آسپرین‌های خوراکی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با یک سری از خوراکی‌ها می‌توان خواص آسپرین را دریافت کرد؛ بی‌آن‌که نیاز باشد قرص آن را مصرف کنید. 
قرص

پزشکان همگی توصیه می‌کنند تا جایی که می‌توانید بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید. اما گاهی می‌توان با یک سری از خوراکی‌ها خواص دارو را دریافت کرد؛ بی‌آن‌که نیاز باشد قرص مصرف کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، یکی از قرص‌های رایج در درمان بیماری‌ها، آسپرین است که با خواص ضدانعقادی برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی شناخته شده است. اما تنها به شکل قرص وجود ندارد؛ بلکه بسیاری از منابع غذایی را اگر روزانه به بدن برسانید، همان نقش آسپرین را در بدن خواهند داشت.

اسفناج

یک منبع غذایی سرشار از فیبر و مواد مغذی است. این سبزی همچنین خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و می‌تواند اثرات منفی ناشی از رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. فیبر موجود در اسفناج به کاهش کلسترول بد منجر می‌شود. اسفناج نیز از اسید سالیسیلیک غنی است و می‌تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.

ادویه‌ها

ادویه‌جاتی مانند پاپریکا، پونه کوهی، آویشن و زردچوبه. علاوه بر این‌که عطر و طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهند، حاوی اسید سالیسیلیک هستند و مصرف آن‌ها به افرادی که در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی هستند، پیشنهاد می‌شود.

سیب

سیب

سیب یکی از گزینه‌های غذایی سرشار از سالیسیلات طبیعی است. سالیسیلات‌ها پایه و اساس آسپرین هستند. سیب همچنین غنی از فیبر است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند و می‌تواند برای افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی مفید باشد. افرادی که از حمله قلبی جان سالم به‌در برده‌اند، به دریافت دوز روزانه آسپرین نیاز دارند تا خطر ابتلا به حمله بعدی را کاهش دهند. درمان روزانه با آسپرین خطر ابتلا به حمله قلبی بعدی را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از بهترین میوه‌ها برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن است. اما منبع غنی اسید سالیسیلیک نیز محسوب می‌شود که ماده فعال در قرص آسپرین است. بنابراین اگر می‌خواهید آسپرین نخورید و از فواید آن بهره‌مند شوید، گریپ فروت مصرف کنید.

آناناس

آناناس یکی از میوه‌های گرمسیری غنی از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است. آناناس نیز به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند و ثابت شده است که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

 

منبع: سلامت نیوز

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…