۳ تکنیک طلایی برای نصب پرده

۲
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرده یکی از ارکان جدا نشدنی دکوراسیون خانه‎های ایرانی است.
نصب پرده

پرده یکی از وسیله‎های مهم و پرکاربرد خانه است. پرده انواع مختلفی دارد و در تمام بخش‎های منزل مورد استفاده قرار می‎گیرد. خانه‎ای را تصور کنید که در آن پرده‎ای وجود ندارد و اشعه‎های خورشید با گرمای مداوم خود خانه را احاطه می‎کنند. مطمئناً زندگی در چنین شرایطی برای بسیاری از افراد سخت و طاقت فرسااست، زیرا در این شرایط علاوه بر ایجاد گرما و تابش نور شدید عمر مبلمان و وسایل خانه نیز کمتر می‎شود.

به همین دلیل در مطلب امروز قصد داریم تا شما را با روش‎های خلاقانه نصب پرده آشنا کنیم. یادگیری این فنون باعث می‎شود که پرده‎های خانه‎ی شما متفاوت‎تر دیده شده و کارآیی بهتری داشته باشد.

 ترفند اول

استفاده از شیوه آویزان کردن پرده به شکلی که در تصویر می‎بینید باعث می‎شود که بتوانید میزان نور ورودی به خانه را کنترل کرده و به بهترین شکل ممکن فضایی امن و راحت را برای خود ایجاد کنید.

در این تکنیک بر خلاف شیوه‎های رایج نصب، پرده‎ها به‎صورت عمودی و کاملا ساده آویزان می‎شوند و از ورود نور به داخل خانه جلوگیری نمی‎کنند. همچنین با وجود پرده‎های ضخیمی که روی پرده اصلی نصب شده دیگر نیازی به استفاده از شیشه‎های مات نیست، زیرا به راحتی با کشیدن پرده‎ها و پر کردن حدفاصل آنها با هم، می‎توان حریم خصوصی خانه را حفظ کرد.

نصب پرده

ترفند دوم

شیوه دیگری که از آن می‎توانید برای آویزان کردن پرده‎های خود استفاده کنید، به کارگیری اشکال هندسی است. با مورب آویزان کردن پرده‎ها می‎توانید از شیوه‎های یکنواخت دوری کرده و به سرزنده بودن محیط خانه‎ بیفزایید.

همچنین استفاده از این تکنیک برای خانه‎هایی که دیوار مسطح ندارند بسیار مناسب است. همان‎طور که در تصویر می‎بینید دیوار پشت تلویزیون کج است، اما نصب پرده از سقف تا کف، ایرادهای این دیوار را از بین برده و به زیبایی خانه اضافه کرده است.

دکوراسیون

ترفند سوم

ایده‎ی دیگر برای نصب پرده، انتخاب رنگ‎های برجسته است. استفاده از رنگ‎های شاد و پویا به جذابیت خانه شما می‎افزاید. اغلب ما به استفاده از پرده‎های ساده با رنگ‎های تیره عادت کرده‎ایم، اما اگر کمی دقت کنید خواهید دید که با انتخاب‎های جسورانه می‎توانید فضای زندگی‎تان را به کلی دگرگون کنید.

همان‎طور که در تصویر زیر می‎بینید پرده‎ی قرمز رنگِ خانه با سایر لوازم و مبلمان هماهنگی دارد و زیبایی بی نظیری را به وجود آورده است.

دکوراسیون داخلی

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. رضوی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۱۷ ب٫ظ

    ممنون بسیار کاربردی بود

    پاسخ

  2. صحرایی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

    نکات قابل تاملی بود
    واقعا پرده در زیبایی منزل خیلی تاثیر گذاره
    ممنون از توضیحاتتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…