کجای تهران آپارتمان کوچک و مناسب پیدا نمی‎شود؟

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دو منطقه یک و ۳ را می‌توان نامناسب‎ترین مناطق برای جست‌وجوی آپارتمان‌های کوچک‌ تا ۷۰ مترمربع دانست.
آپارتمان کوچک و مناسب

پیدا کردن آپارتمان کوچک و مناسب اگرچه در اغلب مناطق تهران به سبب تمایل سازنده‌ها به ساخت‌ آپارتمان‎های بزرگ ‎متراژ و کم‌دردسر به نسبت دشوار است، اما یافتن آپارتمان‌هایی با متراژ کم و به اصطلاح نقلی در دو منطقه یک و ۳ تهران بسیار سخت‌تر از دیگر مناطق است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، کارشناسان مسکن به سازنده‎ها توصیه می‌کنند به منظور برقراری توازن بافت اجتماعی در ساخت‎و سازهای خود در مناطق لوکس و مرغوب، با طراحی چند واحد کوچک‌متراژ این امکان را فراهم کنند که برای طبقات متوسط جامعه نیز خرید مسکن در مناطق ممتاز شهر میسر شود.

به این ترتیب، توزیع بافت جمعیتی به نحوی خواهد بود که از تشدید فاصله طبقات اجتماعی جلوگیری می‌کند. با این حال، این موضوع هنوز در ساخت‎وساز لحاظ نشده است و همچنان مناطقی از شهر تهران کانون ساخت‌وسازهای بزرگ‌متراژ به شمار می‌آیند.

مناطق یک و ۳ نامناسب‎ترین منطقه جست‎وجوی آپارتمان کوچک

بنابراین گزارش، دو منطقه یک و ۳ را می‌توان نامناسب‎ترین مناطق برای جست‌وجوی آپارتمان‌ کوچک‌ تا ۷۰ مترمربع دانست. نگاهی به آگهی‎های موجود در این گروه متراژی نشان می‌دهد به طور عمده، آپارتمان‌هایی از این جنس، عمری بیش از ۱۰ تا ۳۰ سال دارند و این یعنی در ساخت‌وسازهای یک دهه اخیر، تمایل  به ساخت  آپارتمان کوچک و مناسب در این مناطق نزدیک به صفر بوده است.

آپارتمان کوچک و مناسب

  بزرگ بودن مساحت زمین‌ها در مناطق یاد شده و مناسب بودن آن‎ها برای ساخت آپارتمان‎های لوکس‌ از یک‎سو و کمتر بودن  دردسرهای سازنده برای تامین پارکینگ و مواردی از این دست در ساخت واحدهای بزرگ از سوی دیگر، موجب شده است آپارتمان با عمر کم و  زیر ۷۰ مترمربع به یک کالای نایاب در بازار مسکن مناطق یک و ۳ تبدیل شود.

بررسی آگهی‎ها نشان می‌دهد فقط در محله‌هایی مثل: چیذر، قیطریه، دولت، دارآباد و ظفر، شاید بتوان راحت‎تر  آپارتمان کوچک و مناسب با عمر کم پیدا کرد، چراکه در این مناطق از یک‎سو میزان ساخت‌وساز زیاد و از سوی دیگر، سازنده‌ها نیاز متقاضیان مسکن را جدی‌تر گرفته‌ و خواست آن‎ها را در ساخت‌وسازها لحاظ کرده‌اند.

برای آگاهی از اوضاع بازار مسکن به صفحه خبر و گزارش مجله دلتا مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ستوده

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۴۲ ق٫ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۱:۴۰ ب٫ظ

      سلام و سپاس دوست ارجمند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…