فواید نوشیدن آب با لیمو

۹
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه بیشتر مردم خواص استفاده از لیمو را می‌دانند، اما متاسفانه افزودن آب لیمو به خوراکی‌های داغ موجب می‌شود ویتامین C و همچنین خواص دیگر لیمو از بین برود؛ به‌همین، دلیل باید راهی یافت تا لیموترش را به‌گونه‌ای استفاده کنیم که تمام خواص آن حفظ شود.
ab be hamrahe limoo فواید نوشیدن آب با لیمو

نوشیدن آب با لیمو بسیار مفید است و طرفداران زیادی دارد؛ تا آن‎جا که تقریباً در تمام رستوران‌ها همراه آب آشامیدنی، لیموی تازه یا آب‌لیمو به مشتریان عرضه می‎شود. بعضی از مردم آن‌را صرفاً به دلیل طعم خوبش دوست دارند؛ اما بسیاری دیگر در پی خواص درمانی آب‌ با لیمو هستند. البته باید گفت مطالعات زیادی در این خصوص صورت نگرفته است و در این مطلب فقط به برخی از خواص آن اشاره می‌کنیم.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ شواهد حیرت‌انگیزی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از لیمو با آب، تاثیراتی مثبت روی افراد دارد. شما می‌توانید این تاثیرات را به مدت ۷ روز استفاده پی‌درپی از آب با لیمو در خود و آشنایان ببینید.

تاثیر مثبت در کاهش وزن

آب به همراه لیمو

مطالعات انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌های‎ پلی‌فنول در لیمو موجب کاهش وزن می‎شوند؛ حتی در رژیم‌های غذایی چرب. در این موش‌ها مشاهده شد که میزان ترشح انسولین نیز بهبود یافته است. برای این‎که بدانیم این نتایج برای انسان نیز حاصل می‌شود یا نه، مطالعات بیشتری نیاز است؛ اما شواهد عینی و تجربی نشان داده که پاسخ مثبت است.

آب‎رسانی بهتر

 یکی از رازهای سلامتی، نوشیدن آب به مقدار کافی است.  به‌طور معمول، باید بین ۲ و نیم تا ۳ و نیم لیتر آب در روز مصرف کنیم. مقداری از این آب همراه با غذا و خوراکی‌ها جذب بدن می‌شود؛ اما بقیه را باید با نوشیدن آب تامین کرد. البته آب خالی چندان خوش‌طعم نبوده و نوشیدنش برای برخی از افراد مطلوب نیست. تصور می‌شود افزودن لیمو به آب، طعم خوبی ایجاد می‌کند و مردم به راحتی آن‌ را می‌نوشند.

تامین ویتامین C بدن

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان مهم است که دارای هزاران خاصیت مفید برای سلامتی است. از آن‎جا که بدن ما این ویتامین را نمی‌سازد، ویتامین C فقط از طریق خوردن منابع آن تامین می‌شود. ویتامین C می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی‎عروقی، سکته مغزی و فشار خون بالا را کاهش دهد. همچنین ویتامین C  برای پوست شما مفید است و ایجاد رادیکال‌های آزادی را که باعث پیری می‌شوند، کنترل می‌کند.

ویتامین C حتی ممکن است طول مدت سرماخوردگی را کاهش دهد، اما مطالعات در این مورد متناقض است. اضافه کردن لیمو به آب، کمک می‌کند تا به  میزان مورد نیاز بدن، ویتامین C را دریافت کنید.

جوان‎سازی پوست

آب‌رسانی برای پوست بسیار مهم است؛ بنابراین نوشیدن آب اولین گام برای جوان‌سازی پوست است که منجر به تغییراتی چشم‌گیر در پوست  می‌شود. آب‌رسانی نه فقط باعث طراوات پوست می‌شود و آن‌را صاف و درخشان می‌کند، بلکه موجب سم‌زدایی بدن از طریق تعرق نیز می‌شود. همچنین، ویتامین C موجب از بین رفتن چین و چروک‌های پوست شده و به ساخته شدن کلاژن و الاستین کمک می‌کند. نوشیدن لیمو همراه با آب یک راهکار عالی برای حفظ جوانی است.

افزایش سرعت متابولیسم

آب و لیمو مناسب برای لاغری

افرادی که ناشتا یک لیوان آب همراه با لیمو می‌نوشند، می‎گویند عمل گوارش در بدن‎شان آسان‌تر انجام می‌شود. هرچند مطالعات جدی در این باره صورت نگرفته است؛ اما به‎طور قطع، نوشیدن آب به‎صورت ناشتا و پس از خواب شبانه برای بدن مفید است. همچنین، از یبوست جلوگیری می‌کند.

خوشبو کننده دهان

لیمو به دلیل خاصیت گندزدایی که دارد می‌تواند موجب از بین رفتن بوی بد دهان که ناشی از خوردن مواد غذایی بدبو، مثل سیر و پیاز است بشود. همچنین، لیمو با تحریک غدد ترشح بزاق، باعث از بین رفتن خشکی دهان می‌شود و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه

سنگ کلیه از رسوب کلسیم تشکیل می‌شود و کارشناسان توصیه می‌کنند که برای کاهش خطر ابتلا به آن، اسیدسیتریک بیشتری مصرف شود. لیمو به‌عنوان یکی از مرکبات، یک منبع عالی از اسیدسیتریک است. نوشیدن آب نیز برای حفظ سلامتی کلیه شما ضروری است، بنابراین با افزودن لیمو به آب، یک ارتش کوچک برای مبارزه با سنگ کلیه تشکیل بدهید.

بهتر شدن اخلاق با نوشیدن آب همراه با لیمو

بهتر شدن خلق و خو

مطالعات نشان داده‌اند که رایحه لیمو باعث کاهش هورمون استرس می‌شود. این هورمون اخلاق را تنظیم می‌کند. به‌ همین‌ دلیل، روغن لیمو به طور عمده در محصولات آروماتراپی (رایحه درمانی ) استفاده می‌شود.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

منبع: Food prevent

۹ دیدگاه

  1. محسن محمدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۱۷ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. ضیغمی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ق٫ظ

    مطالب آموزنده بود
    تشکر

    پاسخ

  3. زهرا حسین پور

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۳۰ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. نژادی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۳۹ ب٫ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

  5. آزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۴۸ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  6. مهدی مختاری

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۳۸ ب٫ظ

    عالی و آموزنده

    پاسخ

  7. محمد حسن بیگدلی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۳۷ ب٫ظ

    سپاسگذارم از اطلاعاتتون

    پاسخ

  8. علی فرجی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

    در خصوص لیمو و فواید آن مطالب زیادی خوانده ام ولی نکات مطرح شده در این باره نیز کاربردی و مفید است
    متشکر

    پاسخ

  9. علی طاهری

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

    بسیار مطلب مفیدی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…