تاثیر نور بر انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک رنگ در مکان‌های مختلف، می‌تواند فضاهای متفاوتی را ایجاد کند. دلیل این موضوع مقدار نوری است که وارد خانه شده و جهتی است که خانه به سمت آن قرار دارد.
رنگ مناسب دکوراسیون منزل

نور از فاکتورهای مهمی است که در انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون منزل بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل باید رنگ مناسب را بر اساس نور موجود در خانه انتخاب کنید. آیا می‌دانید انتخاب رنگ بر اساس نور چگونه انجام می‌شود؟ برای پاسخ به این پرسش و برای آشنایی با نحوه انجام آن، با مجله دلتا همراه باشید.

اتاق‌هایی که نور صبحگاهی دریافت می‌کنند

میزان نوری که در بیشتر اوقات به این اتاق‌‎ها می‌‎تابد، متفاوت است. نوری که در اوایل صبح و هم‌زمان با طلوع خورشید می‌تابد، رنگ صورتی دارد. در ساعت‌‎های نزدیک به ظهر رنگ آبی به خود گرفته و در ساعت‌‎های بعدی سایه‌‎های ملایمی ایجاد می‌کند. به همین دلیل برای بهره‌مندی بیشتر از نور روز، می‌توانید دیوار‌‎ها را به رنگ آبی پاستلی و یا سبز روشن، رنگ آمیزی کنید.

اتاق‌هایی که نور صبحگاهی دریافت می‌کنند

اتاق‌هایی که در تمام روز نور دریافت می‌کنند

اگر اتاق شما در تمام طول روز، نور یکسانی دریافت می‌کند با استفاده از انتخاب رنگ‌‎های پاستلی و خنثی به فضایی روشن‌‎‌تر و دلباز‌‎‌تر دست پیدا کنید. رنگ‌‎های طلایی با تابش نور روز، گرمای بیشتری به اتاق می‌بخشند. از سوی دیگر طیف‌‎های رنگ آبی باعث ایجاد فضایی آرام‌‎‌تر خواهند شد؛ به همین دلیل می‌توانید بر اساس سلیقه خود هر رنگی که مورد پسند شما است بکار ببرید.

اتاق‌هایی که در تمام روز نور دریافت می‌کنند

اتاق‌هایی که نور عصرگاهی دریافت می‌کنند

این اتاق‌‎ها معمولاً در ساعات اولیه روز بسیار سرد و دل‌گیر بنظر می‌رسند اما درطول روز رفته رفته گرم‌‎‌تر می‌شوند. به همین دلیل استفاده از رنگ زرد روی دیوار‌‎ این اتاق‌ها، فضایی گرم‌‎‌تر و صمیمی‌تر ایجاد خواهد کرد. اگر می‌خواهید مکانی برای آرامش خود در خانه طراحی کنید، طیف‌‎های روشن رنگ زرد، انتخاب مناسبی خواهند بود.

رنگ در دکوراسیون

برای انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون خانه؛ از نور مصنوعی استفاده کنید

اگر اتاق‌‎های شما از نور طبیعی روز دور هستند و فقط با سیستم نورپردازی مصنوعی روشن می‌شوند، برای انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون منزل که با نورپردازی آن هماهنگ باشد، به این نکات توجه کنید:

نور زرد

اگر از لامپ‌‎های زرد رنگ و یا شمع برای روشن کردن اتاق استفاده می‌کنید، بکار بردن رنگ‌‎هایی مانند نارنجی و قرمز، فضایی بسیارگرم ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است در مکان‌‎هایی که بیشتر برای شب مورد استفاده قرار می‌گیرند از رنگ قرمز در کنار نور زرد استفاده کنید.

نورسفید

لامپ‌‎هایی که نور سفید دارند، فضایی شبیه به نور روز ایجاد می‌کنند. به همین دلیل فرقی نمی‌کند چه رنگی برای دیوار انتخاب کنید، زیرا در هر صورت نتیجه‎ خوب و مناسبی خواهد داشت.

نور ال ای دی

از آن‌جاکه لامپ‌‎های ال ای دی نور آبی‌‎‌تری دارند، استفاده از رنگ‌‎های خنثی مانند طوسی و یا رنگ‌‎های پاستلی روی دیوار‌‎ها باعث می‌شود تا فضای مدرن‌‎‌تری ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکاتی که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۵۸ ب٫ظ

  3. ملکی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

    واقعا عالی

    پاسخ

  4. صحرایی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۲۳ ق٫ظ

    توضیحات خوب و موثری بود
    ممنون از توضیحات شما
    لطفا در مورد زبان بدن هم مطلب بگذارید
    سپاس

    پاسخ

  5. شروين فدايي

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    ممنون از زحمات شما

    پاسخ

  6. سياوش فدايي

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۰۵ ب٫ظ

    با سپاس فراوان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…