انتخاب رنگ دکوراسیون منزل

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم متشکل از رنگ‌های متفاوتی است و همین رنگ‌ها باعث شده تا اشیاء برای ما معنا پیدا کنند و زیباتر شوند. رنگ‌ها به دلیل تاثیرات روان شناسانه‌ای که دارند منبعی از انرژی و احساس شناخته شده‌اند که می‌توانند عاملی برای سلامت روح و روان تلقی شوند. رنگ دکوراسیون منزل نیز تاثیر به‌سزایی بر سلامت ما دارد.
رنگ دکوراسیون منزل

رنگ دکوراسیون منزل مهم‌ترین فاکتور در چیدمان داخلی محسوب می‌شود. رنگ‌ها به عنوان منشاء انتقال احساس؛ تاثیر شگفت‌انگیزی بر روح و روان انسان می‌گذارند. به‌همین‌دلیل انتخاب رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها با یکدیگر نقش موثری در دکوراسیون منزل ایفا می‌کند.

در بحث روان‌شناسی این موضوع به اثبات رسیده است که رنگ‌ها نه تنها بر حال و هوای افراد تاثیر می‎گذارند، بلکه می‌توانند میزان خلاقیت و هوش را نیز تقویت کنند. به همین سبب انتخاب رنگ دکوراسیون منزل بسیار مهم است.

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم متشکل از رنگ‌های متفاوتی است و همین رنگ‌ها باعث شده تا اشیاء برای ما معنا پیدا کنند و زیباتر شوند. رنگ‌ها به دلیل تاثیرات روان شناسانه‌ای که دارند منبعی از انرژی و احساس در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانند عاملی برای سلامت روح و روان تلقی شوند.

در این مطلب از مجله دلتا به تاثیرات روان‌شناسانه رنگ دکوراسیون منزل می‎پردازیم و اهمیت استفاده از آنها را در دکوراسیون داخلی نشان می‎دهیم.

رنگ دکوراسیون منزل

رنگ سفید، نماد آرامش و پاکی

رنگ سفید فضا را بزرگتر و پرنورتر نشان می‌دهد و مناسب‌ترین گزینه برای رنگ پس زمینه است. اگر می‌خواهید تابلوهای دیواری و مبل‌های رنگی جلوه زیباتری پیدا کنند، رنگ سفید را برای پس‌زمینه انتخاب کنید. اتاقی که کامل به رنگ سفید رنگ آمیزی شده، خالی و بزرگ به نظر می‌‌آید.

بنابراین با استفاده از مبل و وسایل رنگی نوعی کنتراست ایجاد کرده و فضایی شیک و مدرن خلق کنید. اتاق سفید رنگ به منزله ی تابلویی خالی است که می‌توانید آن را با ایده‌های خلاقانه خود به تابلویی زیبا و هنری تبدیل کنید. این رنگ در دکوراسیون مدرن، مینیمال و نوردیک استفاده می‌شود. سفید گزینه مناسبی برای رنگ دکوراسیون منزل و محل کار است.

رنگ سیاه، نماد قدرت

رنگ سیاه، نماد قدرت

رنگ سیاه نماد قدرت، سلطه طلبی، غم و رسمیت است. این رنگ به عنوان یک رنگ خنثی در نظر گرفته شده که قابل ترکیب با انواع رنگ‌ها است. ترکیب رنگ سیاه و سفید جلوه‌ای فوق العاده در فضا ایجاد می‌کند و استفاده از این کنتراست رنگی برای کفپوش باعث بزرگنمایی فضا می‌شود. این رنگ در بعضی فرهنگ‌ها در مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمادی از غم و اندوه به شمار می‌ آید.

رنگ صورتی، نماد معصومیت

رنگ صورتی، نماد معصومیت

رنگ صورتی نماد معصومیت، خوشرویی و رمانتیک بودن است. استفاده از رنگ صورتی روشن باعث ایجاد آرامش می‌شود و استفاده از طیف تیره آن هیجان و انرژی ایجاد می‌کند. این رنگ اصولاً برای اتاق خواب به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روانشناسی رنگ ها، رنگ صورتی به عنوان رنگ ضد افسردگی و گوشه‌گیری شناخته شده است. استفاده از این رنگ در سایر مکان های خانه حسی از نشاط و سرزندگی ایجاد می‌کند.

رنگ سبز، نماد طراوت و تازگی

رنگ سبز، نماد طراوت و تازگی

رنگ سبز نمادی از طبیعت، صلح، حاصلخیزی و حیات است. این رنگ از نیروی شفابخشی برخوردار است و آرامش را در روح و روان پدیدار می‌کند. رنگ سبز قابلیت ترکیب با هر رنگی را ندارد؛ بنابراین ترکیب نادرست آن حسی ناخوشایند در فضا ایجاد می‌کند.

۴ دیدگاه

  1. فتحی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۳:۰۸ ب٫ظ

      تشکر

      پاسخ

  2. ضیایی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    خیلی مفید بود

    پاسخ

  3. ضیغمی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

    مطالب بسیار اموزنده بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…