۴ خاصیت مهم زردچوبه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوشبختانه استفاده از زردچوبه در آشپزی ایرانی مرسوم است و همین می‌تواند ارزش غذایی خوراک روزانه را بالا ببرد.
زردچوبه

زردچوبه از ادویه‌های شناخته شده و پرمصرف است که علاوه بر ویژگی طعم‌دهندگی و رنگ‌دهی مطلوب به مواد غذایی، خواص ضدالتهابی نیز دارد. خوشبختانه استفاده از زردچوبه در آشپزی ایرانی مرسوم است و همین می‌تواند ارزش غذایی خوراک روزانه را بالا ببرد.

به گزارش سلامت نیوز و به نقل از ایسنا، گرچه افزودن این ادویه به غذا یا استفاده از آن روی پوست صورت بی‌خطر است، لازم است پیش از مصرف آن به شکل مکمل با پزشک مشورت شود. این کار باعث می‌شود از افراط و تفریط و عوارض آن در امان بمانید و تنها از ویژگی‌های مثبت زردچوبه بهره‌مند شوید.

درمان بیماری‌های مزمن

زردچوبه دارای ترکیب‌های ضدالتهابی طبیعی موسوم به «کورکومینوید» است که تاثیرات مثبتی بر انواع بیماری‌ها می‌گذارد. التهاب عامل بیماری‌های متعددی به‌شمار می‌آید و در بسیاری از مطالعات، تاثیرات بالقوه زردچوبه بر درمان بیماری‌های قلبی یا کاهش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها بررسی شده است.

کمک به کاهش وزن

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ترکیب «کورکومین» به کاهش التهاب در پانکراس، سلول‌های ماهیچه و چربی کمک می‌کند. بنابر گفته کارشناسان تنها افزودن زردچوبه به رژیم غذایی موجب کاهش وزن نمی‌شود و این ترکیب در کنار اقدامات دیگر همچون فعالیت فیزیکی و خودداری از مصرف غذاهای فرآوری شده تاثیرگذار است.

بهبود سلامت پوست

مصرف چای زردچوبه یا استفاده از محصولات بهداشتی حاوی این ماده باعث می‌شود پوست ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان را دریافت کند. درحالی‌که شواهدی درباره تاثیر معجزه‌آسای زردچوبه در درمان آکنه وجود ندارد، برخی از متخصصان پوست تاکید کرده‌اند که این ماده به تولید کلاژن کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با یکی از ماسک‌های پوست “طرز تهیه ماسک زردچوبه ؛ درمان کننده جوش و آکنه” را مطالعه کنید.

تسکین دردهای آرتروز

برای افراد مستعد دردهای مفصلی، افزودن زردچوبه به رژیم غذایی مفید است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت مشاهده شد ترکیب کورکومین دردهای ناشی از آرتروز را کاهش می‌دهد. همچنین تاثیر آن در کاهش درد، عملکرد جسمی و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به آرتروز هم اثبات شده است.

 

منبع: ایسنا

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…