حال و هوای بازار اجاره آپارتمان در تهران

۴
3
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
به گفته مشاوران املاک، هم‎اکنون هزینه رهن آپارتمان نسبت به موقعیت جغرافیایی ملک و پیشنهاد مالک؛ از مترمربعی یک میلیون تا ۳ میلیون تومان در بازار موجود است.
بازار اجاره آپارتمان

مشاوران املاک مناطق مختلف کلان‎شهر تهران می‎گویند: واحد‎های «رهن کامل» در بازار اجاره آپارتمان کمیاب شده است. به اعتقاد آن‎ها؛ بسیاری از موجران به دلیل شرایط اقتصادی؛ برای اجاره ملک خود گزینه «رهن و اجاره» را بر «رهن کامل» ترجیح و  پیشنهاد می‎دهند. از این رو تعداد آگهی‎های رهن کامل، به ویژه در میان آپارتمان‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع بسیار کاهش یافته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، مشاوران املاک در عین حال بر این باورند که فقط گروهی از موجران که به تازگی ملک خود را خریداری کرده‎اند، گزینه «رهن کامل» را برای اجاره ملک خود به مستاجران پیشنهاد می‌دهند. مالکان به دلیل تفاوت «قیمت فروش ملک» با «قدرت خرید آن‎ها» به ناچار تصمیم به رهن ملک خود برای پوشش قیمت کامل خرید آپارتمان جدید، گرفته‌اند. بررسی‌های میدانی از بازار رهن و اجاره آپارتمان در پایتخت نشان می‌دهد هم‎اکنون با توجه به میانگین قیمت ملک در محله‎های  مختلف شهر تهران، تعداد متقاضیان مصرفی حاضر در بازار به شدت کاهش یافته است. در این میان برخی متقاضیان مصرفی که با استفاده از تسهیلات بانکی توانسته‌اند در بازار حضور یابند، به راحتی نمی‎توانند ملک مناسب خود را خریداری کنند. از این رو مجبورند برای تامین بودجه خرید ملک مورد نظر، اقدام به رهن آپارتمان کنند.

به گفته مشاوران املاک، هم‎اکنون هزینه رهن آپارتمان نسبت به موقعیت جغرافیایی ملک و پیشنهاد مالک، از مترمربعی یک میلیون تا ۳ میلیون تومان در بازار موجود است. به‌عنوان مثال در محدوده ولنجک، مالکی؛ آپارتمان ۱۰۰ متری خود را به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان برای رهن کامل پیشنهاد کرده؛ این در حالی است که آپارتمانی ۵۰ متری در محدوده بزرگراه ستاری، مترمربعی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای رهن کامل آگهی شده است.

آخرین خبرهای بازار مسکن را در صفحه های خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. علی فرجی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

    متاسفانه شرایط منفی اقتصاد حاکم بر جامعه ، موجب فشار بر دوش مستاجرین شده است از طرفی ، مالکین نیز با استناد به همین شرایط ، حاضر به دریافت اجاره منطقی نیستند.

    پاسخ

  2. هاتف

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۵۳ ب٫ظ

    با رکود خرید وغروش مسکن. اجاره بها افزایش پیدا مبکند ومالکین به ابن ترتیب قبمت ملک خود را تثبت مبکنند

    پاسخ

  3. شمس

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

    قیمت اجاره در بزرگراه ستاری بیشتر از ولنجک میباشد کلا قیمت ها خیلی خیلی خیلی بالا است در توان مالی مردم نیست
    با تشکر از شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…