خوردنی های مفید برای مقابله با خستگی

۶
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محققان توصیه می‌کنند تغییرات در رژیم غذایی و مصرف برخی خوراکی ها می‌تواند با خستگی مداوم مقابله کند.
مقابله با خستگی

متخصصان برای مقابله با خستگی مداوم مصرف برخی مواد خوراکی را توصیه می‌کنند .در این مطلب به برخی از بهترین‌های این خوراکی ها می‌پردازیم.

لیموترش

لیمو ترش

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرگزاری مهر؛ مصرف یک لیوان آب که مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه شده است  می‌تواند به اندازه یک فنجان قهوه در صبح انرژی بخش باشد. مصرف آب یک لیموترش می‌تواند ۴۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C بدن را تأمین کند. افزودن لیموترش به رژیم غذایی موجب تقویت متابولیسم شده، از افزایش انسولین پیشگیری و پتاسیم مورد نیاز برای کمک به بهبود عملکرد مغز و اعصاب را تأمین می‌کند.

لوبیا

لوبیا برای مقابله با خستگی

لوبیا بهترین منبع غذایی حاوی فیبر است و انرژی مورد نیاز بدن تأمین می‌کند. این ماده غذایی به‌خصوص برای افراد گیاه‌خوار می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد.

اسفناج

اسفناج برای مقابله با افسردگی

آهن به سلول‌های قرمز خون کمک می کند تا اکسیژن را به نقاط مختلف بدن برساند. از این‌رو کمبود آهن با خستگی همراه است. سبزی های پهن و پر برگ از موادی است که آهن را به سرعت جذب بدن می کنند. اسفناج حاوی منیزیم، ماده معدنی مهم تامین انرژی بدن است.

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ یک ماده غذایی ارزشمند برای افرادی است که ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهند و نیاز به دریافت انرژی زیاددارند. تخم مرغ دارای اسیدآمینه است که می‌تواند نحوه استفاده گلوکز توسط ماهیچه‌ها را بهبود بخشد. تخم مرغ همچنین منبع خوب آهن، پروتئین، آنتی اکسیدان، و انواع ویتامین‌ها است.

جو دوسر

جو دوسر

یکی دیگر از خوراکی‌های مناسب برای مقابله با خستگی جو دوسر است. صبحانه حاوی مقادیر مناسب پروتئین و کربوهیدرات می‌تواند به حفظ انرژی در طول روز کمک کند. جو دوسر یکی از مواد خوراکی همراه با بالاترین میزان فیبر محلول است. فیبر محلول برای ساعت‌ها در معده می‌ماند و در نتیجه تا مدتی احساس گرسنگی نخواهید کرد.

شکلات

شکلات

مطالعات نشان می‌دهد که شکلات تلخ منبع خوب آنتی اکسیدان‌ها و موجب بهبود خلق و خو و همچنین سطح هوشیاری افراد می‌شود. مصرف یک چهارم شکلات تلخ می‌تواند یک دسر پرانرژی باشد. به گفته محققان هر چقدر درصد میزان کاکائو بیشتر باشد (حداقل ۷۰ درصد) فواید آن بیشتر خواهد بود.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا دیدن کنید.

۶ دیدگاه

  1. ضامنی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۴۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ضیغمی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

    ممنونم از مطالب مفیدتون

    پاسخ

  3. پویا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۰۱ ب٫ظ

    باسلام
    مطالب آموزنده ی بود.

    پاسخ

  4. ملکی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۱۲ ب٫ظ

    واقعا مفید و عالی

    پاسخ

  5. زارع

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۳۱ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  6. هاتف

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

    تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…