مرنجاب، قلب تپنده کویرهای ایران

۱۸
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ایران پهناور، سراسر پر است از مکان‌های زیبایِ طبیعی، دنج و دست نخورده که در هر فصلی از سال فریبندگی خود را دارد. سفر به کویرِ پر رمز و راز مرنجاب، شما را با یکی از این مکان‌ها روبرو می‌کند.
مرنجاب

مرنجاب شگفت‌انگیز ، بخشی از کویرهای ایران است که فقط می‌توان از آن دیدن کرد تا متوجه عمق زیبایی و حیرت در کویر پر رمز و راز شد. اگر طالب کسب هیجان در کویرهای بی‌نظیر ایران هستید، اگر علاقه‌مند به عکاسی از غروب پلی گون ‎های دریاچه آران و بیدگل باشید و یا اگر دوست دارید روی شن‌های داغ قدم بزنید و قلب زنده کویر را احساس کنید، و در نهایت اگر می‌خواهید در شب مخملیِ کویر دست خود را دراز کنید و ستاره‌ها را بچینید، فقط و فقط کوله بار خود را ببندید و به کویر مرنجاب سفر کنید.

آفرود سواری در کویر

سفر کردن به کویر در فصول سرد سال زیبایی‌های حیرت انگیزی را مقابل چشمانتان می‌گذارد که شاید حتی باورتان هم نشود. آبان ماه را که فصل طلایی سفر به کویر است پشت سر گذاشته‌ایم اما خوب است بدانید زمستان هم کویر را تبدیل به عروس زیبایی می‌کند و بیشتر کویر نوردان هم سفرهای خود را به این زمان موکول می‌کنند. جالب است به شما بگویم که امسال برف به کویر زیبا و پر جذابیت مرنجاب هم سر زده است. ما هم با صفحه گردشگری‌ مان امروز به آنجا رفته‌ایم، با مجله دلتا بمانید.

برف در کویر

کاروانسرای مرنجاب عروس شن‌های طلایی

به اصفهان و شهر آران و بیدگل برسید، پس از آن‎که ۴۰ کیلومتر در جاده مرنجاب راندید و دو کاروانسرا را با امکانات محدود پشت سر گذاشتید، به کاروانسرای مرنجاب می‌رسید، بنایی که در سال ۱۰۱۲ ه.ق به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد، برای تاجرانی که شبشان را در آن صبح کنند تا پس از استراحت، دوباره راهی جاده ابریشم شوند.

فاکتور مهمی که این کاروانسرا را به یک اصل گردشگری تبدیل کرده، وجود قنات آب شیرین است که در این بنای ۲۹ اتاقه وجود دارد. در بخش جنوبی این کاروانسرا حوضچه آب بزرگی ساخته شده که گاهی حیوانات کویری به آن‌جا سر زده و در حالی که خود را سیراب می‌کنند؛ سوژه عکاسی خوبی برای شما خواهند شد.

همچنین اگر طالب چادر زدن در دل کویر هستید، می‌خواهید آتشی بیفروزید و از شب کویر لذت ببرید؛ خبر خوب این است که دور تا دور این کاروانسرا سنگ فرش شده و جالب است بدانید در این صورت حتماً همسایگان چادرنشین‌تان بیش از مسافرانِ اقامت کرده در اتاق‌های کاروانسرا خواهند بود.

کاروانسرای کویر مرنجاب

تفریحات کویر مرنجاب

  • پیاده روی حرفه‌ای

    اگر دل عاشقی داشته باشید؛ قطعاً قدم زدن روی شن‌های داغ در سکوت مرنجاب، زیر تیغ آفتاب، کمی قلب‌تان را آرام می‌کند. شاید نیم ساعت پیاده روی در کویر، زمان خیلی زیادی باشد اما وقتی به رمل‌های شنی رسیده و از آن بالا می‌روید، چشم‌انداز زیبا و عمیق کویر با منظره چشم‌نواز و سفید رنگ دریاچه نمک را تلفیق شده در مقابل دیدگان‌تان می‌بینید، خستگی از جان‌تان می‌رهد.
    سکوت در دل کویر

  • آفرود سواری در مرنجاب

    ماشین‌های شاسی‌بلند برای ماسه‌های روان کویر در مرنجاب بهترین گزینه است. اما چون ممکن است شما با تور و با اتوبوس به این مکان رسیده باشید، یکی از امکانات موجود در این ناحیه وجود سواری‌های آفرودی ‎است که با راننده و بی‌راننده، در برابر ۴۰ هزار تومان اجاره داده می‌شوند تا شما خودتان سواری را از تپه‌های کوتاه کویر بالا رانده و ماسه‌ها را به اطراف بپاشید.
    آفرود سواری در کویر مرنجاب

  • ویراژ با موتورهای چهار چرخ

    اگر تنها به مرنجاب سفر کرده اید و طرفدار تفریحات تک‌نفره هستید، موتور چهارچرخه هم برای‌تان جذاب خواهد بود که با توجه به مسافت و دقایق استفاده از آن می‌توانید از ۱۵ هزار تومان به بالا بپردازید و روی تپه‌های شنی ویراژ بدهید.

  • شتر سواری

    در هر کویر چه مرنجاب باشد، چه دشت لوت، شتر سواری جزء‎ لاینفک سفر شما به این مناطق خواهد بود که با پرداخت هزینه‌ای نزدیک به ۱۰ هزار تومان به بومیان منطقه می‌توانید آن را تجربه کنید.
    شتر سواری در کویر های ایران

  • شب نشینی در کویر مرنجاب

    جالب است بدانید شب‌نشینی در کویر، اصلی‌ترین هدف سفرِ برخی از گردشگران به مرنجاب است. کمپینگ‌زنان حرفه‌ای با تجهیزات کامل خود، درصد کثیری از گردشگران مرنجاب را تشکیل می‌دهند که به راحتی می‌توانید آن‎ها را با سه‌پایه‌ها و دوربین‌های پیشرفته‌شان، خارج از چادر شناسایی کنید.

حرف آخر

با این‌که کویر زیبایی‌های بی‌نظیر و بی‌پایانی دارد، توصیه می‌کنیم حتما با دوستانی حرفه‌ای به این منطقه رفته و یا همان ابتدای جاده کویر مرنجاب از راهنماها بخواهید تا شما را در این سفر همراهی کنند.

شب نشینی در دل کویر

۱۸ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۶:۵۵ ب٫ظ

    کویر و زیبایی های منحصر بفردش

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

      بلی بلی احسنت 🙂

      پاسخ

  2. یوسفی

    ۲۳ دی ۱۳۹۸ در ۳:۲۸ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۳ دی ۱۳۹۸ در ۳:۴۷ ب٫ظ

      سپاس 🙂

      پاسخ

  3. ضیغمی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ در ۲:۳۷ ب٫ظ

    سپاس.

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۴۵ ق٫ظ

      شاد باشید

      پاسخ

  4. آزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

    حتما بریم

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۲۸ ق٫ظ

      به امید خدا

      پاسخ

  5. علی طاهری

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

    بسیار عالی؛ حتما به این منطقه خواهم رفت

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۲۸ ق٫ظ

      بسیار هم عالی. شاد باشید

      پاسخ

  6. مهدی مختاری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۲۹ ق٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

  7. محمدحسن بیگدلی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    جذاب و زیبا

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۲۹ ق٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

  8. فروزش

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۲۹ ق٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

  9. یوسفی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ در ۲:۴۹ ب٫ظ

    کویر خیلی قشنگه
    کاش عکس از شبهای کویر هم میزاشتید

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در ۸:۳۴ ق٫ظ

      اتفاقا عکسهای زیادی در دست بود
      اما فقط برخی دوستان هستند که شبهای کویر رو دوستدارن 🙁

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…