سونا ؛ به شکل تخم‎مرغ طلا!

۰
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این اثر هنری جذاب، می‎تواند به صورت هم‎زمان، 8 نفر را در خود جای دهد تا از امکانات آن بهره ببرند.
سونا

یکی از دیدنی‎های جهان که می‎تواند در دنیای مدرن امروز، نگاه همگان را به خود جلب کند، طراحی و ساخت یک سونا به شکل تخم‎مرغ طلایی است که در کشور سوئد ساخته شده است. این سونای خاص، با طراحی نوین خود، بسیاری از افراد را ترغیب می‎کند که در دل سرما و یخ‎بندان، سراغ یک سونای طلایی و شبیه به تخم‎مرغ بروند.

طراحان خلاق این سونا، با هوشمندی، از تضاد گرما و سرما استفاده کرده‎اند؛ یعنی گرمای داخل سونا و سرمای بیرون از آن. این اثر هنری جذاب، می‎تواند به صورت هم‎زمان ۸ نفر را در خود جای دهد تا از امکانات آن بهره ببرند.

سونا

طراحان این پروژه بسیار جالب که در چشم‌اندازهای برفی سوئد خودنمایی می‎کند، Bigert و Bergstrom هستند که در ساخت این سونای تخم‌مرغی و طلایی، از پنل‌های ضدزنگ طلایی و آینه‌ای استفاده کرده‌اند.

در ساخت لایه‎های بیرونی آن از ۶۹ پنل خورشیدی استفاده شده؛ اما دیواره‌های داخلی آن از پنل‌های چوبی و لانه‌زنبوری است. یک شومینه نیز در وسط آن قرار داده‌ شده است که فضا را گرم‎تر می‎کند و با طراحی داخلی سونا نیز هماهنگ است.

سونا

چرا سونا مفید است؟

سونا می‎تواند موجب بهبود جریان خون شود. همچنین، در تقویت سیستم قلبی و عروقی، افزایش انعطاف‎پذیری مفاصل و عروق خونی بدن، تمدد اعصاب، شل کردن عضلات و رفع گرفتگی آن‎ها، بسیار موثر بوده و با پاک‎سازی سطح پوست از سلول‎های مرده، بدن را لطیف‎، شاداب و روشن‎تر می‎کند.

هر جلسه ۳۰ دقیقه‎ای سونا، باعث سوختن ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری می‎شود؛ بنابراین، تسکین درد مفاصل در آرتروز و دیگر بیماری‎های التهابی، افزایش اکسیژن‎رسانی به سلول‎های بدن، افزایش سوخت و ساز بدن از نتایج سودمند سونا رفتن است.

تعریق در سونا سبب دفع سموم: سدیم، نیکوتین، کلسترول، فلزات سنگین (کادمیوم، سرب، جیوه، روی…)، اوره و اسیدلاکتیک می‎شود، در واقع سونا، یک راه موثر برای سم‎زدایی از بدن است.

مطالب دیدنی، جالب و طنز  را در صفحه گوناگون  مجله دلتا، ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…