راز جذابیت مردان و زنان!

۱۰
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جذابیت ژنتیکی است؛ اما با یک سری عوامل دیگر هم ارتباط دارد.
جذابیت زنان

جذابیت یک مزیت اجتماعی محسوب می‌شود که در تمام ارکان زندگی نقش دارد؛ از روابط شخصی و اجتماعی گرفته تا پذیرفته شدن در مصاحبه‌ شغلی. مطالعات محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون نشان می‌دهد عوامل ژنتیکی مختلفی در جذابیت صورت اشخاص نقش دارند. اما در اصل، جذابیت زنان و مردان یک امر ژنتیکی است که با عوامل اکتسابی تقویت می‌شود.

بر اساس مطالعه‌ای که چندی پیش صورت گرفته است، حتی مادران از کودکان جذاب‎شان بهتر مراقبت می‌کنند. اگرچه به نظر می‌رسد که جذابیت چهره، ریشه ژنتیکی دارد، اما اطلاعات مختصری درباره ژن‌های دخیل در این امر در دست است.

با این وجود محققان برای بررسی تاثیر ژنتیک بر جذابیت صورت، داده‌های ژنتیکی چهار هزار و ۳۸۳ نفر را بررسی کردند. سپس از داوطلبان خواستند بر اساس عکس افراد به جذابیت آنان نمره دهند و سپس نمره جذابیت را با آرایش ژنتیکی هر فرد مقایسه کردند.

نتایج نشان می‌داد بعضی ژن‌ها با جذابیت صورت مرتبط هستند؛ ولی نقش این ژن‌ها با توجه به جنسیت متفاوت است. نکته جالب در این نتایج این بود که تغییرات ژنتیکی مرتبط با زیبایی در زنان با ژن‌های مربوط به تنظیم توده بدنی و چربی‌ها مرتبط است.

ژنتیک

نتایج این مطالعه که در نشریه PLOS Genetics منتشر شده است می‌گوید ژن‌های مرتبط با جذابیت در مردان نیز با ژن‌های موثر در سطح کلسترول ارتباط دارد. بر اساس تحقیقات قبلی، سطح کلسترول خون نقش مهمی در سنتز هورمون تستوسترون و دیگر هورمون‌های استروئیدی دارد.

این مطالعه، نه تنها بینش‌هایی جدید در رابطه با جذابیت صورت و ژنتیک در اختیار می‌گذارد؛ بلکه رابطه پیچیده بین جذابیت و طیف وسیعی از صفات دیگر را نشان می‌دهد.

به‌رغم این‌که دیگر جذابیت زنان و مردان یک امر ژنتیکی شناخته شده است، اما یک‌سری عوامل باعث تقویت جذابیت می‌شوند. لبخند زدن، صادق بودن، مهربانی، شوخ‌طبعی و آراستگی از جمله رفتارهایی هستند که آد‌م‌ها را جذاب‌تر نشان می‌دهند و باعث می‌شوند در گروه‌های اجتماعی راحت‌تر پذیرفته شوند.

 

منبع: ایرنا

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا دیدن کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. میرعبدالباقی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

    مرسی. در نتیجه اقایون کلسترول را کنترل و خامها چربی….

    پاسخ

  2. ملکی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

    واقعا این مطالب کاملا شیرین و اموزنده است

    پاسخ

  3. میار-دلتا نوشهر

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

    مرسی از مطالب مفیدتان

    پاسخ

  4. مهدی مختاری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  5. محمدحسن بیگدلی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

    اموزنده بود
    سپاسگذارم

    پاسخ

  6. آزاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  7. علی فرجی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    پژوهش و تحقیقات ، در همه موضوعات و زمینه ها، همواره دست آوردهای حاِیز اهمییتی را بدنبال داشته و موضوع راز جذابیت زنان ومردان نیز از آن دسته هستند.ولی بنظرم مطالبش خیلی مختصر مفید گفته شده چرا که میتونست بعنوان مثال در خصوص ارتباط سطح کلسترول با سنتز هورمون تستوسترون بیشتر باشه.
    الاایحال هر چند مختصر ولی مفید بود.
    متشکر

    پاسخ

  8. مهران

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۲:۱۰ ق٫ظ

    از مطالعه این مطلب خیلی خیلی لذت بردم

    پاسخ

  9. ثامن

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۴۱ ب٫ظ

    بسیار جذاب و اجتماعی بود

    پاسخ

  10. بزرگی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    بسیار عالی استفاده بردیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…