فواید دروغ گفتن به خودمان

۱۰
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق تحقیقات، حتی بدون گول زدن افراد نیز می‌توان به اثرات قابل توجهی در خصوص بیماری شان دست پیدا کرد.
اثر دارونما

 ممکن است همه ما در مورد اثر دارونما چیزهایی شنیده‌ باشیم. ایده موجود در اثر دارو نما این است که فکر می‌کنید داروی مصرفی به شما کمک می‌کند در حالیکه واقعا اینگونه نیست. ذهن شما یک ابزار قدرتمند است.

به نقل از مجله سلامت، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که چنین اثری می‌تواند به شما کمک کند از این قدرت ذهنی استفاده کنید و از مزایای موجود بهره مند شوید. با استفاده از ترفندهای روانشناسی موجود شما می‌توانید خودتان را گول بزنید و احساسی را در خود ایجاد کنید که درد کمتری در زندگی داشته باشید.

 اثر دارونما روی بیماران چیست؟

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Pain، حتی زمانی که اطلاعات و آگاهی در مورد نحوه کارکرد اثر دارونما دارید، نیز می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. همچنین همه افراد می‎توانند از این یافته‌ها برای بهبود همه جوانب سلامتی خود استفاده کنند.

محققان کار خود را با ۹۷ شرکت کننده که دارای درد مزمن بودند آغاز کردند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول برنامه‌های ارائه شده همیشگی را دنبال کردند. به گروه دوم یک بطری پر شده از قرص داده شد که هیچ ماده شیمیایی در آن وجود نداشت و تنها از سلولز پر شده بود.

از این گروه خواسته شد قرص را روزانه مصرف کنند. روی بطری‌ها علامت تقلبی بودن و واقعی نبودن این داروها مشخص شده بود. پس این افراد به خوبی می‌دانستند که این داروها واقعی نیستند. بعد از سه هفته، افراد به فرم سوالاتی که در مورد دردهای آنان بود پاسخ دادند. نتایج به دست آمده محققان را نیز شگفت زده کرد. افرادی که از داروهای غیر واقعی استفاده کرده بودند کاهش درد ۳۰ درصدی را گزارش کردند.

نتیجه اثر روی بیماران:

افرادی که هیچ قرصی را مصرف نکرده بودند بهبود حداقلی داشتند. پزشکان معتقدند: به جای اینکه بیماران را گول بزنیم تا درد کمتری حس کنند، اثر دارونما حتی با آگاهی بیمار از واقعی نبودن دارو نیز می‌تواند به بهبودی او کند. طبق تحقیقات، حتی بدون گول زدن افراد نیز می‌توان به آثار قابل توجهی دست پیدا کرد. بیماران در مورد اتفاقات رخ داده شگفت زده می‎شوند و تمایل دارند بدانند چه چیزی باعث ایجاد چنین اثری در بدن آن‌ها شده است. آن‌ها پس از اطلاع از این موضوع ، احساس قدرت می‎کنند.

اثر دارونما

این کشف شگفت انگیز، احتمالات زیادی را هنگام بهبود سلامت کلی بدن ایجاد می‌کند. سایر بیماری‌هایی که نشانه‌های آن بر اساس درک خود فرد ایجاد می‌شود نیز می‌تواند با این رویکرد درمان شود. در این شرایط حتی به قرصی نیاز نخواهید داشت

به عنوان مثال تنها با باور کردن اینکه تمرینات ورزشی در صبح زود می‌تواند به سلامت بدن شما کمک کند تاثیراتی مثبت دریافت خواهید کرد. اما به خاطر داشته باشید که اثر دارونما نمی‌تواند تومور سرطانی را بهبود بخشد یا لخته‌های موجود را بر طرف کند. اما این اثر می‌تواند حس بهتری درباره این موضوع در فرد ایجاد کند.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت روان از مجله دلتا بازدید کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. عاشوری

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۳۹ ق٫ظ

    بسیارمفیدبود

    پاسخ

  2. بزرگی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۵۸ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۵۴ ب٫ظ

    سپاس بابت مطالب خوب و مفید

    پاسخ

  4. مهدی مختاری

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۲:۰۰ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  5. محمد حسن بیگدلی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  6. سعید آشکاری

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    سلام
    مطلب خوب بود اما تکراریست
    ممنونم

    پاسخ

  7. نازنین مسرور

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات زیباتون
    جالب بود
    خدا قوت

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۲:۰۰ ب٫ظ

      سلام و وقت بخیر.
      سپاسگزارم از لطف شما

      پاسخ

    • هوشمند

      ۲۳ تیر ۱۳۹۸ در ۰:۰۴ ق٫ظ

      فوق العاده بود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…