تحولات بازار مسکن تهران در آبان ۹۶

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
خانه های ارزان قیمت در تهران

گزارش رسمی بانک مرکزی مربوط به تحولات بازار مسکن در دومین ماه از فصل پاییز نشان می‌دهد از میان ۲۲ منطقه شهر تهران، بیشترین قراردادهای مبایعه ‌نامه به منطقه ۵ با سهم ۱۶ و ۵ دهم  درصدی اختصاص داشته است.

 پس از آن نیز مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۱۱و ۶  و ۱۰ و ۱ دهم درصد درجایگاه  ‌های بعدی، بیشترین سهم معاملات خرید و فروش مسکن در آبان ‌ماه قرار دارند.

بررسی بانک مرکزی حاکی است که در ماه گذشته معادل ۷۴ و ۸ دهم درصد از معاملات در ۱۰ منطقه از شهر تهران یعنی  ۵،۴،۲،۸،۱۰،۱۴،۷،۱،۳ و ۱۵ انجام شده است.

منطقه ۵ افزون  بر این که بیشترین سهم معاملات در آبان ماه سال جاری را دارد ، رکورد بیشترین رشد متوسط قیمت هر مترمربع در شهر تهران را نیز نصیب خود کرده است.

در آبان‌ ماه امسال، متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های املاک شهر تهران معادل ۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل  ۲ و ۱ دهم درصد افزایش داشته است.

این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (آبان‌ماه سال ۹۵) معادل ۱۰ و ۹  دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

در آبان ماه امسال بیشترین رشد متوسط قیمت در مقایسه با ماه مشابه پارسال به منطقه ۵ معادل ۱۷ و ۱ دهم  درصد و کمترین میزان رشد به منطقه ۳ معادل ۴ درصد اختصاص داشته است/اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…