چگونه خانه‎دار نشویم؟!

۱۱
17
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به این موضوع بیندیشید خانه‎ای که بابت مخارج و پرداخت قبض‎هایش، همه‎ی تنظیمات بدن‎تان را به‎هم می‎ریزد و کاری می‎کند که احساس کنید زمستان‎ها گرم است و تابستان‎ها سرد، به چه دردتان می‎خورد؟ بعدش هم عاقبت همه مرگ است و در یک قبر 2 متر و 10، باعمق 70 و عرض 75 خاک می‎شوی. اصلاً زندگی چه ارزشی دارد داداش؟!
خانه‎دار

چگونه خانه‎دار نشویم؟!

۱.

از همان اول کار به خودتان تلقین کنید: «تو هرگز خانه‎دار نخواهی شد. تو رو چه به این حرفا؟» و اصلاً به حرف‎های کودک درون‎تان توجه نکنید. کودک درون‎تان اگر اهل ایده دادن بود که تا حالا کودک نمانده بود! و بعد مثل من به حلزون بیندیشید که هم خانه دارد، هم ماشین. لابد ازدواج هم کرده است.

خانه‎دار

۲.

به همه بگویید قصد خانه‎دار شدن دارید، اما هرکس زنگ زد و پیشنهادی داشت، رد کنید. بگویید منصرف شدم یا اصلاً تلفنش را جواب ندهید.  به‎جای آن، دَرِ یخچال را باز کنید و بعد از این‎که دیدید داخل آن هیچی نیست، دَرَش را ببندید و دوباره بروید سراغش، دَرَش را باز کنید و دوباره ببندید و کارتان را امیدوارانه تکرار کنید. بعدش هم که خسته شدید، بگیرید بخوابید. من یک خانه با موقعیت عالی در محل می‎شناختم. با خودم گفتم این خانه را حتماً می‎خرم. بعد آن‎قدر گران شد، گفتم حتماً روزی اجاره‎اش می‎کنم. الان با این وضعیت اجاره‎ها می‎خواهم  فقط زنگ خانه را بزنم و در بروم.

۳.

به این موضوع بیندیشید خانه‎ای که بابت مخارج و پرداخت قبض‎هایش همه‎ی تنظیمات بدن‎تان را به‎هم می‎ریزد و کاری می‎کند که احساس کنید زمستان‎ها گرم است و تابستان‎ها سرد، به چه دردتان می‎خورد؟ بعدش هم عاقبت همه مرگ است و در یک قبر ۲ متر و ۱۰، باعمق ۷۰ و عرض ۷۵ خاک می‎شوی. اصلاً زندگی چه ارزشی دارد داداش؟!

خانه‎دار

۴.

به یاد داشته باشید که خانه‎دار شدن هم مثل گرفتن فوق‎لیسانس و ازدواج شده است. همه می‎گیرند، اما بعدش پشیمانند. شما که پول مناسب برای خرید خانه ندارید، وام مسکن هم که نمی‎توانید بگیرید، یک لحظه به سرتان نزند که بروید مثلاً در طبقه زیر همکف که خانه ارزان‎تر است، چیزی بخریدها!

بعد هم وقتی نمی‎توانید از اینترنت دل بکنید و کمرتان از خرید این همه حجم اینترنت شکسته است و هرچه پول درمی‎آورید را برای اینترنت بدبخت و کم‎سرعت می‎دهید به فنا، دیگر پولی باقی نمی‎ماند. مجبور می‎شوید دست‎به‎دامن اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن بشوید، که هم ندارید، هم سرتان کلاه خواهد رفت. از ما گفتن بود. چون آدم در زندگی‎اش همه چیز، به‎ویژه پول، را آسان از دست می‎دهد، جز چربی دور شکم که خیلی وفادار است.

۵.

به هیچ مشاوراملاک مراجعه نکنید، آگهی‎ها و اخبار ملکی را نخوانید. به هیچ وب‎سایت املاک سر نزنید. اگر خانم هستید و هنگام خروج از منزل، مسیری دارید که به بنگاه املاک می‎رسد، قبل از خروج از منزل، موهای‎تان را دم‎اسبی ببندید تا سرعت‎تان بیشتر شود. اگر هم آقا هستید، نظری ندارم.

نوشته: زهرا دُرّی

 

در زمینه طنز بخوانید:

ریشه‎یابی طنز نام شهرها و کشورهای جهان

طنز محله‎های تهران

 

مطالب دیدنی، جالب و طنز  را در صفحه گوناگون  مجله دلتا، ببینید.

۱۱ دیدگاه

  1. حسینی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    یادمه یه بار یه ولخرجی گنده کرده بودم، مامان بزرگم بهم گفت: پولاتو اینقدر خرج نکن! (حالا فکر کرده بود که خیلی پول دارم خخخخخ خبر نداره از حسابم!) پس انداز کن که خونه بخری! اون لحظه نمیدونستم بخندم یا گریه کنم! 🙂 بهش گفتم مامانجونم بهتره که این دوران رو به خوشی سپری کنم و با پس انداز کردن، وعده های الکی به خودم ندم. من باید صد سال پس انداز کنم تا یه خونه بخرم! با این حقوق و حتی چند برابرش هم بهتره به فکر بگ پکر بودن باشم (بگ پکر، کوله گردی) تا خونه خریدن! تازه بهتر هم هست. زندگی مینیمال به همین راحتی! به قول شما خونه نخر! نیچه طور به زندگی ادامه بده بدون تعلق به مکان و جای خاصی خخخخ

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

      حسینی جان، تو هم آواره هستی؟!
      به جایش خوشگل و مه‎پاره هستی!

      پاسخ

  2. ضامنی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  3. زهرا نوری درخشان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

    مثل همیشه خلاقانه بود! قلمتون پر جوهر D:

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۴۶ ق٫ظ

      سلام نازنینم. ممنونم.
      یعنی معلوم نیست من همیشه دست‎ها و آستین‎هام جوهری است؟!

      پاسخ

  4. رضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۰۵ ب٫ظ

    حتما پیشنهاد بعدی هم چادر زدن تو بیابونه.خونه به هر حال تا اخر عمر لازمه

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب٫ظ

      پیشنهاد خوبی است! مرسی.

      پاسخ

  5. ملکی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

    واقعا عالی

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۰۸ ب٫ظ

      سلام و سپاس.

      پاسخ

  6. بهلولی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۰۷ ب٫ظ

      لبخند بزن که خنده مُفتِس
      این را به تو زهرادُرّی گفتِس!

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…