اوراق وام مسکن چقدر ارزان شد؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ارزان شدن قیمت اوراق وام مسکن در شرایطی که بازار مدتها است مسیر افزایش قیمت را درپیش گرفته است، نشانه‌ای دیگر از کاهش قدرت خرید مسکن توسط خریداران واقعی است.
اوراق وام مسکن

امروز قیمت هر ورق از اوراق امتیاز تسهیلات مسکن کمتر از ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که به این ترتیب قیمت وام مسکن برای زوج‌ها با توجه به اینکه کجای ایران زندگی می‌کنند از حدود ۷.۵ تا ۱۱.۵ میلیون تومان متغیر است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، قیمت امتیاز وام مسکنِ بانک مسکن در هفته‌های اخیر با شیب ملایم رو به کاهش بوده؛ به طوری که قیمت هر برگ از این اوراق در حدود ۵۰ هزار تومان است. در معاملات امروز فرابورس ایران قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن تیر ماه ۹۶ معادل ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان بود و قیمت هربرگ از این اوراق با سررسید آذر ماه همان سال نیز در همین حدود بود. در عین حال قیمت اوراق فروردین ۹۸ به ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و قیمت اوراق شهریور ماه نیز حدود ۴۹ هزار تومان معامله شد.

khaneh اوراق وام مسکن چقدر ارزان شد؟

کاهش قیمت اوراق وام مسکن علی‌رغم افزایش قیمت ملک

در این روزها که قیمت در بازارهای مختلف از جمله بازار مسکن با رشد فزاینده‌ای همراه بوده، رکود در بازار مسکن باعث شده که معاملات “تسه” یا همان اوراق امتیاز تسهیلات مسکن چندان رونقی نداشته باشد، چراکه با قیمت‌های بالا در بازار مسکن، وام‌های مسکن عملاً به خریداران کمک چندانی نمی‌کند.

اوراق تسهیلات مسکن قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و مدت اعتبار این  اوراق حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به این‌که چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده، دارای قیمت متفاوتی است. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر ، صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

۳ دیدگاه

  1. علي حنيفه پور

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۳۸ ق٫ظ

    مفید بود؛ سپاس

    پاسخ

  2. پویا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۴۲ ب٫ظ

    سلام
    وقت بخیر
    شرایط دریافت وام را لطفا بفرمائید.
    سپاس

    پاسخ

  3. هاتف

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۵۷ ب٫ظ

    لطفا جزییات بیشتری از اوراق بهادار بنویسید. ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…