خانه خانه سلامت خواص چند دمنوش گیاهی

خواص چند دمنوش گیاهی

۰
8
نوشیدن یک دمنوش گیاهی علاوه‌بر اینکه برای بیماری فرد مفید است، تاثیر بسیار مثبتی بر روح و روان دارد؛ زیرا پژوهش‌ها نشان داده است که نوشیدنی‌های گرم موجب آرامش می‌شوند.

همانطور که می‌دانید اغلب  داروهای شیمیایی موجود در بازار از برخی گیاهان دارویی تهیه می‌شوند. همچنین متخصصان طب سنتی برای بسیاری از امراض دمنوش های گیاهی را پیشنهاد می‌کنند.به یاد داشته باشید که نوشیدن بیش از حد دمنو‌ش‌های گیاهی نیر ممکن است برای بدن مضر باشد.

به گزارش مجله دلتا؛ در این مطلب به برخی از این دمنوش‌ها اشاره می‌شود.

دمنوش های گیاهی

  • تسکین درد میگرن: چای زنجبیل و چای هل.
  • تسکین درد قاعدگی: چای زعفران.
  • تقویت مو و ناخن: چای سبز و آلورا؛ همچنین این دمنوش گیاهی برای گودی زیر چشم و رفع یبوست توصیه می‌شود.
  • تسکین اعصاب: چای سبز و به‌لیمو.
  • سرما خوردگی، نفخ و ورم معده: چای سبز و نعناع و فلفل.
  • رفع خستگی: چای سبز و عسل.
  • فشار خون بالا و تنظیم قند خون: چای ترش؛ البته چای ترش برای رفع انسداد شریان‌ها و عفونت مثانه نیز مناسب است.
  • کبد چرب: دمنوش زرشک و انگور؛ چای زنجبیل. علاوه‌بر این دسری نیز وجود دارد که برای کبد چرب مناسب است: یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کرده و آن‌را بعد از صرف وعده‌های غذایی میل کنید.
  • پیشگیری از سرطان: چای سبز. آنتی‌اکسیدان بالای چای سبز علاوه‌بر خاصیت ضد سرطانی، برای جوان‎سازی پوست بسیار مناسب است.
  • تقویت حافظه و آرام‎بخش قوی: بادرَنجبویه.
  • دمنوش مناسب برای شکستگی استخوان و بی‌اشتهایی: چای توت‌فرنگی.
  • رفع بی‌خوابی و کم خوابی یا بدخوابی: چای بهار نارنج. بهارنارنج برای آلرژی فصلی و آسم نیز مناسب است.
  • اگر یک روز سخت و پرکاری داشته‌اید، بهتر است خودتان را به یک دمنوش بابونه دعوت کنید.
  • یکی از محبوب‌ترین کاربردهای چای بابونه کاهش استرس و اضطراب است. بعد از یک روز کاری، نوشیدن یک فنجان چای بابونه می‌تواند سطح سروتونین و ملاتونین را در بدن افزایش دهد. این‌ها به خوبی قادرند تا سطح استرس و نگرانی را کاهش داده و آرامش را به شما بازگردانند.

خوردن آنتی بیوتیک‌ها چندان هم خالی از اشکال نیست. شما می‌توانید چند آنتی‌بیوتیک گیاهی را جایگزین کنید:

دوغ به همراه پونه.

دمنوش بابونه قبل از نهار.

سیر به همراه ماست قبل از شام.

زنجبیل به‌همراه عسل و آبلیمو بعد از صبحانه.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

بیشتر ببینید در خانه سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.