۸ نکته که باید در مورد مبل چرم بدانید

۷
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر در خانه یا محل کار از مبل چرم استفاده می‌کنید، برای نگهداری آن برخی نکات را باید رعایت کنید تا موجب طول عمر بیشتر مبلمان شود.
مبلمان چرمی

انتخاب مبل برای دکوراسیون منزل یکی از سخت‌ترین کارهایی است که ما را دچار سردرگمی می‌کند. در واقع انتخاب بین مبل چرم و مبل پارچه‌ای سخت است اما اگر شما خواهان دکوراسیون داخلی شیک و متفاوتی هستید می‌توانید به‌راحتی از مبل چرم برای منزل خود استفاده کنید و از ایجاد فضایی شیک و خاص لذت ببرید.

مبل چرم

به گزارش مجله دلتا به نقل از نکت (Nect)؛ همانطورکه می‌دانید جنس چرم جنسی است که نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد؛ اگر می‌خواهید مبلمان چرمی شما طول عمر بیشتری داشته باشد باید از آن به خوبی مراقب کنید.

  • به طورکلی قبل از اقدام به خرید مبل چرم از کیفیت جنس چرم مبل اطمینان  حاصل و از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر، مبلمان خود را خریداری کنید که شامل ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش باشد.
  • پس از خرید مبلمان چرمی می‌بایست هفته‌ای یک تا دو بار با دستمال نرم و یا پارچه‌های میکروفایبر، گرد و غبار را از سطح مبل پاک کنید و درز‌های مبل را جارو کنید. این عمل یکی از مهم‌ترین عوامل برای افزایش طول عمر مبل چرم محسوب می‌شود.
  • اگر روی مبلمان چرمی آب و یا نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه ریخت، حتماً در همان لحظه با یک پارچه یا اسفنج آن‌را تمیز کنید تا مبل شما لک نشود؛ اگر مبل شما به وسیله آب یا نوشابه لک برداشته، می‌توانید با یک دستمال مرطوب لکه‌ها را از بین ببرید.

مبل چرم

  • اگر جای لکه‌ها به وسیله دستمال مرطوب از بین نرفت، می‌توانید به وسیله محلول آب و صابون این کار را انجام دهید.
  • در صورتی‌که لکه‌های ایجاد شده  روی مبلمان چرمی با محلول آب و صابون قابل پاک شدن نبود به برچسب دستورالعمل موجود که برخی از مبل‌های چرم همراه دارند، مراجعه کنید یا با فروشنده‌ای که مبل خود را از آن خریداری کرده‌اید، تماس بگیرید تا روش برطرف کردن لکه را برای شما شرح دهد.
  • در صورت غیرقابل دسترس بودن به برچسب دستورالعمل یا فروشنده، تنها از پاک کننده‌های مخصوص چرم استفاده کنید و از محلول سفیدکننده، اسپری‌های پاک‌کننده چندمنظوره، محلول آمونیاک و… به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • هرگز مبل چرم را زیر نور مستقیم و همچنین سیستم‌های تهویه هوا و شومینه یا بخاری قرار ندهید زیرا به مرور زمان سبب ترک خوردن چرم مبل می‌شود.
  • هر از گاهی مبلمان چرمی خود را به وسیله نرم‌کنننده‌های مخصوص نرم کنید تا از ترک و شکاف چرم جلوگیری شود و طول عمر مبل‌های شما افزایش یابد.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون از  مجله دلتا دیدن کنید.

۷ دیدگاه

  1. فروتن

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    خیلی خیلی جالب بود و کاربردی

    با تشکر از عوامل مجله دلتا

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۳۰ ق٫ظ

      از توجه شما خواننده گرامی به مجله دلتا سپاسگزاریم.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۱۴ ق٫ظ

    به نظرم یکی از ایرادات مبل چرم اشیاء تیز برخورد کند . پاره میشود

    پاسخ

  3. ملکی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۰۷ ب٫ظ

    کاملا زیبا

    پاسخ

  4. انصاری

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۵۵ ب٫ظ

    باتشکر از دلتا

    پاسخ

  5. حاجیان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۴۵ ب٫ظ

    خیلی عالی بود مرسی از وقتی که گذاشتید

    پاسخ

  6. الهی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۴۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…