۷ اختراع زنان اندیشمند

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زنان مخترع در ثبت اختراع خود با مشکل مواجه بوده و یا اجازه ثبت اختراع به نام خود را نداشته‎اند.
7 اختراع زنان

۷ اختراع زنان اندیشمند که شاید تا امروز به آن فکر نکرده باشید، کدام هستند؟ اختراع زنان بسیار چشمگیر بوده؛ اما مشکل این است که زنان مخترع در ثبت اختراعات خود با مشکل مواجه بوده و یا اجازه ثبت اختراع به نام خود را نداشته‎اند.

در این مطلب به ۷ اختراع زنان هنرمند که سرشار از نوآوری و خلاقیت ذهنی است؛ می‎پردازیم:

۱.برف پاک‎کن ماشین:

در سال ۱۹۰۲، مری اندرسون در یک روز برفی در سفری به نیویورک سیتی با دیدن جمع شدن برف روی شیشه خودروها و ایجاد ترافیک سنگین با خود اندیشید و ایده ساخت برف‌پاک‌کن ماشین به ذهن او رسید. او یک سال بعد اختراع خود را ثبت کرد.

10 اختراع زنان

۲.برنامه‌نویسی اولین کامپیوترها:

گریس موری هاپر، افسر نیروی دریایی آمریکا، ملقب به «مادر برنامه‌نویسی» است. هاپر سال‌ها بعد از مرگش به خاطر تلاش‌های تحسین‌برانگیز خود در زمینه علوم کامپیوتر در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری آمریکا شد. دنیای فناوری توسعه بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی کامپیوتر را مدیون این بانوی خلاق است.

۳.ماشین ظرف‎شویی:

در دهه ۱۸۸۰، جوزفین کاکرن اولین ماشین ظرف‌شویی‌ را اختراع کرد.کاکرن بانویی بسیار ثروتمند بود و همیشه دوست داشت دستگاهی داشته باشد که بتواند ظرف‌ها را «سریع‌تر از خدمه‌ها» بشوید.

۴.اولین دستگاه بستنی‌ساز:

ننسی جانسون در سال ۱۹۴۳ اولین دستگاه بستنی‌ساز دستی جهان را اختراع کرد. او این دستگاه را با استفاده از یک سطل چوبی، یک استوانه از جنس قلع و یک کف‌گیر متصل به یک هندل ساخته بود.

اختراع زنانه

۵.caller ID و سرویس انتظار تماس:

تحقیقاتی که توسط شرلی جکسون در حوزه فناوری ارتباطات مخابراتی انجام شد به اختراع caller ID و سرویس انتظار تماس انجامید. او اولین زن آمریکایی آفریقایی تبار بود که موفق به دریافت مدرک دکتری از دانشگاه MIT شد.

۶. داروی سرطان خون و ایدز:

گرترود الیون به همراه همکارش جرج اچ. هیچینگز موفق به تولید اولین داروها برای درمان بیماری‌هایی مثل سرطان خون، هرپس (بیماری ویروسی و تاول‌زای پوست) و ایدز شد. این بانو برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شد.

7 اختراع زنانه

۷.اسپری ترمیم‌کننده پوست:

پزشکی به نام فیونا وود اوایل دهه ۱۹۹۰ با اختراع اسپری پوستی یا اسپری ترمیم‌کننده پوست انقلابی را در عرصه درمان بیماران سوختگی ایجاد کرد. این اسپری به رشد بافت‌های پوستی روی بدن بیمار کمک می‌کند.

برای خواندن مطالب گوناگون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…