتان ایجاد کنید، تا جایی که خودش خواهان خواندن کتاب‌های مختلف شود، خواندن را تمرین کند و به جایی برسد که با کتاب تفریح کرده و از خواندن آن لذت ببرد و هر روز تشنۀ کسب اطلاعات جدیدتر شود.

کتاب

کتاب‌خوانی برای کودک باعث گسترده‌تر شدن دایرۀ لغات، پرورش خلاقیت و کنجکاوی، افزایش تمرکز، یادگیری روش‌های حل مساله و آمادگی وی برای ورود به مدرسه می‌شود. بچه‌ها با کتاب خواندن تعامل، گفت‌وگو با دیگران و خوب گوش کردن را یاد می‌گیرند و برای خواندن و نوشتن بهتر آماده می‌شوند.

البته نکتۀ حائز اهمیت در اینجا گزینش کتاب و قصه متناسب با سن کودک است. گوناگونی و تنوع کتابها زیاد است و همین موضوع انتخاب را سخت می‌کند. حتما دقت داشته باشید کتابی که انتخاب می‌کنید قبلا خوانده و محتوای آن را پسندیده باشید.

داستان کتاب باید برای کودک جالب و جذاب باشد تا از خواندن آن لذت ببرد؛ و اطلاعات عمومی مناسبی دربارۀ جهان اطراف به او دهد و کمک کند تا توانایی‌هایی که تاکنون به آنها توجهی نکرده است؛ در سایه تلاش و کوشش به دست آورد.

کتاب ؛ سرگرمی سالم

کتاب

امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در بین اکثر کودکان متداول است. اما استفادۀ نامحدود از آنها می‌تواند بر سلامت مغز تاثیر بگذارد.
تحقیقات اخیر نشان می‌دهند از صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند نور آبی مضری منتشر می‌شود که ممکن است آسیب‌های جدی به چشم وارد  و الگو‌های خواب  در کودکان را مختل کند. کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند کتاب‌های کودکان را در دستگاه‌های هوشمند نمایش ندهند و از کتاب‌ها به عنوان یک منبع سرگرمی استفاده کنند.

منبع: رادیو کودک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…