قیمت ویلا های اجاره ای شمال در عید نوروز

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار اجاره ویلا در شمال امسال رونق سابق را ندارد و ویلادارها از این بابت دچار سردرگمی شده‌اند. بررسی قیمت ویلا در شمال نشان می‌دهد که ویلادارها راهی جز عقب نشینی از قیمت های فعلی را ندارند.
خرید آپارتمان در فرمانیه

افزایش نرخ ارز در سال ۹۷ این باور را به وجود آورد که گرانی سفر به خارج از کشور موجب رونق سفرهای داخلی خواهد شد. هرچند این گزاره منطقی به نظر می‌رسید اما، بررسی ها از وضعیت و قیمت ویلا های اجاره‌ای شمال نشان می‌دهد که جدای از سفرهای خارجی میزان سفرهای داخلی نیز تا حدی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین، هنوز ویلاهای زیادی هستند که روی دست صاحبانشان ‌مانده‌اند و کافی است در سایت‌های رزرو ویلا جست‌وجویی ساده کنید تا متوجه شوید در تمام شهرهای ‌ساحلی ایران، انواع و اقسام ویلا با قیمت‌های مختلف خالی مانده‌اند. ‌

ویلاهای شمال اجاره نرفت

ویلادارهای شمال کشور جمله معروفی بین خودشان دارند. آنها می‌گویند در تعطیلات عید نوروز آن‌قدر ‌درآمد دارند که برای یک‌سالشان هم کافی است، اما این روزها حتی خودشان هم از شدت کساد بودن ‌بازار شوکه هستند.

قیمت ویلا شمال

رکود بازار  اجاره ویلا تحت‌تأثیر رکود تقاضا برای اقامت در شهرهای شمالی در تعطیلات قرار گرفته؛ اتفاقی که اصلا قابل پیش‌بینی نبود و ویلادارهای شمال کشور را بهت زده کرده است.‌

به گفته فعالان بازار مسکن، مالکان ویلا در مازندران و گیلان، قیمت ویلاها را ٧٠‌درصد نسبت به‌سال گذشته افزایش ‌داده‌اند. از آنجا که تقریبا یک سوم از تعطیلات سپری شده، به نظر می رسد ویلا داران به سمت کاهش قیمت شیفت پیدا کنند.

 ویلا در شمال شبی ۴ میلیون

بررسی های دلتا نشان می‌دهد که در آستانه شب عید سوئیت ۵٠ متری در رامسر با امکانات لوکس شبی یک میلیون تومان برای اجاره ثبت شده است. قیمت اجاره این سوییت مُشتی ‌است نمونه خروار که نشان می‌دهد چقدر قیمت اجاره ویلا در شمال کشور نسبت به‌سال گذشته افزایش ‌داشته است. ویلاهای معمولی هم قیمت اجاره‌شان از شبی ۶٠٠هزار تومان به بالا شروع می‌شود و ‌هرچه به تعداد امکانات آنها اضافه می‌شود قیمت‌ها هم بالاتر می‌رود.

به عنوان مثال ویلایی ٢٠٠ ‌متری در شهر رامسر که قیمت اجاره آن در روزهای عادی ٧٠٠‌هزار تومان است برای شب عید ۴ ‌میلیون تومان اجاره داده می‌شود. جالب اینجاست که قیمت اجاره خانه‌های معمولی حتی در ‌روستاهای شهرهای شمالی هم افزایش چشمگیری داشته و قیمت‌های آنها از شبی ٢۵٠‌هزار تومان ‌شروع می‌شود.

اگر سری به سایت‌های اینترنتی برای اجاره‌خانه هم بزنید شاهد تفاوت قیمت‌ها در ‌روزهای تعطیل و غیرتعطیل خواهید بود. مثلا اجاره ویلایی ١٠٠ متری که در روزهای عادی ٢۵٠ ‌هزار تومان است در روزهای پیک تعطیلات و تعطیلات نوروز به ۵٠٠‌هزار تومان و ٨۵٠‌هزار ‌تومان می‌رسد که این نشان از افزایش دلالی برای اجاره ویلاهای شمالی دارد.‌

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…