بررسی بازار مسکن در فروردین ۹۸

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همانطور که پیش از این هم در برخی اظهارنظرها مطرح شده بود، فضای کلی اقتصاد در سال 98 در ماه های ابتدایی سال مبهم خواهدبود. این موضوع سبب شده تا فعالان بازار مسکن در فروردین ماه 98 هم دچار سردرگمی شوند و نسبت به خرید و فروش ملک با احتیاط عمل کنند.
بازار مسکن در فرودین 98

تحقیقات میدانی از وضعیت بازار مسکن در فروردین ۹۸ در مناطق مختلف شهر تهران از بروز نوعی سردرگمی قیمتی در تعیین قیمت‌های پیشنهادی و قیمت‌های فروش واحدهای مسکونی خبر می‌دهد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد هم‌اکنون به دلیل نبود چشم‌انداز مشخص درخصوص آینده بازار مسکن به‌خصوص مشخص نبودن وضعیت پیش‌روی بازار ساخت‌وساز از بابت میزان نوسان های احتمالی نرخ مصالح و سایر هزینه‌های ساختمانی، عمده مالکانی که قصد فروش واحدهای مسکونی آماده خود را دارند سعی دارند تا واحدها را با قیمت هرچه بالاتر به فروش برسانند.

افت خرید و فروش در بازار مسکن در فروردین ۹۸

هرچند دست‌کم طی یک ماه گذشته تعداد خرید و فروش در بازار مسکن به میزان قابل‌توجهی افت کرده و همین موضوع موجب شده است فعالان بازار مسکن عقیده داشته باشند در صورت ادامه شرایط فعلی یعنی نامشخص بودن چشم‌انداز اقتصادی، به‌تبع آن چشم‌انداز پیش‌روی بازار مسکن و ساخت‌وساز با ادامه روند رشد قیمت‌ها؛ رکود بازار معاملات مسکن ادامه‌ داشته باشد. این سردرگمی در تعیین قیمت منصفانه در بازار به‌خصوص در بازار واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ‌متراژ محسوس‌تر است.

در بازار سایر گروه‌های متراژی نیز این شرایط وجود دارد. هم‌اکنون برخی سایت‌های مجازی که پیش از این متناسب با قیمت عرف منطقه و مشخصات واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار فروش اقدام به اعلام منصفانه بودن یا غیرمنصفانه بودن قیمت‌های پیشنهادی برای فروش هرکدام از واحدها می‌کردند به دلیل بروز این ابهام وسردرگمی قادر به اعلام نرخ منصفانه  و منطقی نیستند.

همین موضوع بر میزان معاملات مسکن در فروردین ۹۸ نیز تاثیر گذاشته است ؛ چراکه به‌ویژه خریداران به دلیل نامشخص بودن سطح قیمت‌ها قادر به تصمیم‌‌گیری برای خرید واحد مورد نظر خود نیستند و ترجیح می‌دهند تا زمانی که سطح قیمت متعارف و منصفانه در بازار تعیین شود در انتظار باشند.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر، صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

۳ دیدگاه

  1. هایک

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۴۰ ب٫ظ

    خیلی خوب بود احسنت

    پاسخ

  2. هاتف

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۹ ب٫ظ

    در چند سال اخیر ابتدای هر سال بدلیل تعیین نشدن سیاستهای اقتصادی دولت در سال جدید.خریداران و فروشندگان با احتیاط رفتار می‌کنند

    پاسخ

  3. اصف

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    درست و دقیق

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…